2024-03-04, 21:22
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Martin Olsson bör stängas av på livstid. Det var allt från min sida.
Citera
2024-03-04, 21:30
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ja det gick hela vägen till högsta domstol och han fick en villkorlig dom, tänk vad det skitet kostade samhället, så jävla löjligt att anmäla det här lilla slaget som inte kommer leda till nåt, anmälaren kan fan själv stå för kostnaderna.
Eller så erkänner Psyk-Olsson och tar sitt straff som en man?

Typiskt Malmö att mygla.
Citera
2024-03-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Martin Olsson bör stängas av på livstid. Det var allt från min sida.

Jaja hejdå kioskmongo du brukar ju sitta o hylla slagsmål, men förstår att det var jobbigt att komma sist i er grupp och dessutom förlora mot Trelleborg
Ska bli kul när ni ramlar ner i ettan
Citera
2024-03-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Snälla nån Rosenberg var inte i närheten lika ful och osportslig som Haris. Att han inte är skyldig till flera avslutade karriärer är inget annat än ett mirakel. Ni hemlösa snackar så jävla mycket skit så att era rövhål blir avundsjuka.

Lägg fan bara av med att lipa över Rosenbergs armbågar när det jävla CP-mongot spelar i ditt lag. Det är bara Seb Larsson och Simon Strand i Allsvenskans moderna historia som når upp till Haris vidrigheter.

Okej din jävla Josef Fritzl-produkt, kan du nämna nån mer tackling än den mot Traustason som Haris gjort som är uppenbarligen psykfallsvarning? Absolut att han är jobbig att möta, gnällig och spelar hårt - men de här jävla vansinnesgrejerna som slag, armbågar eller idiotacklingar är liksom inte systematiserade... som det är hos er gröthalsar. Det räcker liksom inte med Rosenbergs 5+ armbågar, som han allt som oftast vägrade ta ansvar för under sin karriär, eller att Martin Olsson tappat huvudet helt och vevat i närtid, varför inte ta galningen Carlos Strandberg som exempel? Ni är och har varit den klubb som plockar upp spelare med överlägset tveksammast moral - såväl på som utanför plan. Men det kan inte ditt svagbegåvade lilla sinne greppa antar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Lille puttenutt då där kom nästa avundsjuka crybaby som klagar om Rosenberg, här får du en liten video du kan njuta av.
https://www.youtube.com/watch?v=4Nz_M4zc_gE

personligen brukar jag veva Haris passning till Buya -19, eller hans 2-0 mål från i somras, eller ja, helt ärligt, alla gånger som han totalt bajsat på er de senaste 5-6 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
I Malmö handlar det om vad man gör på planen. Inte bakom ratten eller i sänghalmen.

Ja, i malmö handlar det lika mycket om vad man gör på planen som åldern på barnet i sänghalmen, allt över 14 är för gammalt.
Senast redigerad av vermoden 2024-03-04 kl. 22:22.
Citera
2024-03-04, 22:31
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Okej din jävla Josef Fritzl-produkt, kan du nämna nån mer tackling än den mot Traustason som Haris gjort som är uppenbarligen psykfafallsvarning? Absolut att han är jobbig att möta, gnällig och spelar hårt - men de här jävla vansinnesgrejerna som slag, armbågar eller idiotacklingar är liksom inte systematiserade... som det är hos er gröthalsar. Det räcker liksom inte med Rosenbergs 5+ armbågar, som han allt som oftast vägrade ta ansvar för under sin karriär, eller ett valfritt vev Martin Olsson startat i närtid, varför inte ta galningen Carlos Strandberg som exempel? När och har varit den klubb som plockar upp spelare med överlägset tveksamt moral - såväl på som utanför plan. Men det kan inte ditt sångbegåvade lilla sinne greppa antar jag?

Buhuhu allt jag hör är mer och mer lipande!

Ni är för lättkränkta i fjollträsk för att kunna ta in sanningen om att MFF är störst i landet och kommer bara hela tiden med samma tugg om pedofiler, armbågar och danskar. Ditt minne verkar ha glömt att er smygnazist till tränare hade inga som helst problem med att sälja Sarfo till oss 2017 trots att det var känt att han våldtog minderåriga tjejer och tog dessutom med en av dessa till Sirius träningsanläggning så vem fan är du som snackar om moral?
Citera
2024-03-04, 22:48
Medlem
Citat:

Ni är för lättkränkta i fjollträsk för att kunna ta in sanningen om att MFF är störst i landet och kommer bara hela tiden med samma tugg om pedofiler, armbågar och danskar. Ditt minne verkar ha glömt att er smygnazist till tränare hade inga som helst problem med att sälja Sarfo till oss 2017 trots att det var känt att han våldtog minderåriga tjejer och tog dessutom med en av dessa till Sirius träningsanläggning så vem fan är du som snackar om moral?

Jag väntar fortfarande på att du ska visa mig en till vasinnestackling Haris har utfört. Vill du att jag länkar till cpmackans tio armbågar, psykosmartins huvudtackling som orsakade vår lagkapten hjärnskakning ifjol (som sjukt nog enbart renderade ett gult kort, vi grinande inte som ni gjorde efter Haris tackling och anmälde i efterhand till disciplinnämnden, på tal om att lipa) eller valfritt annat äckligt klipp från nån av många äckliga spelare som varit hos er de senaste åren?

Sen kan man väl inte förstå moral när man är del av en förening som under de senaste 20 åren låtit en hustrumisshandlare, en rattfyllerist och två pedofiler få lira utan konsekvenser. Det sitter i väggarna

Dessutom var det du som började grina om Haris till att börja med…? Ursäkta men nån jävla nivå får det vara, tillochmed från en som dig.
Senast redigerad av vermoden 2024-03-04 kl. 22:52.
Citera
2024-03-04, 23:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Lägg ner ni lät Miiko spela efter han blev dömd och Pena spela efter han blev dömd, hade inte Sarfo blivit utvisad från landet hade ni antagligen spelat honom med, prata ut om det först innan du vill snacka om andras moral.

Då har vi inte ens nämnt hur Cibicki blåst era supportar eller stöldgodshärvan förra året
Citera
2024-03-05, 00:28
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Helt klart att det är problematiskt att dokumentera, utvärdera och poängsätta klubbarnas akademier. Vad som är den bästa akademin tror jag dock de flesta kan enas om är den som i slutändan får fram de bästa spelarna. Hur man får fram dessa spelare kan såklart vara intressant att studera och SEFs försök att göra detta har säkert sina brister men att mängder av kriterier har noll relevans känns spontant som ett tveksamt påstående. Efter en snabb titt tycker jag tvärtom att de allra flesta har sin plats i en utvärdering av kvaliteten i de olika akademierna. Hur utvärderingen är gjord har jag däremot ingen uppfattning om.

Är som sagt verkligen inte insatt i frågan och syftet med SEFs certifiering må vara att utveckla klubbarna men att en jämförelse klubbarna emellan inte säger något om de verkliga förhållandena förefaller mer som något en deltagare intalar sig själv.

Om vi nu skulle kunna enas om den definitionen (mer om det längre ner), så får man ju i utvärderingen (eller får inte) poäng utifrån en mängd kriterier som inte är direkt kopplade till den definitionen? Blåvitt har t.ex. varit "kritiska" till att man får färre poäng för att man inte har lag i lika låga åldrar som utvärderingen "kräver" – eftersom man har inställningen att det är nyttigt inte bara för spelarna utan även för gräsrotsfotbollen att unga spelare får spela kvar med sina kompisar, i sitt närområde, i den lokala föreningen, högre upp i åldrarna än vad t.ex. BP:s (och numera de flesta andra större) akademis dammsugningsinriktning tillåter. Nu har jag inte sett de exakta kriterierna sen de gjorde om certifieringen för något år sen, men jag tror att så fortfarande är fallet.

Sen kan man kolla på mängder av delar i certifieringen och undra hur stor bäring det har på att få fram de bästa spelarna. I 2023 års sammanfattning är del 1 "Klubben" (ca 10 % av poängen), där Skövde AIK är tvåa efter MFF poängmässigt. Delen handlar om "värdegrund", "målsättningar", "analys och kartläggning av kraven för att infria uppsatta mål", "organisation" och "ekonomi". Jag har svårt att Skövde gör något så speciellt bra som gör deras akademi bättre än andra föreningar? Del 8 är "Matcher", där man t.ex. får ett gäng poäng baserat på antalet internationella matcher som spelats. Blåvitt är med i topp där, men utvecklar man bättre spelare för att man åker till Oslo eller Köpenhamn (typ) och spelar mot motstånd där istället för att åka till Stockholm eller Malmö?

Sen kommer vi till del 10 som handlar om antalet elitaktiva spelare. Där finns det så klart en mer tydlig koppling till om man utvecklat bra spelare eller ej, men samtidigt – är BP:s akademi bättre om man forslar 20 spelare från sina miljarder akademilag i varje ålderskull vidare till andra föreningar, än om Blåvitt forslar 5 spelare från sitt enda akademilag i varje ålderskull vidare till IFK Göteborg? Så, vad är den bästa akademin? Den som får fram de bästa spelarna totalt, oavsett var någonstans de spelar? Eller är det den som ser till att det egna A-laget får ett par bra spelare varje år? Vad är en bra spelare? Den som blir såld för 50 miljoner eller den som stannar kvar och är en kugge i ett lag som vinner SM-guld?

Därför: Det är irrelevant att använda certifieringen rakt av för att ranka akademier. Den kan så klart användas för att diskutera akademikvalitet. Men allra främst är det ett verktyg för akademierna själva att kunna se vad man gör från år till år, vad man kanske borde göra, men också ett verktyg som inte är den enda måttstocken att utgå från.

/feldgrau
Citera
2024-03-05, 02:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Om vi nu skulle kunna enas om den definitionen (mer om det längre ner), så får man ju i utvärderingen (eller får inte) poäng utifrån en mängd kriterier som inte är direkt kopplade till den definitionen? Blåvitt har t.ex. varit "kritiska" till att man får färre poäng för att man inte har lag i lika låga åldrar som utvärderingen "kräver" – eftersom man har inställningen att det är nyttigt inte bara för spelarna utan även för gräsrotsfotbollen att unga spelare får spela kvar med sina kompisar, i sitt närområde, i den lokala föreningen, högre upp i åldrarna än vad t.ex. BP:s (och numera de flesta andra större) akademis dammsugningsinriktning tillåter. Nu har jag inte sett de exakta kriterierna sen de gjorde om certifieringen för något år sen, men jag tror att så fortfarande är fallet.

Sen kan man kolla på mängder av delar i certifieringen och undra hur stor bäring det har på att få fram de bästa spelarna. I 2023 års sammanfattning är del 1 "Klubben" (ca 10 % av poängen), där Skövde AIK är tvåa efter MFF poängmässigt. Delen handlar om "värdegrund", "målsättningar", "analys och kartläggning av kraven för att infria uppsatta mål", "organisation" och "ekonomi". Jag har svårt att Skövde gör något så speciellt bra som gör deras akademi bättre än andra föreningar? Del 8 är "Matcher", där man t.ex. får ett gäng poäng baserat på antalet internationella matcher som spelats. Blåvitt är med i topp där, men utvecklar man bättre spelare för att man åker till Oslo eller Köpenhamn (typ) och spelar mot motstånd där istället för att åka till Stockholm eller Malmö?

Sen kommer vi till del 10 som handlar om antalet elitaktiva spelare. Där finns det så klart en mer tydlig koppling till om man utvecklat bra spelare eller ej, men samtidigt – är BP:s akademi bättre om man forslar 20 spelare från sina miljarder akademilag i varje ålderskull vidare till andra föreningar, än om Blåvitt forslar 5 spelare från sitt enda akademilag i varje ålderskull vidare till IFK Göteborg? Så, vad är den bästa akademin? Den som får fram de bästa spelarna totalt, oavsett var någonstans de spelar? Eller är det den som ser till att det egna A-laget får ett par bra spelare varje år? Vad är en bra spelare? Den som blir såld för 50 miljoner eller den som stannar kvar och är en kugge i ett lag som vinner SM-guld?

Därför: Det är irrelevant att använda certifieringen rakt av för att ranka akademier. Den kan så klart användas för att diskutera akademikvalitet. Men allra främst är det ett verktyg för akademierna själva att kunna se vad man gör från år till år, vad man kanske borde göra, men också ett verktyg som inte är den enda måttstocken att utgå från.

/feldgrau
Den stora frågan är väl isf. hur ett annat sätt att räkna på skulle rendera i något annat resultat än att möjligtvis BP/Bajen landar högre upp i rankingen.

Sen vet jag inte varför folk återkommande hävdar att vi dammsuger talanger. Detta är BP och nu Bajen, inte AIK. Vad vi gjort är att plocka in en del talanger i dom övre tonåren från lag i närheten men denna process kan knappast beskrivas som att dammsuga då vi pratar om en handfull spelare på sin höjd.

Vi ligger högt i rankingen därför vi iaf. tidigare varit en klubb där många spelare kunnat ta det där sista steget mellan junior och seniorfotboll. Inte helt olikt hur ni jobbat på senare år, med skillnaden att vi började med detta långt tidigare, och har producerat bättre spelare än er.

Skövde AIK var väldigt tamt för övrigt. Bättre än så kan du.
Senast redigerad av Teu 2024-03-05 kl. 03:00.
Citera
2024-03-05, 03:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Jag väntar fortfarande på att du ska visa mig en till vasinnestackling Haris har utfört. Vill du att jag länkar till cpmackans tio armbågar, psykosmartins huvudtackling som orsakade vår lagkapten hjärnskakning ifjol (som sjukt nog enbart renderade ett gult kort, vi grinande inte som ni gjorde efter Haris tackling och anmälde i efterhand till disciplinnämnden, på tal om att lipa) eller valfritt annat äckligt klipp från nån av många äckliga spelare som varit hos er de senaste åren?

Sen kan man väl inte förstå moral när man är del av en förening som under de senaste 20 åren låtit en hustrumisshandlare, en rattfyllerist och två pedofiler få lira utan konsekvenser. Det sitter i väggarna

Dessutom var det du som började grina om Haris till att börja med…? Ursäkta men nån jävla nivå får det vara, tillochmed från en som dig.
Ska vi nitpicka spelade Sarfo inte för Malmö efter anklagelserna riktats. Har för mig att dom bröt kontraktet när domen föll och Sarfo drog till Cypern efter avtjänat straff. Någon får gärna rätta mig om jag har fel här dock.
Citera
2024-03-05, 17:25
Medlem
Äh snart har väl MFF 1 cupguld o 1 SM guld till och ni kommer fortsätta med ert moralsnack nästa säsong igen 😂😂😂

Det är inte lätt att vara störst, man får väl ta lite kritik från de andra som inte har så mkt att glädjas åt 😎
Citera
2024-03-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Äh snart har väl MFF 1 cupguld o 1 SM guld till och ni kommer fortsätta med ert moralsnack nästa säsong igen 😂😂😂

Det är inte lätt att vara störst, man får väl ta lite kritik från de andra som inte har så mkt att glädjas åt 😎
Mutumba gjorde ju en SM-guld tatuering innan säsongen var avgjord. Ska du slå till?

Bajenstränare har tydligen gjort en..... utan att fylla i lag och år. Saknas till tilltro där?
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...talla-i-bajen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in