Citat:
Magnus är analytisk och det visade han i Tinget när han räknade ut hur han skulle hålla hammaren för att få största kraften. Den analytiska förmågan har han använt genom hela Farmen, oavsett om det handlar om att få fördelar, alliera sig med rätt människor eller undvika Ting. Jag förstår inte hur det kan beskrivas som ormigt. Då har man inte respekt för smartness.
Om Magnus hade varit ormig hade han inte konfronterat Fredde med hans låtsas-sjuka men det gjorde han. Magnus var den som högt och öppet ifrågasatte. Sånt kan komma och bita en i efterhand och är därför inget som en ormig person skulle göra. Den skulle hålla tyst, det gör dock inte Magnus. Jag hejar inte heller direkt på Magnus men jag inser att han spelar smart och även säger ifrån ibland.
Om Magnus hade varit ormig hade han inte konfronterat Fredde med hans låtsas-sjuka men det gjorde han. Magnus var den som högt och öppet ifrågasatte. Sånt kan komma och bita en i efterhand och är därför inget som en ormig person skulle göra. Den skulle hålla tyst, det gör dock inte Magnus. Jag hejar inte heller direkt på Magnus men jag inser att han spelar smart och även säger ifrån ibland.
Det var ju Maxine som gav honom det smeknamnet och det har fastnat av en orsak.
Hennes första intryck av honom på Torpet var nog att han var en "snäll kille". Men när hon såg honom i sitt rätta element, med Sektmedlemmarna på Farmen då var hennes spontana reaktion: "Magnus är ju en jävla orm!" Det kom från hjärtat. Och hon har nog sett mycket av hans agerande som inte ens visats på TV så hon visste vad hon talade om.
Såg Magnus och Per nämna smeknamnet i förbifarten i en Facebookdiskussion för ett par veckor sedan också, så Magnus är medveten om att han kallas för "Ormen".
Citat:
Allt är relativt men han är den roligaste av deltagarna den här säsongen. Men konkurrensen är inte direkt mördande om man säger så. Ingen av de andra har väl ens försökt att vara roliga.