Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Lilleman ligger mest och vilar hela dagarna, lat och eländig kille dedär.
Känner inte av några större gasbekymmer.
▶Jo men jag skulle nog kunna kontakta läkaren om det igen.
▶Citat: " Jo ( MEN ) jag ( SKULLE ) ( NOG )
( KUNNA ) kontakta läkaren om det igen " ... slut Citat/
▶Enligt det ovan citerade så borde du istället ha skrivit ... Självklart ( SKALL ) jag kontakta min
Sjukvårds-Inrättning av eget intresse och be om att få göra ett nytt [ Faeces-prov ] så att jag kan få reda på, om jag fortfarande uppvisar Okult Blod i min Faeces.
▶Efter som du vid ett tidigare tillfälle och då, uppvisat förekomst av Okult Blod, i ( TVÅ ) av ( TRE ) Faeces-prover, så anser jag, att just detta är mycket viktigt för dig som individ att inte sopa in under mattan utan, istället taga till dig detta på fullt allvar och därefter agera.
✔ Frågan till det ovan skrivna samt att jag ber dig om ett ärligt svar i just detta fallet.
✔ Fråga: Är du verkligen intresserad av att kunna få reda på om du fortfarande har och uppvisar Okult Blod i din Faeces ... ?
▶Beträffande dina besvär med Hemorroíder.
▶Din Läkare borde i första hand ha sett till, så att man utfört en så kallad [ Prokto-Skopí-Undersökning ] och det vill säga, inte en [ Rekto-Skopí-Undersökning ] ... detta för att sålunda kunna ha avgjort, om blodet kommit från Hemorroíderna eller om blödnings-källan kan misstänkas finnas högre upp i Grovtarmen.
▶Sedan anser jag, att man borde ha följt upp dina Hemorroíder inom Primär-Vården under en viss tid.
▶Hemorroíder som inte blir bra efter någon veckas tid med hjälp av egenvård eller beträffande Hemorroíder som återkommer ofta, skall alltid behandlas av Läkare.
▶Obstipátion är något som ökar trycket mot själva
[ Ändtarmen ] vilket på sikt leder till bildning av Hemorroíder.
▶Obs❗... Om man som individ har haft eller besvärats av mycket Hemorroíd-bildningar och under långa perioder, så finns det en kvarstående svaghet hos
[ Ändtarmen ] som kan orsaka att Hemorroíderna kan uppstå på nytt igen om [ Ändtarms-öppningen ] utsätts för ett ökat tryck.
▶Inre Hemorroíder sitter oftast strax innanför Ändtarmen och Yttre Hemorroíder hos själva Anal-öppningen, Yttre Hemorroíder bildas i huden hos själva Anal-öppningen där så kallade flikar framträder.
▶Tillägg till det ovan skrivna ... Inre och Yttre Hemorroíder uppträder så gott som alltid samtidigt.
▶Beträffande synligt blod, i eller på Faeces, syns vid både Inre och Yttre Hemorroíder, men inte vad beträffar Okult Blod-förekomst i Faeces.
▶Okult Blod talar för att själva blödnings-källan finns högre upp inom Mag- och Tarm-kanalen.
▶ 1. ) I början av Cólon A-Scéndens, det vill säga, den uppåtstigna delen av Grovtarmen.
▶ 2. ) Hos Duodénum, och är i största utsträckning den vanligaste orsaken till att Okult Blod förekommer i Faeces på grund av att det uppstått ett sår på Tolvfingertarmen:s Apikála Tuníca Mucósa.
▶ 3. ) Hos Magsäcken:s Apikála Tuníca Mucósa där ett
[ Úlcus ] uppstått och, vilket är den näst vanligaste orsaken till förekomst av Okult Blod i Faeces.
▶Prokto-Skopí-Undersökning, den är till för att kunna undersöka den yttersta delen av Ändtarmen och därtill också själva Anus-regionen och detta sker med hjälp av ett kort undersöknings-rör.
▶Prokto-Skopí-Undersökning är utan tvekan den absolut bästa undersöknings-metoden för att just kunna bedöma Hemorroíder.
▶Beträffande [ Rekto-Skopí-Undersökning ] så används den undersöknings-metoden för att kunna konstatera Inflammatorisk Grovtarms-sjukdom och även beträffande [ Polyp-bildningar ]
▶Tillägg till det ovan skrivna ... En
Rekto-Skopí-Undersökning görs för att kunna se om det finns några sjukliga förändringar högre upp inom Grovtarmen.
▶Vid en Rekto-Skopí-Undersökning, så för man upp detta undersöknings-instrumentet för att inspektera Grovtarmen på en höjd av mellan 20 och upp till 25 Centimeter.
▶Vid en [ Prokto-Skopí-Undersökning ] så skall man blåsa in en större mängd av luft , detta för att Grovtarmen:s nedersta del skall vidgas. I och med att man blåser in luft och sålunda vidgar Grovtarmen:s nedersta del, så blir det sedan mycket lätt att kunna inspektera Grovtarms-Mucósan.
▶Tillägg till det ovan skrivna ... Smärre förändringar i den nedersta delen av Grovtarmen är mycket svåra att kunna se med hjälp av en [ Rekto-Skopí-Undersökning ] i jämförelse med ett [ Prokto-Skóp ]
▶Vid en [ Prokto-Skopí-Undersökning ] kan man smidigt undersöka hela den nedersta delen av Grovtarmen och, det sker på en undersöknings-höjd från 1 Centimeter och upp till 3 Centimeter inom Grovtarmen.
▶Vid en [ Blödning ] som finns längre upp inom Mag- och Tarm-kanalen, så bryts det [ Röda Pigmentet ] i blodet ned innan det når Ändtarmen och blandas med Faeces, vilket vid Faeces-provtagning mycket ofta uppvisar förekomst av Okult Blod.
▶Avslutningsvis i detta inlägget vill jag få sagt, att om jag vore i dina kläder, så skulle jag ha kontaktat min Primär-Vård och bett om att få göra ett nytt Faeces-prov och, för att sålunda få reda på om det fortfarande finns förekomst av Okult Blod i Faeces.
▶Extra tillägg: Om du fortfarande har Okult Blod i din Faeces, så kommer ett sådant problem inte att försvinna eller avhjälpas med hjälp av Testosteron-fungerande Läkemedel.
Mvh/
🌐Joker👤Mannen
▶Inlägget är genomläst och färdig-redigerat och sålunda klart för att läsas/◀