2024-03-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
ATH snart, är ni redo?
Marketcapen nådde precis ATH
Citera
2024-03-04, 16:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Läs en gång till så ser du att jag inte bara citerat dig, och inte bara pratar med dig.

Och hade inte ETF'erna funnits så hade inte BTC varit värd 66K idag. Så det är alltså inte endast self custody som driver upp värdet.
Såg att du dubbelciterat men lyckades sjabbla till det ändå. Aja.

Fast utan det är det ju inte Bitcoin så då hade ju inte ens Bitcoin existerat och ETF eller inte blir irrelevant. Hela poängen med bitcoin är ju att vara "decentraliserat" eller vad det heter på svenska. Sen att du kunnat tjäna pengar på att ha de i certifikat i Sverige hos Avanza exempelvis är ju en helt annan sak. När folk jämför guld (vill egentligen inte göra den jämförelsen men här är vi) med Bitcoin säger ofta folk "men guld har ju användningsområden" och syftar då på att det finns i teknik, smycken osv. och det är ju sant och också en av anledningarna till att guld är värt pengar öht. Men Bitcoin är de centralized och har ett värde i att vara det. Skulle Bitcoin bara vara ett börsnoterat företag som inte tillverkade någonting skulle det vara värt 0kr.
Citera
2024-03-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Som Satoshi sa, “It might make sense just to get some in case it catches on.”

Bitcoin har i princip redan vunnit. En portfölj med noll exponering till bitcoin är kass.

Japp. Och en portfölj med hundra procent exponering är fantastisk.
Citera
2024-03-04, 16:12
Medlem
hazenectars avatar
Om det är någonstans det kan gå åt helvete på halvkort sikt så är det här.
Citera
2024-03-04, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Man behöver inte gå lika långt som jag och ha rubbet i bitcoin med egen kontroll över nycklarna, men en delmängd kanske, så man kommer ut på fötterna i alla tänkbara scenarier.

Om du vill kan jag ge något scenario om vad som skulle kunna hända med tillgodohavandet på coinbase också? 🙂

Jag kan själv tänka mig ett el två scenarion. Man är inte säker någonstans (man kan t ex slarva bort sina nycklar) utan man får helt enkelt göra ett överslag och hoppas att man tänkt rätt. Med det sagt så är jag hela tiden öppen för att tänka nytt apropå detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
ATH snart, är ni redo?

Indeed sir!

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Såg att du dubbelciterat men lyckades sjabbla till det ändå. Aja.

Fast utan det är det ju inte Bitcoin så då hade ju inte ens Bitcoin existerat och ETF eller inte blir irrelevant. Hela poängen med bitcoin är ju att vara "decentraliserat" eller vad det heter på svenska. Sen att du kunnat tjäna pengar på att ha de i certifikat i Sverige hos Avanza exempelvis är ju en helt annan sak. När folk jämför guld (vill egentligen inte göra den jämförelsen men här är vi) med Bitcoin säger ofta folk "men guld har ju användningsområden" och syftar då på att det finns i teknik, smycken osv. och det är ju sant och också en av anledningarna till att guld är värt pengar öht. Men Bitcoin är de centralized och har ett värde i att vara det. Skulle Bitcoin bara vara ett börsnoterat företag som inte tillverkade någonting skulle det vara värt 0kr.

Bitcoin är scarce (eng) knapp (svenska). Tänk på det en stund.
Citera
2024-03-04, 16:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Bitcoin är scarce (eng) knapp (svenska). Tänk på det en stund.
Tänkt. Förstår inte alls vad du menar?

4% från ATH nu. Slår vi det idag?
Citera
2024-03-04, 16:19
Medlem
Max Powers avatar
Det börjar klia lite i säljfingret. En 20-30% nedgång innan halveringen känns givet, men frågan är vilken nivå den kommer på. Vad tror ni, ska man sälja av 25% och invänta dippen?
Citera
2024-03-04, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Det börjar klia lite i säljfingret. En 20-30% nedgång innan halveringen känns givet, men frågan är vilken nivå den kommer på. Vad tror ni, ska man sälja av 25% och invänta dippen?

Varför är det givet?
Citera
2024-03-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power

Folk har pratat om en eventuell temporär dipp *efter* halveringen. Säger inte att det är rätt, men varför tror du det händer innan?
Citera
2024-03-04, 16:59
Medlem
Vi har slagit ATH i euro redan:

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin/eur
Citera
2024-03-04, 17:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Att lägga alla äggen i den vinnande korgen -som Saylor så elegant sade.
Citera
2024-03-04, 17:12
Medlem
Citat:
Jupp. Köp vid 38K blev nog mitt sista, makes no sense med >95% av networth i btc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in