2024-03-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Ta 2 mg och testa 😀 snortar eller skjuter du?

Skjuta kommer jag definitivt inte göra iaf 😅Har alkaloid från något balkanland, dom är jävligt små och undrar om det inte är bättre att bara låta den ligga under tungan men skulle vilja snorta egentligen
Citera
2024-03-05, 21:12
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Skjuta kommer jag definitivt inte göra iaf 😅Har alkaloid från något balkanland, dom är jävligt små och undrar om det inte är bättre att bara låta den ligga under tungan men skulle vilja snorta egentligen

Nej snorta skiten 😅 Buprenorfin är värdelöst i russyfte om du tar det sublingualt. Jag är med i laro och har 16 mg/dygn så jag vet 😊
Att snorta 4 mg ger likvärdig effekt som 16 mg sublingualt. + att man får mycket högre koncentration i blodet, om än för en kortare tid
Citera
2024-03-05, 21:16
Medlem
Citat:
Nej snorta skiten 😅 Buprenorfin är värdelöst i russyfte om du tar det sublingualt. Jag är med i laro och har 16 mg/dygn så jag vet 😊
Att snorta 4 mg ger likvärdig effekt som 16 mg sublingualt. + att man får mycket högre koncentration i blodet, om än för en kortare tid

Okok då snortar jag. Du har ingen koll på fabrikatet? Borde inte vara någon skillnad väl på dessa och franska utom storleken?
Citera
2024-03-05, 21:19
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Okok då snortar jag. Du har ingen koll på fabrikatet? Borde inte vara någon skillnad väl på dessa och franska utom storleken?

Nej det ska inte vara någon skillnad 😎 även om fast jag fortfarande föredrar dom klassisk Subutex B8 framför alla andra 👍😂 Old school
Citera
2024-03-05, 21:24
Medlem
Citat:
Nej det ska inte vara någon skillnad 😎 även om fast jag fortfarande föredrar dom klassisk Subutex B8 framför alla andra 👍😂 Old school

Dunder, tack för input 👌
Citera
2024-03-05, 22:43
Medlem
torrans avatar
Tjena,

Säg att man hade dragit 1mg första gången runt 20-21 på kvällen. Är man fortfarande påtagligt dåsig när man ska upp till jobbet vid 08-09 på morgonen eller har ruset avtagit lite då så man kan vara något normal?

Hur är sub att blanda med typ ikto/zopiklon/alpra som jag också har hemma?

Mvh
Torran
Citera
2024-03-06, 10:09
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Tjena,

Säg att man hade dragit 1mg första gången runt 20-21 på kvällen. Är man fortfarande påtagligt dåsig när man ska upp till jobbet vid 08-09 på morgonen eller har ruset avtagit lite då så man kan vara något normal?

Mvh
Torran

Ja då; kan inte säga att ett ev. rus på 1mg är något speciellt upphetsande, om ens något alls. Så pass många timmar efteråt lär du vara helt klar i huvudet.

Att blanda med benso är inte att rekommendera eftersom det finns risk för andningsdepression. detsamma borde även gälla zopiklon.
Citera
2024-03-06, 11:00
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Tjena,

Mvh
Torran

Som nybörjare kan man känna av ruset dagen efter. Jag var alltid pigg dagen efter jag hade tagit sub i början, en lätt stimulans 😇
Citera
2024-03-06, 15:23
Medlem
Citat:
Tjena,

Mvh
Torran

Det är farligt att blanda som ovanstående nämner men i rusväg är det en härlig kombo.
Citera
2024-03-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Jo, men det är de med lång halveringstid som får folk att fastna på riktigt, där det inte bara går att komma ur skiten. En starkare kemisk fotboja finns nog inte än starka opiater med lång halveringstid.
Det är som att de som missbrukar starksprit druckit öl.
Tvärtom,ju kortare halveringstid desto svårare att sluta. Finns en anledning att dom avgiftar tex Alprazolam (benzo) med stesolid, med kort halvering känner du tydligare Dalarna och topparna.
Dom som får buvidalsprutan med buprenorfin behöver i te ens trappas säger dom på Laro.
Citera
2024-03-06, 18:17
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Tvärtom,ju kortare halveringstid desto svårare att sluta. Finns en anledning att dom avgiftar tex Alprazolam (benzo) med stesolid, med kort halvering känner du tydligare Dalarna och topparna.
Dom som får buvidalsprutan med buprenorfin behöver i te ens trappas säger dom på Laro.

Korrekt! 👍😀
Buvidal har en halveringstid på mellan 19-25 dagar, vilket gör att det långsamt fasar ut sig själv
Citera
2024-03-07, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted

Kan du då förklara varför det är just de opiater med långa halveringstider som får folk att hamna på laro? Känner en som jobbar med dem och han har sagt att en majoritet gör det pga sub eller metadon. Heroin m.m som man skulle vilja tro är den vanligaste är inte så vanlig, enligt honom. Det är främst de som sitter i satans länge i kroppen och hjärnan.

Sen är det nog få som hamnar där pga kodein...
Senast redigerad av kukpasta 2024-03-07 kl. 04:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in