2024-03-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Magnus är analytisk och det visade han i Tinget när han räknade ut hur han skulle hålla hammaren för att få största kraften. Den analytiska förmågan har han använt genom hela Farmen, oavsett om det handlar om att få fördelar, alliera sig med rätt människor eller undvika Ting. Jag förstår inte hur det kan beskrivas som ormigt. Då har man inte respekt för smartness.

Om Magnus hade varit ormig hade han inte konfronterat Fredde med hans låtsas-sjuka men det gjorde han. Magnus var den som högt och öppet ifrågasatte. Sånt kan komma och bita en i efterhand och är därför inget som en ormig person skulle göra. Den skulle hålla tyst, det gör dock inte Magnus. Jag hejar inte heller direkt på Magnus men jag inser att han spelar smart och även säger ifrån ibland.

Det var ju Maxine som gav honom det smeknamnet och det har fastnat av en orsak.

Hennes första intryck av honom på Torpet var nog att han var en "snäll kille". Men när hon såg honom i sitt rätta element, med Sektmedlemmarna på Farmen då var hennes spontana reaktion: "Magnus är ju en jävla orm!" Det kom från hjärtat. Och hon har nog sett mycket av hans agerande som inte ens visats på TV så hon visste vad hon talade om.

Såg Magnus och Per nämna smeknamnet i förbifarten i en Facebookdiskussion för ett par veckor sedan också, så Magnus är medveten om att han kallas för "Ormen".

Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Är det någon som tycker herr trygg är rolig? inte jag iallafall, tycker det är respektlöst mot dom andra att inte hjälpa till på gården, men är inte hans fel direkt, då det ligger på produktionen som tillåter sånt här

Allt är relativt men han är den roligaste av deltagarna den här säsongen. Men konkurrensen är inte direkt mördande om man säger så. Ingen av de andra har väl ens försökt att vara roliga.
2024-03-03, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Träffsäkert! Vem (av de tre ditskickade) kommer tillbaka från Torpet tror du?

Nej, men porrskadade unga män will be "boys" i den mån att ni målar upp helt bisarra och totalt verklighetsfrånvända bilder för era inre. Sen ligger ni där och onanerar i er ensamhet. Jag tror det är viktigt (för att du inte ska bli sjukare än du redan tycks vara) att du får glasklart för dig att din tolkning av scenen inte är verklig. Fredde blev alltså inte ombedd att mjölka Cornelia. Hon ber honom följa med ut och mjölka en ko. Ett gårdsdjur. Sen kan jag känna att du genom ditt inspel sexualiserar Cornelia, vilket inte är okej. Skärpning!

Tror mest att det handlar om att Corre vet att Levin är lite förtjust i henne. Hon har en hygglig självbild och vet att hon utgör det övre skiktet ifråga om snygghet, och då hon inte ser Levin spela i samma liga blir det naturligt för henne att förhålla sig avvisande. Levin har då i sin tur bara att rätta sig efter detta. Varför han tycks vara mer lyhörd inför Corres avvisning än Maxines låter jag vara osagt, kanske känner han att Maxine kvalar in lite närmre honom på "snygghetsskalan", och att då tjat kanske kan löna sig i längden, medan det med Corre antas vara förgäves att ens försöka. Bara spekulation, givetvis.

Maxine kommer till final !
2024-03-03, 18:11
Avslutad
Citat:
Har inget emot Levin alls då han står på min vinnarlista efter Per ,men han verkar alldeles för godtrogen, att Maxine och Torpet Cornelia baktalar han i bästa sändningstid är rätt trist, även att han tar herr Trygg i försvar när det är så uppenbart att han bara är så jävla slö och sover igenom veckorna är för mig ett under.

Är det någon som tycker herr trygg är rolig? inte jag iallafall, tycker det är respektlöst mot dom andra att inte hjälpa till på gården, men är inte hans fel direkt, då det ligger på produktionen som tillåter sånt här

Min vinnarlista i turordning är just nu:

1.Per
2.Magnus
3.Cornelia/Levin

Jag hoppas på att Levin kommer till sans och börjar spela hårt och intrigera för att vinna, istället för låta sig ledas runt i näsan av olika personer. I så fall toppar han min vinnarlista. I annat fall, typ 3:a. Övriga topp 3 är Ronja och Per. Om Farmen-Cornelia eller Magnus vinner så är det ok också.
2024-03-03, 18:39
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Jag hoppas på att Levin kommer till sans och börjar spela hårt och intrigera för att vinna, istället för låta sig ledas runt i näsan av olika personer. I så fall toppar han min vinnarlista. I annat fall, typ 3:a. Övriga topp 3 är Ronja och Per. Om Farmen-Cornelia eller Magnus vinner så är det ok också.

Har du någon aning om när finalen är ca?
2024-03-03, 20:06
Medlem
Crapmagics avatar
Det här är mina drängar, han ska mula in det i ansiktet på tittarna, fan va go! dirigenten är
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-03 kl. 20:43.
2024-03-03, 20:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ganska vanligt att folk skyller ifrån sig på något eller någon för att dom får se sig själva på TV och hur dom beter sig, hon verkar verkligen följa "grupptrycket" och har aldrig sett någon som har sån dubbelmoral som Maxine och Torpet-cornelia.

Ni som har följt farmen tidigare, brukar det inte vara hårdare regler än det är nu? är ändå en prispott i slutändan så några regler borde dom ha.

Det begriper jag att man kan skylla ifrån sig -men Maxine var inte alls på det viset förra gången hon var med som hon blev den här säsongen. Så jag tror henne att hon blev duperad.

Jo reglerna var mkt mer hårda tidigare säsonger om regelbrott, uppdrag som inte var rätt utförda osv.
2024-03-03, 20:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Dessan är en sympatisk människa, hon har växt på mig. Hon verkar väldigt plikttrogen som jobbat även när hon haft ont. Antitesen mot Fredde. Men hon hade som vanligt väldigt mycket otur när hon försökte tänka.

Skönt att Levin är kvar, trots att jag retar mig på hans alltför godtrogna natur. Om han allierar sig med Fredde och Tim nu får jag utslag. Så dum kan han väl inte vara?

Jag tror Maxine drog nitlotten. Hon är dödstrött på både Torpet och TorpetCorre, och nu får hon en vecka till med båda. Man såg på hennes min på Tinggolvet att hon ville skära halsen av sig

Ja Maxine storknade helt klart. Tycker synd om Farmen-Cornelia som drog största Nitlotten kan jag tycka för hon kan ju räkna sina sista dagar = får åka hem då Corre och Maxine kommer att vinna över henne! Farmen-Cornelia var värd ett bättre slut på vistelsen överlag tycker jag.

Nu är det som det är- fast bästa kombon på Torpets sista vända enligt mig hade varit: Fredde, Maxine och Torpet-Carro. De tre kunde gott ha fått kämpa sig in igen. Inte för att jag vill ha ngn av dem tbx till Farmen utan för att då hade det försvunnit 2 stycken av 3 farmare som INTE förtjänar att komma tbx.

Ja du Levin - sorgebarnet av naivitet- hoppas jag slår ut några till snart! Han är inte Guds bästa barn visserligen MEN han har tydligen alla emot sig fast han jobbar och står i och inte paktar (numera) och är mest "normal" I sitt beteende.

Per blev SB ... bra. Hoppas Per och Levin står i Slut-Final tillsammans.
Senast redigerad av CS128 2024-03-03 kl. 20:42.
2024-03-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det här är mina drängar, han ska mula in det i ansiktet på tittarna, van va go! dirigenten här
Han är vidrig denna Fredrik.
Tror inte han vinner farmen iallafall.
2024-03-03, 20:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han är vidrig denna Fredrik.
Tror inte han vinner farmen iallafall.

Ja!
2024-03-03, 20:45
Medlem
Qwelias avatar
Var inte spiken en smått orättvis tävling? Var ju ganska självklart att killarna skulle vara bäst i den.

Har Levin förresten uttalat sig något nu i efterhand om denna vecka? Om att han gick på freddes ljug om att vara sjuk och dessutom försvarade hans beteende?
2024-03-03, 20:48
Medlem
Crapmagics avatar
Ytterst oklart att man också skulle behöva skriva ordet amulett, inte bara säga "amulett"

Jag han med att tänka i 1 sekund att svaret på en bondepraktikafråga hade varit "mulett"
2024-03-03, 20:49
Avstängd
Nu är det bara hålla tummarna för att Fredde o Tim försvinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in