2024-03-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag känner mig med som en främling i mitt eget land jag är svensk konstigt.

Exakt detta är inte det Sverige jag växte upp i utan en avart.
Citera
2024-03-06, 12:37
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Exakt detta är inte det Sverige jag växte upp i utan en avart.

Exakt!
Där skrev du precis det jag tänkt skriva.

Jag känner mig inte heller som svensk längre när jag är hemma och besöker landet där jag växte upp.
Gick utanför en skola när eleverna slutat för dagen och det var knappt ett enda ljust litet huvud jag såg. Det var svart och krulligt hår så långt det gick att se. Har för f-n inte en svensk där.
Då kände jag mig faktiskt som en turist i min egen gamla hemstad jag växte upp i (Malmö).

Därför kan jag tycka det är konstigt Henke nu känner sig icke svensk. Han om någon borde ju verkligen känna sig hemma i Sverige nu när alla ser ut ungefär som han eller svartare.

I övrigt så tycker jag fortfarande herr Larsson får söka hjälp för sina barndoms trauman han verkar ha upplevt. Fick allt serverat av Sverige och sina morföräldrar när neger pappan stack.
Men likväl så vill han spotta Sverige i ansiktet när landet gett honom allt

Nej Henke. Där gjorde du bort dig.
Citera
2024-03-06, 12:40
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Varför är någon knappt känd persons

Ursäkta? Henrik Larsson hade Björn Borg-status i Sverige i över ett årtionde. Som Zlatan innan Zlatan, fast utan att vara ett jävla rövhål.

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
avsaknad av en känsla värd att ta upp till diskussion?

Jag hade naturligtvis inte brytt mig nämnvärt, om det inte publicerats i massmedia. Har det publicerats i massmedia vet jag att hundratusentals människor läst det, och då har det blivit relevant vare sig jag vill det eller ej. Jag hade föredragit att det inte publicerats alls, men nu är det som det är.

Sen är det förstås tragiskt när just Henrik Larsson hugger svenska folket i ryggen. Henrik Larsson är en del av den "gyllene åldern" innan Sverige fullständigt gick åt helvete. När han säger sånt här kan man inte låta bli att bli ledsen och tänka "fan, funkade det inte ens då?". På nån nivå är det som att även vår historia förstörs, på samma sätt som vår nutid förstörts.

Har man inte den relationen till Henrik Larsson kanske det kan vara lite svårt att förstå.
Citera
2024-03-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Du har aldrig hört ordet neger användas nedsättande?
Själv har jag aldrigt hört någon försvara det ordet, utan att vara rassig i många andra sammanhang.

Jag förstår inte hur man kan bli upprörd av att henke delar med sig hur det känns, dom flesta här inne som blir upprörda röstar ju på ett parti där ledaren säger att han aldrig kan bli svensk och säger sig vilja utvisa både henke och hans farsa.

Nu sitter du och ljuger SD har aldrig hävdat att de ska utvisa människor som Henrik Larsson.
Blir bara patetiskt när du ska argumentera utifrån en lögn.
Citera
2024-03-06, 12:52
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hade han bott i usa och sagt att han inte känner sig som en Amerikan.
Då vet vi alla vad som hade hänt.

Det hade väl inte hänt nånting? Det är en paradgren för svarta i USA att säga att de inte känner sig hemma i USA, att de känner starkare samhörighet med "Mother Africa" osv - även om de bott i USA i generationer. Det är ett centralt tema i hela woke/blm-rörelsen, och har varit ett centralt tema i i princip alla svarta "solidaritetsrörelser" sedan åtminstone Jim Crow-eran.
Citera
2024-03-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Alla är främlingar och ingen känner sig hemma i mångkulturella samhällen. Där förvandlas vi från människor med gemensam kultur, historia och språk till att enbart vara konsumenter. Lika själlöst som en internationell flygplats.

I helgen var jag och såg en hockeyturnering. Parkerade bilen, gick förbi badhuset och tittade in genom stora panoramafönster och såg inte en enda svensk någonstans. Sedan från entrén kom det ut ett par med två barn som såg svenska ut, de pratade ryska eller ukrainska eller något liknande.

Först i ishallen kände man sig som om man faktiskt var bland sitt eget folk. Ute på gatan och i det offentliga är man en främling i sitt eget land.

Exakt och det du beskriver kommer få enorma konsekvenser framöver. Väldigt många känner precis som du.
Fler och fler känner sig inte hemma i sitt eget land. Massinvandringen och mångkulturen är extremt destruktiv vilket kommer bli ännu tydligare de närmaste 10 åren. Det är visserligen redan väldigt tydligt men vi är på väg neråt nu.
Citera
2024-03-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det hade väl inte hänt nånting? Det är en paradgren för svarta i USA att säga att de inte känner sig hemma i USA, att de känner starkare samhörighet med "Mother Africa" osv - även om de bott i USA i generationer. Det är ett centralt tema i hela woke/blm-rörelsen, och har varit ett centralt tema i i princip alla svarta "solidaritetsrörelser" sedan åtminstone Jim Crow-eran.

Han säger att han inte är svensk, vilket han inte är. Svenska hjärntvättade boomer idioter läser det som att han säger att han ser ner på svenskar och svenska samhället och svenskar är dåliga rasister som är skyldiga honom någonting men det är inte det han säger.

Som någon skrev en svensk som flyttar till Kina eller till och med är född i Kina kommer inte anse att han är kines men det är inte för att han hatar kineser utan det är för att han inte upplever att han är kines.
Citera
2024-03-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ursäkta? Henrik Larsson hade Björn Borg-status i Sverige i över ett årtionde. Som Zlatan innan Zlatan, fast utan att vara ett jävla rövhål.

Jag hade naturligtvis inte brytt mig nämnvärt, om det inte publicerats i massmedia. Har det publicerats i massmedia vet jag att hundratusentals människor läst det, och då har det blivit relevant vare sig jag vill det eller ej. Jag hade föredragit att det inte publicerats alls, men nu är det som det är.

Sen är det förstås tragiskt när just Henrik Larsson hugger svenska folket i ryggen. Henrik Larsson är en del av den "gyllene åldern" innan Sverige fullständigt gick åt helvete. När han säger sånt här kan man inte låta bli att bli ledsen och tänka "fan, funkade det inte ens då?". På nån nivå är det som att även vår historia förstörs, på samma sätt som vår nutid förstörts.

Har man inte den relationen till Henrik Larsson kanske det kan vara lite svårt att förstå.

Hur fan "hugger han svenska folket" i ryggen? Jag skulle vilja veta vad det är för abnorm tankeverksamhet i en hjärntvättad svensks huvud som leder fram till denna slutsats.

Det bor 8 miljarder människor på jordklotet 99% av dem är inte svenskar och har inget intresse av att identifera sig som svenskar. Hur skulle det hjälpa svenska folket och göra dem mer glada om halvnegern Larsson påstod att han var svensk?
Senast redigerad av larsjohansson 2024-03-06 kl. 13:13.
Citera
2024-03-06, 13:14
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Exakt och det du beskriver kommer få enorma konsekvenser framöver. Väldigt många känner precis som du.
Fler och fler känner sig inte hemma i sitt eget land. Massinvandringen och mångkulturen är extremt destruktiv vilket kommer bli ännu tydligare de närmaste 10 åren. Det är visserligen redan väldigt tydligt men vi är på väg neråt nu.

Exakt.

Hur många känner sig hemma idag egentligen när de går själva på gatan eller åker kommunalt? När de inte är distraherade av telefonen eller umgås med vänner?

När man är själv och man ser och upplever allt med sina egna ögon.
Citera
2024-03-06, 13:17
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchaa
Precis. Du hade nog känt dig mer som en utlänning ifall du var svart afrikan.

Det är sant att man assimileras bättre när man ser likadan ut.

Henrik Larsson ser inte som en utlänning, dock. Inte utan rasta håret. Visst, han ser inte ut som Sven Svensson, men jag skulle inte tro att han var icke-svensk om jag såg honom ute i stan.
Citera
2024-03-06, 13:23
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Han säger att han inte är svensk

Han är född i Sverige, har en svensk mamma, har givits precis allt av välvilliga svenskar så att han kunnat integrera sig. När vi svenskar slitit våra hjärtan ur våra bröst för att ge till människor som Henrik Larsson, givit bort vårt land (som nu inte finns längre) till människor som Henrik Larsson - då vill vi inte höra från människor som Henrik Larsson att våra uppoffringar var förgäves, att vi gav bort precis allt men han väljer ändå att inte identifiera sig med oss*. Och om han nu känner på det viset, kan han inte åtminstone hålla inne med det när han vet hur det får oss att må? Bara den lilla begäran, är det för mycket? Tydligen är det det, för att för Henrik handlar allt om Henrik.

*Vilket förstås är något han måste anstränga sig för att inte göra. Om han inte identifierar sig med oss, vem identifierar han sig med, liksom? Jultomten? Att Henrik Larsson föraktar oss så mycket att han är beredd att anstränga sig för att distansera sig, är ungefär som när jag reser mig och sätter mig vid ett annat bord om nån mobbad klasskompis sätter sig vid mitt bord i bamba. Så utstuderat, så elakt, så onödigt.
Senast redigerad av fluff995 2024-03-06 kl. 13:30.
Citera
2024-03-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Intressant fenomen det där, Henke pratar ju bra skånska medan hans son pratar mer som en förortsblatte har jag för mig. Sonen borde väl vara hälften så mycket neger som pappan eftersom mamman är etnisk svensk.

Dessutom är Henke uppväxt i ett av de fattigaste områdena i HBG medan Jordan är uppväxt i ett av de rikaste.

Det är konsekvenserna av den destruktiva massinvandringen och mångkulturen, utvecklingen i samhället går numera bakåt. Sverige blir sämre och sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in