2024-03-05, 14:55
Avslutad
Aldrig sett honom som neger då hans hy helt enkelt inte är mörk. Till och med hans polare Ronaldinho är mer negrig även om väldigt få kallar Ronaldinho för neger.
Citera
2024-03-05, 15:00
Medlem
TotalWars avatar
Hade han inte lyckats med fotbollen så skulle han nog bara vara en vanlig halvneger i många svenskars ögon. Som han själv skriver, det var först när han blev framgångsrik på fotbollsplanen som han blev välkomnad in i den svenska gemnskapen - på riktigt.

Men det är min åsikt att du inte behöver bli en världsstjärna i fotboll för att bli en del av den svenska gemnskapen. Man måste bara föregå med lite bättre exempel än exemeplvis en etnisk svensk behöver göra. Det är en liten uppförsbacke men den är inte så brant som man kan tro. Men man kan göra den riktigt brant i sitt eget huvud, om man vill.

Nu är jag ju själv ingen hel, halv eller blåneger så jag kan inte tala för alla men det är min åsikt och erfaranhet att svenskarna är beredda att släppa in det nazister och vissa flashbackare skulle kalla en "rasfrämling" förutsatt att "rasfrämlingen" tydligt väljer lojalitet samt föregår med gott exempel.

Annars rankar jag faktiskt Henrik Larsson som den bästa svenska fotbhollsspelaren genom alla tider. Varför? Därför att han kunde, precis som Mats Sundin i hockey, göra ALLA sina medspelare bättre och se till så att alla överpresterade samtidigt, bara genom sin egen närvaro och höga kvalitet. Han är den första spelaren jag skulle ta ut i det svenska landslaget om jag var förbundskapten och fick resa genom tid och rum. Herregud, han har vunnit alltifrån Champions League till VM-brons. Hade han gått till större lag tidigare hade han vunnit mer än så. Sjukt.
Citera
2024-03-05, 15:01
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Artikeln kan ju snarast tolkas som att det var andra utlänningar som kallade honom neger. Känns definitivt som den mer trovärdiga förklaringen, om det alls är sant.

Oavsett så får man komma ihåg att
1. Fotbollsspelare är dumma i huvudet. Idrottare i allmänhet är dumma i huvudet. Exhibitionister som gillar uppmärksamhet, och säger vad som helst för att få den.

2. Spenderar man sin professionella karriär utomlands är det ganska självklart att man inte känner sig som svensk. Jag utgår från att Henrik Larsson fortfarande spenderar rätt mycket tid i UK. Man blir nog också influerad av kulturen i det land man befinner sig, och i UK verkar det vara lag på att alla svarta ska ha identitetsproblem.

1. Jag själv är en idrottare. Du är bara avundsjuk

2. Det må vara sant, dock. Jag har själv fanatiserat om att vara bästa NBA/Premier League spelaren, men tanken av att lämna Sverige och sticka till ett främmande land skrämmer mig, även om det bara är fantasi.
Citera
2024-03-05, 15:02
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchaa
Fast han är ju afrikan?

Är du själv svart eller vit?

Jo han är halv-afrikan etniskt. Kulturellt kan han vara svensk, men det vill han tydligen inte.

Jag är själv vit européer.
Citera
2024-03-05, 15:02
Medlem
Slackoffs avatar
Han är i princip vit och gnäller om rasism.
Patetiskt.
Citera
2024-03-05, 15:03
Medlem
lemmy124s avatar
Tror inte att Larsson säger detta med dåliga intentioner. Oavsett spär han bara på motsättningar och reagerar precis som eliten vill att han ska göra. Ot men Larsson har alltid ett väldigt apatiskt minspel. Intervjuer överlag framstår han alltid som en av landets tråkigaste människor. Asperger eller depression, skit samma men i och med utspel som det här äär det tydligt att snubben nog inte mår bra i skallen.
Citera
2024-03-05, 15:05
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MY-SOUL-IS-ON-FIRE
Du är naiv. Det syns på långt håll att han inte är svensk. Han ser sig i spegeln och vet. Alla vet, svenskar som utlänningar.

När hade du en utlänning hemma på middag?

Jag trodde han var etnisk svensk. Visste inte han hade afrikansk blod.

Sist vi hade en "utlänning" var när min morsa ville hjälpa en kurdisk ensammamma och hennes två döttrar fira jul, och det var några år sen.
Citera
2024-03-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Jo han är halv-afrikan etniskt. Kulturellt kan han vara svensk, men det vill han tydligen inte.

Jag är själv vit européer.

Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Han är i princip vit och gnäller om rasism.
Patetiskt.

Han är färgad eller mulatt, som Obama. Ingen riktig neger alltså.
Citera
2024-03-05, 15:07
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Han är färgad eller mulatt, som Obama. Ingen riktig neger alltså.
Blev han bemött med glåpord kanske det berodde på att han betedde sig avvikande.
Han är så pass vit att det nog finns fler ljusa inslag i hans genetiska historia.
Citera
2024-03-05, 15:08
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Hade han inte lyckats med fotbollen så skulle han nog bara vara en vanlig halvneger i många svenskars ögon. Som han själv skriver, det var först när han blev framgångsrik på fotbollsplanen som han blev välkomnad in i den svenska gemnskapen - på riktigt.

Men det är min åsikt att du inte behöver bli en världsstjärna i fotboll för att bli en del av den svenska gemnskapen. Man måste bara föregå med lite bättre exempel än exemeplvis en etnisk svensk behöver göra. Det är en liten uppförsbacke men den är inte så brant som man kan tro. Men man kan göra den riktigt brant i sitt eget huvud, om man vill.

Nu är jag ju själv ingen hel, halv eller blåneger så jag kan inte tala för alla men det är min åsikt och erfaranhet att svenskarna är beredda att släppa in det nazister och vissa flashbackare skulle kalla en "rasfrämling" förutsatt att "rasfrämlingen" tydligt väljer lojalitet samt föregår med gott exempel.

Annars rankar jag faktiskt Henrik Larsson som den bästa svenska fotbhollsspelaren genom alla tider. Varför? Därför att han kunde, precis som Mats Sundin i hockey, göra ALLA sina medspelare bättre och se till så att alla överpresterade samtidigt, bara genom sin egen närvaro och höga kvalitet. Han är den första spelaren jag skulle ta ut i det svenska landslaget om jag var förbundskapten och fick resa genom tid och rum. Herregud, han har vunnit alltifrån Champions League till VM-brons. Hade han gått till större lag tidigare hade han vunnit mer än så. Sjukt.

Gått till större lag Han vann ju allt på klubblagsnivå. Var med i de bästa klubbarna på den tiden. Som Barcelona och Manchester U. Henke vann CL med Barcelona 2006 och var den som spelade fram till båda målen.
Citera
2024-03-05, 15:10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Han är väl bara ointresserad av sånt? Har tjänat tillräckligt med pengar för att kunna leva väldigt bekvämt resten av sitt liv och känner inget behov av att kränga mjällschampo och skjortor och annat skräp bara för att verka relevant och få se visa upp sitt eget ansikte i tv-reklamen. Möjligt att han inte ens är narcissist, vilket många idrottsstjärnor är.
Tills han kom ut som kulturmarxist.
Citera
2024-03-05, 15:11
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
]Aldrig sett honom som neger då hans hy helt enkelt inte är mörk. [/b]Till och med hans polare Ronaldinho är mer negrig även om väldigt få kallar Ronaldinho för neger.

Den är mörkare än din och min (om du nu skulle råka vara äkta svensk alltså?)
Samt det faktumet att henke sprang runt och lajvade fotboll med långa obehagliga rastaflätor på 90-talet. Det är ju lite såna saker också som gör man har svårt för att ta honom för att vara svensk.

Han är 50/50 och tycker han det är jobbigt så får han väl ta och söka någon slags vård för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in