2024-03-04, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Per är nog den enda jag skulle kunna "bonda" med på farmen. Soft inställning, inget drama, jobba utan att slita ut sig och göra ett bra jobb utan fusk. Levin är ju också en trevlig snubbe men lite för naiv och inställsam.
Ja, av vad vi har sett är de här två bland mina favoriter också. Levin har vuxit på mig. Trodde han skulle bli överdrivet grabbig men han är schysst och kanske vettigast och mest rättfram på Farmen, om än lite naiv kanske... fortfarande även denna gång, haha. Men tycker det är inte så negativt. Älskade hans pärs med alla kvinnor i hela första delen av säsongen. Han har verkligen fått bevisa sig kanske mer än någon annan eftersom han tillbringat så extremt lång tid på Torpet men ändå sedan rest sig och varit bra och vunnit fler veckokamper än de flesta.

Jag kan också tänka mig Farmen-Cornelia med pluspoäng för att ha gått till Jennifer när hon mått dåligt utan baktankar, och allmänt varit en som helst velat ha alla till att må bra med bra stämning när hon varit storbonde. Tror jag. Finns lite "klippnings-vinklingsrisk" med henne kanske. Däremot tror jag hon åker nu; hon känns inte som kämpematerial, ej heller på Torpet.

Maxine tycker jag också verkar ha ett gott hjärta och med drive att kännas som en farmare. Något som jag fick bekräftat igår när jag sett att Ronja tyckt jättebra om henne så här efter Farmen, så det säger ju något när de stått på olika sidor. Tycker det kom också fram lite i början på Torpet när hon inte gick riktigt full-bitch mode på Dessan som Torpet-Cornelia gärna gjorde.

Ronja tycker jag är för känslig och ömtålig för att kännas som farmare, Tim och Freddan för lata, Magnus för all over the place med mången skenheliga leenden och inte riktigt min typ.
Senast redigerad av Zy 2024-03-04 kl. 07:45.
2024-03-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi andra är nog rätt ense om att vi tycker det är jävligt skönt att slippa den gapande bajsmamman
https://imgur.com/a/DlqDtpe

Hennes frispel när hon åkte ur i tinget förra helgen är väl kanske det värsta vi har sett i dålig förlorare-väg sedan Peter ”Foppa” Forsberg bröt av klubban och sa att han ville nita domaren efter SM-finalen i hockey 1994.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EQ3wKl/fortjanar-att-vinna-farmen

Nu är fan råget måttat
2024-03-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Då har man betat av alla veckans avsnitt inatt på jobbet, tycker det var riktigt sömniga avsnitt, väldigt lite action.
Vi får hålla oss till söndagen den 10 mars, då borde det väl bli lite mer action när det blir tävlingar och folk ska åka ut.
2024-03-04, 08:46
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
"Tryggens" ögon lika Marty Feldmans?
Den var bra!
Länge sedan man hörde någon referera till Marty Feldman förresten. Visar att du är såväl bildad som allmänbildad "Frozenpill". Men liknelsen lär tyvärr gå många förbi här på FB. Synd och skam!
Tack för svar! Ja det verkar inte vara många här som minns "Marty" mannen som gav ögonsjukdomen Exoftalmus ett ansikte. Minns när man som ung biobesökare förundrades hans stirrande ögon.
"Fredde Kulöga" kommer ju inte upp i den dimensionen, och det verkar som hans åkomma inträffar när han ska läsa sina repliker framför kameran och när han ska skrämma Skiten ur "Gråterskan Ronja" med sitt BÖÖÖHH<<<
2024-03-04, 08:58
Avslutad
torpet Cornelias pattar är riktigt jävla stora. Varför gör man inte brösten som farmen Cornelia istället? Mer rimligt liksom.
2024-03-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Var inte spiken en smått orättvis tävling? Var ju ganska självklart att killarna skulle vara bäst i den.

Har Levin förresten uttalat sig något nu i efterhand om denna vecka? Om att han gick på freddes ljug om att vara sjuk och dessutom försvarade hans beteende?

Det var tydligt att spikandet gynnade killarna. Hade man velat ge tjejerna samma fördel så hade man tävlat i broderi.
2024-03-04, 09:07
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fruktansvärt orättvis tävling, tjejerna hamnade i underläge då dom knappt har spikat nåt på farmen och ingen förutom Magnus höll hammaren riktigt rätt. Spika är väldigt mycket taktik och inte så mycket styrka.
Som Magnus sa... låt hammaren göra jobbet, håll långt ut på skaftet.

Levin blev lurad av feta Fredde och det är inte så konstigt egentligen då han har varit så kort tid på farmen.
Alla andra vet att Fredde är fruktansvärt lat så ingen gick på att han var sjuk förut Levin.
Förstår faktiskt Levins försvar av Fredde då han inte visste det alla andra visste och Fredde är bra på att charma in sig och lurade Levin helt.
Nu när Levin vet måste han ju vara lite förbannad på den feta grisen Fredde
Jag är sjukt skeptisk till sådana här Såpor där Produktionsteamet styr och ställer med manus och regi, Dom utser naturligtvis några som ska spela roller som tittarna ska reta sej på. "Fredde Kulöga" följer naturligtvis manus och regi för att framstå som den "Late Jäveln" som tittarna ska reta sej på, likaså följer Levin sitt manus att framstå som en naiv fåne som tittarna ska sucka och stöna över.
Allt medans TV 4 gnuggar händerna och anser sej göra " Bra TV.
2024-03-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Tack för svar! Ja det verkar inte vara många här som minns "Marty" mannen som gav ögonsjukdomen Exoftalmus ett ansikte. Minns när man som ung biobesökare förundrades hans stirrande ögon.
"Fredde Kulöga" kommer ju inte upp i den dimensionen, och det verkar som hans åkomma inträffar när han ska läsa sina repliker framför kameran och när han ska skrämma Skiten ur "Gråterskan Ronja" med sitt BÖÖÖHH<<<
Jag har något minne att jag sett någon film med Marty Feldman.
Nu lär ju knappast Fredrik Trygg Kummertz bli någon ny Marty Feldman tror jag 😀
2024-03-04, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Har du någon aning om när finalen är ca?
Det bör väl vara söndagen 17 mars. Det här är sista veckan innan finalveckan. Efter den här veckans Ting bör det vara 5 pers kvar på Farmen om jag räknar rätt.
2024-03-04, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zy
Rykten om vinnare som jag såg går på Instagram.

Stämmer det så visar alcoholist-pedagogen sin rätta IQ igen.!
2024-03-04, 09:34
Avslutad
Men han skyller väl på att han va full o inte minns.
Det har han gjort ända sen han sökte till farmen.!
Stackars grabb o ha så dåligt minne i så ung ålder, slutstation demens-hem om 5-10år
Men klart alkohol demens finns ju så…
2024-03-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuedenog
Men han skyller väl på att han va full o inte minns.
Det har han gjort ända sen han sökte till farmen.!
Stackars grabb o ha så dåligt minne i så ung ålder, slutstation demens-hem om 5-10år
Men klart alkohol demens finns ju så…
Den tatuerade tomflaskan Tim, han borde inte klara sig så länge i tinget innan han åker ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in