2022-03-02, 16:47
Medlem
KillingSpres avatar
Fick höra ifrån min laro mottagning idag att de kommer en ny medicin som ska vara som likt en p-stav sitta under huden och som ska hålla i 6 mån.. hade bråttom så frågade inget om den, men undrar nu om nån här hört samma?
Citera
2022-03-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klianisa1
Ja min läkare sa att dom kommer skriva ett intyg men efter det måste ja själv hitta mottagningen och ansöka om de osv
Yes, ta det intyget och gå till en läkare och visa så säger dom vart du ska vända dig, väldigt mycket missbrukare i Spanien så sub/metadon program är stort och välkänt där.
Citera
2022-03-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Yes, ta det intyget och gå till en läkare och visa så säger dom vart du ska vända dig, väldigt mycket missbrukare i Spanien så sub/metadon program är stort och välkänt där.
Fick bara buvidal(sprutan) erbjuden, men hört mycket negativt om den.. jag blev apotekspatient, urinprov 2ggr/mån men sub är kemiska handklovar. fråga också, tog sub ca 2 år 16 mg om dan, kommer jag nånsin bli "hög" på sub igen? ren i snart 3 mån på egen hand utan andra preparat
Citera
2022-03-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankthetankpondus
Fick bara buvidal(sprutan) erbjuden, men hört mycket negativt om den.. jag blev apotekspatient, urinprov 2ggr/mån men sub är kemiska handklovar. fråga också, tog sub ca 2 år 16 mg om dan, kommer jag nånsin bli "hög" på sub igen? ren i snart 3 mån på egen hand utan andra preparat
Vad har du hört för negativt om sprutan?

Och nej du lär nog aldrig mer bli hög på sub, eller du kan ju såklart vara ren i 3-6mån sen försöka ta en gång så kanske du får ett litet rus men sen är din tollerans för hög för att känna subben igen.

Det är dock väldigt personligt, finns såklart dom som återställer sin tollerans väldigt bra, men jag är tyvärr inte av dom och jag kan bara svara utifrån min erfarenhet!
Citera
2022-03-07, 17:57
Medlem
Vet någon om att Lergigan hjälper mot illamående man får från Subutex? I så fall, hur mycket Lergigan bör man ta?
Citera
2022-03-07, 18:52
Medlem
Kanske lite, enligt Fass. Sen eftersom det är en antihistamin så har den effekt på opi-klådan, om du inte gillar den. Själv brukar jag använda Postafen (åksjuketabletter) mot illamående. Primperan är strået vassare, men kräver recept.
Citera
2022-03-11, 17:30
Avslutad
Hur gör man för att få bäst effekt utav bup plåster?

Må bäst/ fimpen
Citera
2022-03-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Min första spontana tanke är linser..?
Finns ju en uppsjö av alla tänkbara färger/mönster/strl och form/färger på pupill 😅.

Lite kört då familjen använder ficklampa eller dylikt när de är misstänksam och skulle få smisk om jag blev påkommen med linser 😛
Citera
2022-03-11, 20:37
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ett tag sedan jag tog sub nu men (även med tramadol) illamåendet jag fått försvinner alltid efter jag sköljt ansiktet med kallt vatten.

Hoppas det fungerar för er andra så slipper ni ta piller som kanske inte ens fungerar
Citera
2022-03-17, 19:22
Bannlyst
Fler som svettas lite väl mycket på denna? Jag förstår att det är dosrelaterat men jag svettas väldigt mycket på de doser jag behöver vilket är minst 1 mg nasalt. Idag har jag tagit två mg då min värk var mycket kraftig och jag är kreativ och har grejat i förrådet, men svetten dryper ju.

Något man kan göra mot detta? Ta mindre, kanske 1 mg istället? Betablockerare? Dricka mycket vätska?
Citera
2022-03-18, 13:13
Bannlyst
Tagit 0.75 mg mot värk. Min vanliga värk (kronisk värk, lite överallt på kroppen) är till 90% bortblåst men ryggvärken är fortfarande rätt kraftig. Får nog ta 0.25 mg till nasalt. Mår fint i övrigt.
Citera
2022-03-18, 13:53
Bannlyst
Såja, bättre i ryggen nu. Har tagit 1.75 mg nasalt med viss tolerans. Tre folköl nere också, mår trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in