2024-04-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Ditt svars-inlägg vilket du senast postat i IBS-Tråden blev för mig inte ett fullt tillfredsställande svar på min till dig, tidigare idag ställda fråga.

▶Min senaste ställda fråga till dig handlade då, om du som individ, besväras av en större mängd av
[ Gas-bildningar ] inom dina tarmar ... ?

▶Extra tillägg: Jag utgår ifrån ditt tidigare svars-inlägg, att du inte har några större besvär med [ Rapningar ] varken före, eller efter intagna måltider ... ?

▶Ytterligare ett tillägg: Du har fortfarande en obesvarad fråga sedan tidigare postat inlägg ifrån mig, detta gällande om, att av eget intresse, vilja be din Sjukvård om att få lämna in ett nytt [ Faeces-prov ] och, för att sålunda få uppkontrollerat om du fortfarande uppvisar Okult Blod i din Faeces.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

Ps: Hur är dagsläget beträffande
[ " Lille-Man " ] ... ? ... Ds.

Lilleman ligger mest och vilar hela dagarna, lat och eländig kille dedär.

Känner inte av några större gasbekymmer.

Jo men jag skulle nog kunna kontakta läkaren om det igen.
Citera
2024-04-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Lilleman ligger mest och vilar hela dagarna, lat och eländig kille dedär.

Känner inte av några större gasbekymmer.

▶Jo men jag skulle nog kunna kontakta läkaren om det igen.

▶Citat: " Jo ( MEN ) jag ( SKULLE ) ( NOG )
( KUNNA ) kontakta läkaren om det igen " ... slut Citat/

▶Enligt det ovan citerade så borde du istället ha skrivit ... Självklart ( SKALL ) jag kontakta min
Sjukvårds-Inrättning av eget intresse och be om att få göra ett nytt [ Faeces-prov ] så att jag kan få reda på, om jag fortfarande uppvisar Okult Blod i min Faeces.

▶Efter som du vid ett tidigare tillfälle och då, uppvisat förekomst av Okult Blod, i ( TVÅ ) av ( TRE ) Faeces-prover, så anser jag, att just detta är mycket viktigt för dig som individ att inte sopa in under mattan utan, istället taga till dig detta på fullt allvar och därefter agera.

✔ Frågan till det ovan skrivna samt att jag ber dig om ett ärligt svar i just detta fallet.

✔ Fråga: Är du verkligen intresserad av att kunna få reda på om du fortfarande har och uppvisar Okult Blod i din Faeces ... ?

▶Beträffande dina besvär med Hemorroíder.

▶Din Läkare borde i första hand ha sett till, så att man utfört en så kallad [ Prokto-Skopí-Undersökning ] och det vill säga, inte en [ Rekto-Skopí-Undersökning ] ... detta för att sålunda kunna ha avgjort, om blodet kommit från Hemorroíderna eller om blödnings-källan kan misstänkas finnas högre upp i Grovtarmen.

▶Sedan anser jag, att man borde ha följt upp dina Hemorroíder inom Primär-Vården under en viss tid.

▶Hemorroíder som inte blir bra efter någon veckas tid med hjälp av egenvård eller beträffande Hemorroíder som återkommer ofta, skall alltid behandlas av Läkare.

▶Obstipátion är något som ökar trycket mot själva
[ Ändtarmen ] vilket på sikt leder till bildning av Hemorroíder.

▶Obs❗... Om man som individ har haft eller besvärats av mycket Hemorroíd-bildningar och under långa perioder, så finns det en kvarstående svaghet hos
[ Ändtarmen ] som kan orsaka att Hemorroíderna kan uppstå på nytt igen om [ Ändtarms-öppningen ] utsätts för ett ökat tryck.

▶Inre Hemorroíder sitter oftast strax innanför Ändtarmen och Yttre Hemorroíder hos själva Anal-öppningen, Yttre Hemorroíder bildas i huden hos själva Anal-öppningen där så kallade flikar framträder.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Inre och Yttre Hemorroíder uppträder så gott som alltid samtidigt.

▶Beträffande synligt blod, i eller på Faeces, syns vid både Inre och Yttre Hemorroíder, men inte vad beträffar Okult Blod-förekomst i Faeces.

▶Okult Blod talar för att själva blödnings-källan finns högre upp inom Mag- och Tarm-kanalen.

▶ 1. ) I början av Cólon A-Scéndens, det vill säga, den uppåtstigna delen av Grovtarmen.

▶ 2. ) Hos Duodénum, och är i största utsträckning den vanligaste orsaken till att Okult Blod förekommer i Faeces på grund av att det uppstått ett sår på Tolvfingertarmen:s Apikála Tuníca Mucósa.

▶ 3. ) Hos Magsäcken:s Apikála Tuníca Mucósa där ett
[ Úlcus ] uppstått och, vilket är den näst vanligaste orsaken till förekomst av Okult Blod i Faeces.

▶Prokto-Skopí-Undersökning, den är till för att kunna undersöka den yttersta delen av Ändtarmen och därtill också själva Anus-regionen och detta sker med hjälp av ett kort undersöknings-rör.

▶Prokto-Skopí-Undersökning är utan tvekan den absolut bästa undersöknings-metoden för att just kunna bedöma Hemorroíder.

▶Beträffande [ Rekto-Skopí-Undersökning ] så används den undersöknings-metoden för att kunna konstatera Inflammatorisk Grovtarms-sjukdom och även beträffande [ Polyp-bildningar ]

▶Tillägg till det ovan skrivna ... En
Rekto-Skopí-Undersökning görs för att kunna se om det finns några sjukliga förändringar högre upp inom Grovtarmen.

▶Vid en Rekto-Skopí-Undersökning, så för man upp detta undersöknings-instrumentet för att inspektera Grovtarmen på en höjd av mellan 20 och upp till 25 Centimeter.

▶Vid en [ Prokto-Skopí-Undersökning ] så skall man blåsa in en större mängd av luft , detta för att Grovtarmen:s nedersta del skall vidgas. I och med att man blåser in luft och sålunda vidgar Grovtarmen:s nedersta del, så blir det sedan mycket lätt att kunna inspektera Grovtarms-Mucósan.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Smärre förändringar i den nedersta delen av Grovtarmen är mycket svåra att kunna se med hjälp av en [ Rekto-Skopí-Undersökning ] i jämförelse med ett [ Prokto-Skóp ]

▶Vid en [ Prokto-Skopí-Undersökning ] kan man smidigt undersöka hela den nedersta delen av Grovtarmen och, det sker på en undersöknings-höjd från 1 Centimeter och upp till 3 Centimeter inom Grovtarmen.

▶Vid en [ Blödning ] som finns längre upp inom Mag- och Tarm-kanalen, så bryts det [ Röda Pigmentet ] i blodet ned innan det når Ändtarmen och blandas med Faeces, vilket vid Faeces-provtagning mycket ofta uppvisar förekomst av Okult Blod.

▶Avslutningsvis i detta inlägget vill jag få sagt, att om jag vore i dina kläder, så skulle jag ha kontaktat min Primär-Vård och bett om att få göra ett nytt Faeces-prov och, för att sålunda få reda på om det fortfarande finns förekomst av Okult Blod i Faeces.

▶Extra tillägg: Om du fortfarande har Okult Blod i din Faeces, så kommer ett sådant problem inte att försvinna eller avhjälpas med hjälp av Testosteron-fungerande Läkemedel.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

▶Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-04-19 kl. 21:54.
Citera
2024-04-20, 08:24
Medlem
Citat:

▶Citat" Jo ( MEN ) jag ( SKULLE ) ( NOG )
( KUNNA ) kontakta läkaren om det igen " ... slut Citat/

▶Enligt det ovan citerade så borde du istället ha skrivit ... Självklart ( SKALL ) jag kontakta min
Sjukvårds-Inrättning av eget intresse och be om att få göra ett nytt [ Faeces-prov ] så att jag kan få reda på, om jag fortfarande uppvisar Okult Blod i min Faeces.

✔ Frågan till det ovan skrivna samt att jag ber dig om ett ärligt svar i just detta fallet.

✔ Fråga: Är du verkligen intresserad av att kunna få reda på om du fortfarande har och uppvisar Okult Blod i din Faeces ... ?

▶Beträffande dina besvär med Hemorroíder.

▶Sedan anser jag, att man borde ha följt upp dina Hemorroíder inom Primär-Vården under en viss tid.

▶Hemorroíder som inte blir bra efter någon veckas tid med hjälp av egenvård eller beträffande Hemorroíder som återkommer ofta, skall alltid behandlas av Läkare.

▶Obs❗... Om man som individ har haft eller besvärats av mycket Hemorroíd-bildningar och under långa perioder, så finns det en kvarstående svaghet hos
[ Ändtarmen ] som kan orsaka att Hemorroíderna kan uppstå på nytt igen

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

▶Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/◀

I ärlighetens namn, så har jag tappat all motivation gällande vård, det blir allt som oftast att man söker för något, och så pratas det ner och pratas bort och det slutar med en halvdan utredning utan egentliga svar.

Jag har kontaktat angående hjälp med hemorojderna och fick då till svar att det är ingen idé att operera hemorrojder, då detta bara förvärrar läget i längden, och försvårar ev framtida behandling av likvärdiga besvär, jag blev även avrådd att använda apotekspreparat mot hemorrojder.
Citera
2024-04-20, 16:27
Medlem
Citat:

I ärlighetens namn, så har jag tappat all motivation gällande vård, det blir allt som oftast att man söker för något, och så pratas det ner och pratas bort och det slutar med en halvdan utredning utan egentliga svar.

Jag har kontaktat angående hjälp med hemorojderna och fick då till svar att det är ingen idé att operera hemorrojder, då detta bara förvärrar läget i längden, och försvårar ev framtida behandling av likvärdiga besvär, jag blev även avrådd att använda apotekspreparat mot hemorrojder.

▶Beträffande dina problem med
Hemorroíd-bildningar.

▶Beskriv hur du i dagsläget upplever dina
Hemorroíd-besvär ... ?

▶Till exempel enligt nedan skrivet.

▶ Har du mycket klåda ... ? ...
eller upplever du Anal-klådan bara ibland ... ?

▶Upplever du att det svider i
Anal-öppnings-regionen ... ?

▶Upplever du att det på något sätt känns stickande eller också, pulserande i koppling till Hemorroíd-besvären ... ?

▶Upplever du att dina Hemorroíd-besvär är mindre påträngande när du står upp och därtill sagt, också rör på dig, än i jämförelse med om du är sittandes på en stol eller på en soffa ... ?

▶Hur mycket bättre anser du och upplever du, att dina Hemorroíd-besvär har blivit under den
senaste månaden ... ?

▶Har du fortfarande och ibland synligt blod vid Faeces-krystning på grund av dina besvär med Hemorroíder ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-04-20 kl. 16:31.
Citera
2024-04-20, 17:37
Medlem
Citat:

▶Jag har kontaktat angående hjälp med hemorojderna och fick då till svar att det är ingen idé att operera hemorrojder, då detta bara förvärrar läget i längden, och försvårar ev framtida behandling av likvärdiga besvär, jag blev även avrådd att använda apotekspreparat mot hemorrojder.

▶Att få utfört ett operativ-kirurgiskt ingrepp på grund av Hemorroíd-besvär är bara dumt att misslyckas med på förhand, det vill säga, det kommer endast att leda till negativa effekter med tidens gång.

▶Beträffande Läkemedels-salvor mot Hemorroíd-besvär, så visar det sig mycket sällan kunna hjälpa individen.

▶En rask kvällspromenad på minst 30 minuter dagligen och därtill ganska så rikligt med påstrykning av vanlig Idomín-salva cirka en timme före sitt säng-gående ger ett positivt och tillfredsställande resultat med tidens gående.

▶Enligt det ovan skrivna, så har jag tidigare framfört om just detta för att sålunda kunna få bukt med sina Hemorroíd-besvär.

▶Tar du tag i dig själv och ser till, att du varje kväll tar dig en rask kvällspromenad på minst 30 minuter, så kommer du med tidens gång att kunna få bort några extra kropps-kilon vilket jag har förstått ligger dig varmt om hjärtat och,

jag är tvärsäker på, att sålunda kommer du att få både ett bättre mentalt mående och därtill även bli fysiskt starkare inom dina kropps-funktioner.

▶Till det ovan skrivna vill jag också få tillagt, att om du tar dig en rask kvällspromenad varje kväll på minst 30 minuter, så är åtminstone jag säker på, att du sålunda kommer att kunna höja din Testosterón-produktion inom din kropp och därtill sagt, så är jag säker på, att även
[ " Lille-Man " ] skulle uppskatta det stort.

▶Om du bara hade en liten aning om, hur otroligt positiva effekter som regelbundna och raska kvällspromenader på minst 30 minuter har för människokroppen:s fysiska funktioner så som för den mentala hälsan, det vill säga, det gör helt enkelt sagt underverk för kroppen.

▶Ditt Hjärta blir betydligt stabilare av regelbundna och raska kvällspromenader.

▶De små Erythro-Cýterna får sålunda rikligt med syre vilket betyder att människokroppen:s Cell-Andning kommer att fungera mera tillfredsställande och därtill stiger sålunda kroppen:s välbefinnanden.

▶Att, på ett regelbundet sätt låta motionera sin mänskliga kropp leder med tidens gång till häpnadsväckande resultat och det handlar om en fakta som inte går att bortförklara.

▶Obs❗... I nästkommande inlägg skall jag berätta skillnaden mellan [ Positiva Jóner ] och [ Negativa Jóner ] och hur de båda, på olika sätt inverkar på människokroppen:s hälsa och mående, det vill säga, att kunna sätta sig in i, och att kunna förstå hur kemiska reaktioner orsakar hur vi människor mår och, vilket gäller både Fysiskt och Mentalt.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-04-20 kl. 17:42.
Citera
2024-04-20, 18:24
Moderator
Lapapps avatar
Citat:

Första linjens behandling för hemorrojder är att undvika förstoppning, vilket jag inte vet om du har. Gör man det men ändå har besvär kan man genomföra ett litet ingrepp. Genom ett rektoskop kan man sätta ett gummiband på hemorrojderna vilket får dem att trilla av till slut, så kallad gummibandsligering. Har man mycket stora besvär och eller inte tillräcklig effekt av gummibandsligering kan man genomföra en större operation.

Men steg nummer 1, vilket jag inte ens vet om man har gjort är rekto/proktoskopi. Sen om du har haft ockult blod i avföringen bör man som regel genomföra koloskopi, vilket om jag förstår det rätt du inte gjort.
Citera
2024-04-21, 20:43
Medlem
Citat:

▶ Jag har under några år haft stora besvär med magen, olika nyanser av brunt, gult, grönt, grått, svart, ja lite alla möjliga färger på avföring,

▶när jag känner att jag behöver gå så är det på direkten, annars är det totalstopp i en par dagar.. en vanlig dag går jag i regel 3-5 ggr före lunch och 2-4ggr mellan lunch och läggdags,

▶kissar oxå fruktansvärt ofta, ibland kan de vara 2-3ggr på en timma

▶I somras var jag till doktorn och fick då sagt att det var ibs. Men nu är det pga trötthet jag skall dit, jag tror att det hänger ihop med ibs för magen ballade ur samtidigt som orken försvann,

▶och i takt med att magen blivit värre har orken blivit lägre, nu är jag så pass trött att jag orkar inte handla efter jobbet, har ingen sexlust och orkar knappt leka med barnen,

▶Innan jag kommer till hur [ Positiva Jóner ]
och därtill sagt, även hur [ Negativa Jóner ] inverkar hos den mänskliga kroppen, så vill jag ställa två speciella frågor till dig vilka du kan läsa nedan sett.

✔ Fråga 1. ) När du har gått och lagt dig i din säng på kvällen, upplever du då, att det antingen spänner eller kolsyre-kryper i dina underben och, att du i sådant fall måste föra ut dina underben i diagonala riktningar med ena benet åt högersidan och, det andra åt vänstersidan så att sålunda underbenen stryks mot sänglakanet ... ?

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Det här handlar om, att man som individ utför dessa ovan beskrivna underbens-rörelserna med ungefär 15 sekunders mellanrum och fram tills dess, att man somnar.

Extra tillägg till det ovan skrivna ... Man för ut sina underben i diagonala riktningar och, som då stryks mot sänglakanet och, för att sedan därefter dra tillbaka underbenen till vertikala lägen samt, att efter cirka 15 sekunder föra ut underbenen på nytt igen i diagonala riktningar.

▶Enligt det ovan skrivna, så handlar detta om en konnektion till Mag- och Tarm-besvär, som till exempel:
[ Cólon Irritábile ] ▶ [ IBS ] och, även vad beträffar
[ Testosteron-nivån ] inom kroppen.

✔ Fråga 2. ) Där du just nu lever och bor, har du där, och i närheten av ditt boende, ett större skogsområde som har flera mindre skogs-stigar och, där skogs-stigarna ligger nära rörliga vattendrag eller intill en större sjö ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-04-21 kl. 20:49.
Citera
2024-04-22, 14:15
Medlem
Citat:
▶Beträffande dina problem med
Hemorroíd-bildningar.

▶Beskriv hur du i dagsläget upplever dina
Hemorroíd-besvär ... ?

▶Till exempel enligt nedan skrivet.

▶ Har du mycket klåda ... ? ...
eller upplever du Anal-klådan bara ibland ... ?

▶Upplever du att det svider i
Anal-öppnings-regionen ... ?

▶Upplever du att det på något sätt känns stickande eller också, pulserande i koppling till Hemorroíd-besvären ... ?

▶Upplever du att dina Hemorroíd-besvär är mindre påträngande när du står upp och därtill sagt, också rör på dig, än i jämförelse med om du är sittandes på en stol eller på en soffa ... ?

▶Hur mycket bättre anser du och upplever du, att dina Hemorroíd-besvär har blivit under den
senaste månaden ... ?

▶Har du fortfarande och ibland synligt blod vid Faeces-krystning på grund av dina besvär med Hemorroíder ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

Inget allvarligt avvikande, klåda och sveda, ibland kliar det så att jag känner att jag måste gå och gnugga lite med en bit toalettpapper för att stilla klådan.

Problem att torka ordentligt utan blodvite.
Svider ibland ja.

Ibland känns det stickande och pulserande, främst om man av någon anledning behövt sitta lite längre på toaletten.

Har inte kännt att sitta/stå påverkar besvären.

Oförändrade besvär senaste veckorna.

Det var ett bra tag sen det kom blod i samband med toalettbesök, nu är det enbart då jag torkat ett par gånger.
Citera
2024-04-22, 14:17
Medlem
Citat:
▶Innan jag kommer till hur [ Positiva Jóner ]
och därtill sagt, även hur [ Negativa Jóner ] inverkar hos den mänskliga kroppen, så vill jag ställa två speciella frågor till dig vilka du kan läsa nedan sett.

✔ Fråga 1. ) När du har gått och lagt dig i din säng på kvällen, upplever du då, att det antingen spänner eller kolsyre-kryper i dina underben och, att du i sådant fall måste föra ut dina underben i diagonala riktningar med ena benet åt högersidan och, det andra åt vänstersidan så att sålunda underbenen stryks mot sänglakanet ... ?

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Det här handlar om, att man som individ utför dessa ovan beskrivna underbens-rörelserna med ungefär 15 sekunders mellanrum och fram tills dess, att man somnar.

Extra tillägg till det ovan skrivna ... Man för ut sina underben i diagonala riktningar och, som då stryks mot sänglakanet och, för att sedan därefter dra tillbaka underbenen till vertikala lägen samt, att efter cirka 15 sekunder föra ut underbenen på nytt igen i diagonala riktningar.

▶Enligt det ovan skrivna, så handlar detta om en konnektion till Mag- och Tarm-besvär, som till exempel:
[ Cólon Irritábile ] ▶ [ IBS ] och, även vad beträffar
[ Testosteron-nivån ] inom kroppen.

✔ Fråga 2. ) Där du just nu lever och bor, har du där, och i närheten av ditt boende, ett större skogsområde som har flera mindre skogs-stigar och, där skogs-stigarna ligger nära rörliga vattendrag eller intill en större sjö ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

Fråga 1: Nej, inga återkommande sådana besvär.

Fråga 2: Ja, det finns både skogsstigar, sjöar och vattendrag i närhet till min bostad.
Citera
2024-04-22, 21:34
Medlem
Citat:

Inget allvarligt avvikande,

▶klåda och sveda, ibland kliar det så att jag känner att jag måste gå och gnugga lite med en bit ▶toalettpapper för att stilla klådan.

Problem att torka ordentligt utan blodvite.
▶Svider ibland ja.

▶Ibland känns det stickande och pulserande, främst om man av någon anledning behövt sitta lite längre på toaletten.

Har inte kännt att sitta/stå påverkar besvären.

▶Oförändrade besvär senaste veckorna.

Det var ett bra tag sen det kom blod i samband med toalettbesök, ▶nu är det enbart då jag torkat ett par gånger.

▶Att du nu, och vid olika tillfällen, upplever att dina Hemorroíder svider, det betyder, att det finns irritationer på utsidorna av Hemorroíderna.

▶Att dina Hemorroíder emellanåt besvärar dig med klåda, det beror på att en läknings-process är pågående, det vill säga, vid de aktuella tillfällena då du upplever och besväras av Hemorroíd-klådorna.

▶Min rekommendation till dig är, att du inte försöker att stilla Hemorroíd-klådan med hjälp av en bit toalettpapper, detta sagt med anledning av, att det mycket lätt kan uppstå små sprickor på ytorna hos Hemorroíderna vilket leder till att läknings-processen kommer att fungera betydligt sämre och, kan i vissa fall orsaka ytterligare nya Hemorroíd-bildningar, det vill säga, utöver de Hemorroíder som redan finns och som just nu, besvärar dig.

▶Mitt råd till dig är, att du använder en mild rengörings-tvål och tvättar försiktigt själva Anus-Regionen och därefter sedan använder dig av en dusch-slang och sålunda vatten-spolar Anus-Regionen och med allra helst, 37-gradigt vatten samt, att du dusch-spolar
Anus-Regionen i minst 5 minuter efter avslutad
in-tvålning, slutligen skall du därefter låta bli att torka dig, som till exempel, med hjälp av en handduk.

▶Enligt det ovan skrivna ... Det absolut bästa är, och efter det att du duschat färdigt Anus-Regionen, det är, att låta fukten få sitta kvar.

▶Mitt andra råd till dig är, när du känner att det kliar i Anus-öppnings-regionen, så skall du stryka på rikligt med Idomín-salva.

▶Byt sedan dina kalsonger när du helt enkelt sagt, känner för att göra ett byte, men❗vad du än gör, undvik att försöka stilla Hemorroíd-klådan med hjälp av en bit toalettpapper och framförallt sagt, håll dina fingrar borta från Hemorroíderna när det kliar.

▶Inre Hemorroíder har sina fästen inom Ändtarms-öppningen och, det är mycket ovanligt att inre Hemorroíder ger smärta eller klåda.

▶Däremot sagt och till det ovan skrivna samt beträffande yttre Hemorroíder, så har de sina fästen under skinnet runt Anuset, det vill säga, utanför kroppen och, det är just de yttre Hemorroíderna som i största utsträckning leder till klåda och även ibland smärta samt, att de också kan blöda, framförallt vid Faeces-krystningar.

✔ Extra tilläggande fråga ... Fungerar din Grovtarm mera tillfredsställande nu än i jämförelse med de tidigare besvären som du då dagligen upplevde och hade ... ?

✔ Är din Faeces nu mera mjuk och fin i sin utkommande konsistens ... ?

▶ Obs❗Jag kommer inom de närmaste dagarna att skriva lite grann om Positiva och Negativa Jóner samt om hur dessa två olika typer av Jóner påverkar den mänskliga hälsan.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Den allra största
delen av människan:s immunförsvar är konnekterat till
[ Mag- och Tarm-Regionen ]

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och kan sålunda läsas/◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-04-22 kl. 21:50.
Citera
2024-04-23, 08:22
Medlem
Citat:
▶Att du nu, och vid olika tillfällen, upplever att dina Hemorroíder svider, det betyder, att det finns irritationer på utsidorna av Hemorroíderna.

▶Att dina Hemorroíder emellanåt besvärar dig med klåda, det beror på att en läknings-process är pågående, det vill säga, vid de aktuella tillfällena då du upplever och besväras av Hemorroíd-klådorna.

▶Min rekommendation till dig är, att du inte försöker att stilla Hemorroíd-klådan med hjälp av en bit toalettpapper, detta sagt med anledning av, att det mycket lätt kan uppstå små sprickor på ytorna hos Hemorroíderna vilket leder till att läknings-processen kommer att fungera betydligt sämre och, kan i vissa fall orsaka ytterligare nya Hemorroíd-bildningar, det vill säga, utöver de Hemorroíder som redan finns och som just nu, besvärar dig.

▶Mitt råd till dig är, att du använder en mild rengörings-tvål och tvättar försiktigt själva Anus-Regionen och därefter sedan använder dig av en dusch-slang och sålunda vatten-spolar Anus-Regionen och med allra helst, 37-gradigt vatten samt, att du dusch-spolar
Anus-Regionen i minst 5 minuter efter avslutad
in-tvålning, slutligen skall du därefter låta bli att torka dig, som till exempel, med hjälp av en handduk.

▶Enligt det ovan skrivna ... Det absolut bästa är, och efter det att du duschat färdigt Anus-Regionen, det är, att låta fukten få sitta kvar.

▶Mitt andra råd till dig är, när du känner att det kliar i Anus-öppnings-regionen, så skall du stryka på rikligt med Idomín-salva.

▶Byt sedan dina kalsonger när du helt enkelt sagt, känner för att göra ett byte, men❗vad du än gör, undvik att försöka stilla Hemorroíd-klådan med hjälp av en bit toalettpapper och framförallt sagt, håll dina fingrar borta från Hemorroíderna när det kliar.

▶Inre Hemorroíder har sina fästen inom Ändtarms-öppningen och, det är mycket ovanligt att inre Hemorroíder ger smärta eller klåda.

▶Däremot sagt och till det ovan skrivna samt beträffande yttre Hemorroíder, så har de sina fästen under skinnet runt Anuset, det vill säga, utanför kroppen och, det är just de yttre Hemorroíderna som i största utsträckning leder till klåda och även ibland smärta samt, att de också kan blöda, framförallt vid Faeces-krystningar.

✔ Extra tilläggande fråga ... Fungerar din Grovtarm mera tillfredsställande nu än i jämförelse med de tidigare besvären som du då dagligen upplevde och hade ... ?

✔ Är din Faeces nu mera mjuk och fin i sin utkommande konsistens ... ?

▶ Obs❗Jag kommer inom de närmaste dagarna att skriva lite grann om Positiva och Negativa Jóner samt om hur dessa två olika typer av Jóner påverkar den mänskliga hälsan.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Den allra största
delen av människan:s immunförsvar är konnekterat till
[ Mag- och Tarm-Regionen ]

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och kan sålunda läsas/◀

Tarmen fungerar överlag riktigt bra nu!

I det stora hela så är det bra konsistens, det vandrar dock lite mellan hårt och rätt löst, men totalt stopp är det inte, bara så man klämmer lite extra.
Citera
2024-04-23, 17:51
Medlem
Citat:

▶Fråga 1: Nej, inga återkommande sådana besvär.

▶Detta nedan skrivna, är i konnektion till dina tidigare Mag- och Grovtarms-problem samt därtill även beträffande dina Urinerings-problem med förtäta
Urin-Blåse-påtryckningar under dagarna.

▶Citat: " Nej, inga återkommande sådana besvär "
... slut Citat/

▶Enligt ditt tidigare skrivna och postade svars-inlägg till IBS-Tråden.

▶Nu hängde 🌐JokerMannen inte riktigt med i Grovtarms-svängarna, det vill säga, ibland kan förståelse-förmågan kröka sig likt Grovtarms-flexurorna ( 🙏💭 )

▶Om jag inte missförstod ditt tidigare svars-inlägg beträffande frågan som då handlade om att du har upplevt stickningar ... spänningar eller, så kallade kolsyre-krypningar i dina underben och, som då ägt rum under själva nattetiden med början stax efter säng-gåendet.

▶Till det ovan skrivna ... Jag ställde då frågan till dig, om du på grund av upplevelser av stickningar ... spänningar eller, kolsyre-krypningar, konnekterade till dina underben,

vilka gör, att man som drabbad individ, skjuter ut sina underben i diagonala riktningar samt det ena underbenet åt höger och, det andra underbenet, åt vänster så att underbenen sålunda styrks mot sänglakanet och sedan därefter dra man ihop underbenen till vertikal-läge och, för att sedan fortsätta på ett sådant sätt, det vill säga, utåt, och, tillbaka med sina underben, tills man faller i sömn.

▶Om jag nu förstod ditt tidigare svars-inlägg på ett korrekt sätt, så har du alltså tidigare besvärats av stickningar ... spänningar eller kolsyre-krypningar i dina underben då du gått och lagt dig i din säng
på kvällarna ... ?

✔ Frågan till det ovan skrivna lyder enligt följande och nedan sett.

✔ Frågan: Har 🌐JokerMannen tidigare uppfattat detta korrekt ... ? ... eller har jag råkat att köra fast mitt förstånd i någon av Grovtarms-krökarna ... ? ... ( 😂 )

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-04-23 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in