2024-03-05, 13:56
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Men vafan han har ju Henrik Larsson som namn. Hur ska han gå runt och kalla sig själv för icke-svensk.

Synd att han har blivit utsatt för rasistiska uttalande, men bara för att några rassar anser att han inte är svensk så innebär det inte att han är afrikan eller nåt.

Liksom fan, jag är andragenerationsinvandrare, men jag har aldrig känt mig som en utlänning.

Folk som honom förvirrar mig. Född och uppvuxen i Sverige men väljer att säga att man är del av en nation som man spenderar minimal tid i. Konstigt.

Artikeln kan ju snarast tolkas som att det var andra utlänningar som kallade honom neger. Känns definitivt som den mer trovärdiga förklaringen, om det alls är sant.

Oavsett så får man komma ihåg att
1. Fotbollsspelare är dumma i huvudet. Idrottare i allmänhet är dumma i huvudet. Exhibitionister som gillar uppmärksamhet, och säger vad som helst för att få den.

2. Spenderar man sin professionella karriär utomlands är det ganska självklart att man inte känner sig som svensk. Jag utgår från att Henrik Larsson fortfarande spenderar rätt mycket tid i UK. Man blir nog också influerad av kulturen i det land man befinner sig, och i UK verkar det vara lag på att alla svarta ska ha identitetsproblem.
Senast redigerad av fluff995 2024-03-05 kl. 13:58.
Citera
2024-03-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Han växte väl redan då upp i ett s.k. "utsatt" område i Helsingborg med en svensk negermadrass till morsa och en negerpappa som stack snabbt ur bilden, inte undra på att han blir identitesförvirrad. Finns otaliga exempel på män som växer upp utan fadern men trots det sätter dem på piedestal och vill bli som dem, ligger väl i mänsklig natur.
Med tanke på dina ordval så misstänker jag att du var en av dom som utsatte personer likt honom för mobbing och liknande.
Citera
2024-03-05, 14:03
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Tror du din mormor eller farfar föddes innan 1900 talet?

Det var först på 60-talet som den moderna invandringen till Sverige drog igång. Innan dess var Sverige väldigt etniskt homogent.
Citera
2024-03-05, 14:03
Medlem
evertduvets avatar
Han kanske kan få titeln hederssvensk.
Citera
2024-03-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det hade förmodligen varit bäst att Sverige haft kvar den gamla medborgarskapslagen.

För att bli svensk medborgare måste båda föräldrarna vara svenskar eller att mannen/pappan är svensk. Kvinnor som gifter sig med utlänningar räknas som mannens lands medborgare och likaså deras avkomlingar.

Det hade skapat mindre problem.
Skulle det gälla även män med thaifruar och deras avkommor?
Citera
2024-03-05, 14:06
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Räcker med att titta på bilden på Henke i artikeln för att se att den där goblino inte är svensk. Ni icke-svenskar ska ut ur vårt land. Ni hör inte hemma här och ni vet det

Tvärtom... utlänningarna ska ta över, tycker jag. Och jag ska hjälpa dem. Den svenska genpölen är för kass och svenskar är för korkade. Om alla var som Henke skulle jag trivas otroligt mycket bättre i Sverige, och dit kommer vi.

Och en majoritet av svenskarna tycker nog som jag.
Citera
2024-03-05, 14:13
Medlem
Herr Larsson har inget körkort, det låter som en hasseåtage, gillar han det inte här är det väl bara att åka hem, tack och hej
Citera
2024-03-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Frågan är ju varför han måste respektera sin pappas rötter och hur menar han att han respekterar dem?

Henrik Larsson är åter ett exempel på hur dåligt det är med ett multietniskt samhälle - född i Sverige, uppvuxen i Sverige, utbildad i Sverige, tränad i Sverige men detta är inte nog då hans fars neger-DNA måste respekteras.

Undrar hur många "Henrik Larssons" det sitter ute i vårt land som fått precis allting men ändå inte känner sig hemma. Det är dags att repatriera alla som inte är skandinaver/germaner ut ur vårt land en gång för alla.

Sverige är svenskarnas land, inte mulatternas, inte albanernas, inte judarnas, inte afrikanernas, inte persernas, inte arabernas.

Finns många andra exempel på människor som inte är födda i Sverige, som är riktigt bra för landet t.ex.
Som är typiskt svenska o.s.v. sedan finns det svenskar som beter sig väldigt osvenskt t.ex.

Ni nazister/fascistas kommer skrika er hesa, bort med invandrare, sedan bort med folk som gillar x åsikter, gillar x mat, musik t.ex. är du inte 100% precis som dessa fascister vill att du ska vara så lär DU vara nästa offer. Bara sorgliga losers tror att dessa kommer få någon annan behandling, när vi gång på gång ser resultatet i verkligheten.

Glädjer mig att största majoriteten svenskar håller med mig och inte fascister som dig.

Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Med tanke på dina ordval så misstänker jag att du var en av dom som utsatte personer likt honom för mobbing och liknande.
Precis, snarare det som orsakar identitetsförvirring.
Det som är ironiskt är att deras hat bara skapar mer invandring då allt fler tar avstånd från sådant & röstar på motsatsen just för att inte bli förknippade med dessa typer.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-03-05 kl. 14:23.
Citera
2024-03-05, 14:18
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Man får inte glömma bort att Henke växte upp när det ändå fanns lite misslyckade skinnskallar som sprang omkring.

i Närlunda på 1980-talet? Det var nog mest invandrare där redan då.

Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Finns många andra exempel på människor som inte är födda i Sverige, som är riktigt bra för landet t.ex.

Finns i princip inget sådant som att "vara bra för landet". Sverige är ett marknadsliberalt land. Det innebär att oavsett hur rik man blir, så är man bara bra för sig själv. Du skulle kunna ta alla invandrare i Sverige som blivit fotbollsproffs, och inte ens sammantaget har de gjort ett jota som gynnat Sverige eller mig som svensk. Så jag hade lika gärna kunnat vara utan dem.
Senast redigerad av fluff995 2024-03-05 kl. 14:21.
Citera
2024-03-05, 14:23
Medlem
grungewhores avatar
Henrik Larsson, en gång en lovande talang, lirar boll fortfarande fastän han med råge passerat vuxenstadiet.

Han har inga restauranger eller skjortor och skor att sälja, och är hopplöst irrelevant, vilket säkert gör 94 års VM-truppsmedlem oerhört nervös, så han sätter på sig offerkoftan, och vips får man uppmärksamhet.
Citera
2024-03-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
i Närlunda på 1980-talet? Det var nog mest invandrare där redan då.

Finns i princip inget sådant som att "vara bra för landet". Sverige är ett marknadsliberalt land. Det innebär att oavsett hur rik man blir, så är man bara bra för sig själv. Du skulle kunna ta alla invandrare i Sverige som blivit fotbollsproffs, och inte ens sammantaget har de gjort ett jota som gynnat Sverige eller mig som svensk. Så jag hade lika gärna kunnat vara utan dem.

Du fattar vad jag menar, men måste ändå låtsas vara efterbliven. Är du aspie eller lider av någon annan åkomma som kan påverka tankeförmågan? Undrar man liksom.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-03-05 kl. 14:26.
Citera
2024-03-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Herr Larsson har inget körkort, det låter som en hasseåtage, gillar han det inte här är det väl bara att åka hem, tack och hej
Dagens !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in