2024-02-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶Hemoglobinvärde 145

Jag har börjat detta inlägget med förklaringar av två stycken Grékiska ord enligt nedan sett.

Det Grékiska ordet Erýthros med betydelsen färgen
[ Röd ] och, Kýtos med betydelsen
[ Kammare ] samt i detta fallet med betydelsen
[ Cell-Kammare så som Cell-kropp ] Ordet Kýtos är Latiníserat till Cýtos.

Koncentrationen av Hem-o-Globín mäts och kontrolleras med hjälp av ett ( Hb )

Människokroppens blod består bland annat av så kallade Erýthro-Cýt-er, det vill säga, Röda Blodkroppar vilka innehåller ett proteín som kallas för Hem-o-Globín och som förkortas [ Hb ] 🔴🔴🔴🔴🔴

Sagt med anledning av att du som individ är av Génus Mascúlinum så skall du normalt ha ett Hem-Globín-Värde som varierar från 130 g/L och upp till maximalt 170 g/L.

Enligt ovan skrivet, så har du tidigare berättat i IBS-Tråden, att vid det aktuella provtagnings-tillfället, så hade du uppvisat ett Hem-o-Globín-Värde på 145 g/L vilket har deklarerat att du uppvisat ett mycket bra Hem-o-Globín-Värde i dina kropps-cirkulerande Röda Blodkroppar.

Anledningen till frågan som tidigare av mig framförts i IBS-Tråden beträffande ditt Hem-o-Globín-Värde var som du nu redan känner till, att jag ville få reda på om du tidigare uppvisat en blodbrist, det vill säga, en Anemí.

Extra tillägg: Du sover från 6 timmar, och i bland upp till hela 9 timmar per natt, och detta gör du, trots dina Mag- och Tarm-besvär samt att du tidigare uppvisat ett mycket bra Hem-o-Globín-värde och tillika sagt, så har du tidigare också uppvisat ett F-Kal-Protektín som inte varit positivt och därtill vill jag få sagt ...

att jag anser, att det inte handlar om någon allvarlig Mag- och Tarm-sjukdom för din del som individ ... förutom att du vid två, av tre tidigare Avföringsprovs-tillfällen uppvisat Ókult Blod i dina då, tagna Faeces-prover.

Enligt det ovan skrivna, så kan dina två tidigare tagna Faeces-prover och som då uppvisat Ókult Blod faktiskt ha en helt annan orsak och förklaring än att det nödvändigtvis måste handla om en inre blödning inom din Mag- och Tarm-kanal ...

som till exempel: Ett Úlcus Ventriculí, det vill säga, ett sår någonstans inom och på Magsäcken:s ytliga Mucósa eller, ett Úlcus Duodení, det vill säga, ett sår någonstans inom och på Tolvfingertarmen:s ytliga Mucósa, eller, att de skulle handla om en Tumör som finns någonstans i den övre regionen inom Mag- och Tarm-kanalen.

Jag återkommer senare till IBS-tråden beträffande att du tidigare uppvisat Ókult Blod i två av dina då tre tagna Faeces-prover och berättar då för dig om vad jag tror att det har berott på.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 13:36.
Citera
2024-02-11, 13:54
Medlem
Citat:

▶och F-kalpektin låg inom ramen för det normala.

Var vänlig se ditt tidigare skrivna ord i din Citat-Ruta ovan, och vid ( ▶ ) pilspetsen.

Du har tidigare skrivit Citat: " F-Kal-Pektin " ... slut citat/

Du menade F-Kal-Protektín ... ? ... eller har jag missförstått dig ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-02-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig se ditt tidigare skrivna ord i din Citat-Ruta ovan, och vid ( ▶ ) pilspetsen.

Du har tidigare skrivit Citat: " F-Kal-Pektin " ... slut citat/

Du menade F-Kal-Protektín ... ? ... eller har jag missförstått dig ... ?

Mvh/
@JokerMannen/

Det stämmer. F-kalprotektin <25mg/kg
Citera
2024-02-11, 17:21
Medlem
Citat:

Det stämmer. F-kalprotektin

▶ <25mg/kg

Beträffande ditt tidigare uppvisade resultat av provtagningen för Faeces-Kal-Protektín, så anser jag, att du uppvisat ett otroligt bra resultat 👍

Enligt ovan skrivet skall följande tilläggas, att Kal-Protektín är ett kropps-proteín som bildas, antingen inom Intéstinum Tenúe, det vill säga, Tunntarmen eller också, inom Intéstinum Crássum, det vill säga, Grovtarmen då inflammation har uppstått i någon del inom Tarmarna samt då, på den ytliga delen av Tarm-Mucósan
[ Slemhinnan ] samt hos Grovtarmen, eller Tuntarmen.

Vidare sagt till det ovan skrivna är, att provet Kal-Protektín med ELISA-metoden ( ALP ) är en kvantitativ metod för att kunna bestämma Kal-Protektíner i ett Faeces-prov.

Ett så kallat Medián-Värde hos individer med till exempel: Colo-Rektál Cancer ligger på minst 350 mg/Kg.

Individer vilka har en Aktív-Symptomátisk IBD uppvisar nivåer av Kal-Protektíner i ett Faeces-prover som uppvisar från 200 mg/Kg och upp till hela 2.000 mg/Kg.

Tillägg till det ovan skrivna, ett Kal-Protektín-prov i Tarm-Faeces som uppvisat ett värde som överstigit 200 mg/Kg skall absolut utredas vidare med en Fiber-Optisk undersökning i form av ett Kolo-Skópi.

Ditt värde genom en tidigare analysering av Kal-Protektíner i Faeces-prov uppvisade vid det aktuella tillfäller ◀25 mg/Kg vilket i sin tur sagt är ett mycket bra värde 👍

Om du verkligen hade❗varit drabbad av en Tunntarms- eller en Grovtarms-inflammation, så hade du i sådant fall uppvisat ett betydligt högre värde av Kal-Protektíner i din Faeces, samma sak gäller för misstanken om så kallad Kolo-Rektál Cancer, det vill säga, att om❗du verkligen hade varit drabbad av en Gastro-Intestinál Cancer, så hade ditt värde av Kal-Protektíner i din Faeces skjutits upp på höjden och uppvisat ett värde av minst 300 mg/Kg och upp till 350 mg/Kg.

Extra tillägg: Jag återkommer till IBS-Tråden beträffande din viktnedgång samt om att du besväras av Eksém under Höst-tiden och Vår-tiden men❗som jag har förstått det, inte under Vinter-tiden och Sommar-tiden samt att du kommer få ett antal frågor ställda av mig till dig beträffande just dessa saker.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 17:34.
Citera
2024-02-11, 19:16
Medlem
Citat:
Beträffande ditt tidigare uppvisade resultat av provtagningen för Faeces-Kal-Protektín, så anser jag, att du uppvisat ett otroligt bra resultat 👍

Enligt ovan skrivet skall följande tilläggas, att Kal-Protektín är ett kropps-proteín som bildas, antingen inom Intéstinum Tenúe, det vill säga, Tunntarmen eller också, inom Intéstinum Crássum, det vill säga, Grovtarmen då inflammation har uppstått i någon del inom Tarmarna samt då, på den ytliga delen av Tarm-Mucósan
[ Slemhinnan ] samt hos Grovtarmen, eller Tuntarmen.

Vidare sagt till det ovan skrivna är, att provet Kal-Protektín med ELISA-metoden ( ALP ) är en kvantitativ metod för att kunna bestämma Kal-Protektíner i ett Faeces-prov.

Ett så kallat Medián-Värde hos individer med till exempel: Colo-Rektál Cancer ligger på minst 350 mg/Kg.

Individer vilka har en Aktív-Symptomátisk IBD uppvisar nivåer av Kal-Protektíner i ett Faeces-prover som uppvisar från 200 mg/Kg och upp till hela 2.000 mg/Kg.

Tillägg till det ovan skrivna, ett Kal-Protektín-prov i Tarm-Faeces som uppvisat ett värde som överstigit 200 mg/Kg skall absolut utredas vidare med en Fiber-Optisk undersökning i form av ett Kolo-Skópi.

Ditt värde genom en tidigare analysering av Kal-Protektíner i Faeces-prov uppvisade vid det aktuella tillfäller ◀25 mg/Kg vilket i sin tur sagt är ett mycket bra värde 👍

Om du verkligen hade❗varit drabbad av en Tunntarms- eller en Grovtarms-inflammation, så hade du i sådant fall uppvisat ett betydligt högre värde av Kal-Protektíner i din Faeces, samma sak gäller för misstanken om så kallad Kolo-Rektál Cancer, det vill säga, att om❗du verkligen hade varit drabbad av en Gastro-Intestinál Cancer, så hade ditt värde av Kal-Protektíner i din Faeces skjutits upp på höjden och uppvisat ett värde av minst 300 mg/Kg och upp till 350 mg/Kg.

Extra tillägg: Jag återkommer till IBS-Tråden beträffande din viktnedgång samt om att du besväras av Eksém under Höst-tiden och Vår-tiden men❗som jag har förstått det, inte under Vinter-tiden och Sommar-tiden samt att du kommer få ett antal frågor ställda av mig till dig beträffande just dessa saker.

Mvh/
@JokerMannen/

Eksem blossar vanligtvis upp i blötare perioder, höstregn och kyla samt vår, snösmältning, dock hänger det kvar under stora delar av vintern.
Citera
2024-02-11, 20:14
Medlem
Citat:
Det stämmer. F-kalprotektin <25mg/kg

I detta skrivna och postade inlägget kommer vi att göra en liten överblick beträffande om vad du tidigare har berättat och framfört i IBS-Tråden ... var vänlig och läs fortsättningen som följer enligt nedan sett.

▶A. ) Ditt tidigare gjorda och analyserade Kal-Protektín-prov i din Faeces har uppvisat ett lågt värde med endast ◀25 mg/Kg.

▶B. ) Ditt tidigare tagna blodprov och beträffande
S-Kalcíum, hade ett helt normalt värde.

▶C. ) Ditt tidigare tagna blodprov gällande för
S-Nátrium, hade ett fullständigt normalt värde och som då visade, 139.

▶D. ) Ditt tidigare tagna och analyserade
Hem-o-Globín-Värde var också det, fullständigt normalt, och som då visade (Hb)-145.

▶E. ) Ditt tidigare tagna och analyserade blodprov beträffande din Glandúla Thyroidéa av Fritt T 3 ( Tri-Jod-Thyronín ) och Fritt T 4 ( Tétra-Thyroxín ) samt därtill också TSH-koncentrationen i blodet av cirkulerande Sköldkörtel-Hormóner, samtliga uppräknade visade enligt tidigare blodprovs-tagning, helt normala värden.

▶F. ) Ditt S-Kreatinín-Värde och vid den aktuella blodprovs-tagningen beträffande dina Njurárs funktioner var då, strax över 90 och, vilket i sin tur sagt var, och är ett godkänt Kreatinín-Värde för dig som är av Génus Mascúlinum.

Enligt ▶A. ) till ▶F. ) sett, har du tidigare genom olika blodprovs-tagningar och analyseringar enbart uppvisat goda samt normala värden.

Till det ovan skrivna skall också tilläggas, att du sover från 6 timmar och, ibland upp till hela 9 timmar per dygn och detta, trots dina Mag- och Tarm-besvär vilket i sin tur talar med styrka för att du inte har drabbats av någon allvarlig sjukdom inom din Mag- och Tarm-kanal.

Till det ovan skrivna så följer frågan: Sover du mellan -6- till -9- timmar per dygn utan❗att vakna upp någon gång eller flera gånger under nattsömnen på grund av besvär från din Mage eller dina Tarmar ... ?

Extra fråga: Jag undrar om du har köpt Näs-Sköljnings-Sprutan av märket "NASALINE som jag tidigare i IBS-Tråden rekommenderade dig till att göra ... ?

Fråga: Enligt det ovan skrivna och gällande från ▶A. ) till ▶F. ) så undrar jag om du och jag kan vara överens om detta eller❗om det finns något som du skulle vilja korrigera ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 20:22.
Citera
2024-02-11, 21:11
Medlem
Citat:
Eksem blossar vanligtvis upp i blötare perioder, höstregn och kyla samt vår, snösmältning, dock hänger det kvar under stora delar av vintern.

Tack för din information beträffande dina besvär med Hud-Eksémen. Ju mer information som du ger mig, desto bättre grund får jag sedan att kunna utgå ifrån och, vilket i sin tur kommer att kunna leda fram till ett mera tillfredsställande slutresultat för din del och för dig som individ.

Jag återkommer senare till IBS-Tråden med ett berättande samt därtill också frågor som kommer att ställas till dig vid det aktuella skriv-tillfället av mig, och då, beträffande dina besvär med Hud-Eksém.

Tills vidare kan jag tillägga till det ovan skrivna, att det finns många olika orsaker till varför olika sorters Hud-Eksém kan uppstå på olika kroppsytor och, just det här med Exém, är väldigt kluriga saker att förstå sig på, men, jag har goda grunder att kunna utgå ifrån då jag har många års studier inom Klinisk Kemi och därtill, Kemiska funktioner samt Kemiska reaktioner inuti, så som också utanpå kroppen.

Jag har även studerat under många år beträffande
Der-mat-o-Lógi, det vill säga, om människokroppens yttre hud.

Det Grékiska ordet ( Dér-ma ) vilket betyder just
[ Hud ] ... huden som befinner sig på människokroppens utsida.

( Dér-ma ) är ett Génus Neútrum och är i Nominatív Singuláris-form, Den Genitíva ord-formen i Singulár-form är ( Dér-mat-os ) och, som har en så kallad böjnings-stam och ord-stam med en ( -T-konsonant ) och, till vilken ord-stam man kan till-koppla olika ord och som oftast äger rum med hjälp av en så kallad Binde-Vokal samt vilken oftast är en O-Vokal.

Till exempel: Dér-ma och Dér-mat-os.

Dér-mat- ◀ Ord-stam på ( -T- ) samt sammankopplat med det Grékiska ordet Lóg-os ▶ ( Der-mat-o-Log-í-a ) ... det vill säga, läran om Huden.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 21:21.
Citera
2024-02-11, 21:16
Medlem
Citat:
I detta skrivna och postade inlägget kommer vi att göra en liten överblick beträffande om vad du tidigare har berättat och framfört i IBS-Tråden ... var vänlig och läs fortsättningen som följer enligt nedan sett.

▶A. ) Ditt tidigare gjorda och analyserade Kal-Protektín-prov i din Faeces har uppvisat ett lågt värde med endast ◀25 mg/Kg.

▶B. ) Ditt tidigare tagna blodprov och beträffande
S-Kalcíum, hade ett helt normalt värde.

▶C. ) Ditt tidigare tagna blodprov gällande för
S-Nátrium, hade ett fullständigt normalt värde och som då visade, 139.

▶D. ) Ditt tidigare tagna och analyserade
Hem-o-Globín-Värde var också det, fullständigt normalt, och som då visade (Hb)-145.

▶E. ) Ditt tidigare tagna och analyserade blodprov beträffande din Glandúla Thyroidéa av Fritt T 3 ( Tri-Jod-Thyronín ) och Fritt T 4 ( Tétra-Thyroxín ) samt därtill också TSH-koncentrationen i blodet av cirkulerande Sköldkörtel-Hormóner, samtliga uppräknade visade enligt tidigare blodprovs-tagning, helt normala värden.

▶F. ) Ditt S-Kreatinín-Värde och vid den aktuella blodprovs-tagningen beträffande dina Njurárs funktioner var då, strax över 90 och, vilket i sin tur sagt var, och är ett godkänt Kreatinín-Värde för dig som är av Génus Mascúlinum.

Enligt ▶A. ) till ▶F. ) sett, har du tidigare genom olika blodprovs-tagningar och analyseringar enbart uppvisat goda samt normala värden.

Till det ovan skrivna skall också tilläggas, att du sover från 6 timmar och, ibland upp till hela 9 timmar per dygn och detta, trots dina Mag- och Tarm-besvär vilket i sin tur talar med styrka för att du inte har drabbats av någon allvarlig sjukdom inom din Mag- och Tarm-kanal.

Till det ovan skrivna så följer frågan: Sover du mellan -6- till -9- timmar per dygn utan❗att vakna upp någon gång eller flera gånger under nattsömnen på grund av besvär från din Mage eller dina Tarmar ... ?

Extra fråga: Jag undrar om du har köpt Näs-Sköljnings-Sprutan av märket "NASALINE som jag tidigare i IBS-Tråden rekommenderade dig till att göra ... ?

Fråga: Enligt det ovan skrivna och gällande från ▶A. ) till ▶F. ) så undrar jag om du och jag kan vara överens om detta eller❗om det finns något som du skulle vilja korrigera ... ?

Mvh/
@JokerMannen/

Här kommer samtliga prov från senaste 12 månaderna.

F-kalprotektin <25mg/Kg

P-TSH 0.84ml/ul

B-Leukocyter 7.3 10E9/L

B-Erytrocyter 5 10E12/L

B-Hemoglobin 145g/L

B-EVF 0.43

Erc(B)-MCH 29pg

B-MCV 86fL

B-Trombocyter 272 10E9L

P-Kalium 3.8mmol/L

P-natrium 139mmol/L

P-Glukos 5.3mmol/L

P-Kalcium 2.45 mmol/L

P-Albumin 42g/L

P-Calcium 2.48 mmol/L

Pt-eGFR(krea)relativ >90ml/min 1
73m2

P-Kreatinin (enz) 82 umol/L

B-SR 12mm/h

P-testosteron/shbg 0.28

P-SHBG 28nmol/L

P-testosteron 7.9nmol/L
Citera
2024-02-11, 21:44
Medlem
Citat:
Här kommer samtliga prov från senaste 12 månaderna.

F-kalprotektin <25mg/Kg

P-TSH 0.84ml/ul

B-Leukocyter 7.3 10E9/L

B-Erytrocyter 5 10E12/L

B-Hemoglobin 145g/L

B-EVF 0.43

Erc(B)-MCH 29pg

B-MCV 86fL

B-Trombocyter 272 10E9L

P-Kalium 3.8mmol/L

P-natrium 139mmol/L

P-Glukos 5.3mmol/L

P-Kalcium 2.45 mmol/L

P-Albumin 42g/L

P-Calcium 2.48 mmol/L

Pt-eGFR(krea)relativ >90ml/min 1
73m2

P-Kreatinin (enz) 82 umol/L

B-SR 12mm/h

P-testosteron/shbg 0.28

P-SHBG 28nmol/L

P-testosteron 7.9nmol/L

Jag vill tacka dig så hemskt mycket för en mycket god information beträffande dina under de senaste 12 månaderna tagna blodprover och då gjorda blodprovs-analyser.

Jag kommer, att noggrant notera alla dina tidigare blodprovs-analyser och blodprovs-resultaten och, sedan och därefter, skall jag gå igenom alla dina blodprovs-svar och ta mig en riktigt rejäl funderare för att sålunda se vad jag kan komma fram till och detta då, i koppling till dina Mag- och Tarm-besvär.

Jag måste nu få tid på mig för att gå igenom dina tidigare blodprovs-svar och, detta sagt med anledning av att jag inte vill dra några förhastade slutsatser som sedan visar sig vara felaktiga.

Att studera olika blodprovs-svar är väldigt komplicerat på grund av att till exempel tre olika blodprover tillsammans kan berätta om vad det 4:e blodprovet egentligt vill berätta och, det är just här som jag kommer att ha mycket stor nytta av den kunskapen som jag i dag äger och har beträffande Klinisk Kemi.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-11 kl. 21:52.
Citera
2024-02-12, 14:02
Medlem
Citat:

▶ 1. ) B-Leukocyter 7.3 10E9/L

▶ 2. ) P-Kalcium 2.45 mmol/L

Jag har gjort en överblick över samtliga blodprover som du tidigare har fått tagit och som därtill blivit analyserade.

Jag kommer under en tid framöver att göra olika jämförelser vilket betyder, att jag kommer till exempel att fokusera mig på 3 olika blodprover och, som har med dina Erythro-Cýter att göra, det vill säga, dina Röda Blodkroppar och sedan därefter kommer jag att göra en jämförelse med två andra blodprover som du tidigare har fått tagit vilket i sin tur kommer leda mig fram till vissa speciella saker.

Enligt det ovan skrivna så handlar detta i största utsträckning om så kallad Klinisk kemi.

Klinisk Kemi handlar till exempel om vad som händer inom människokroppen:s organ-system och, framförallt blod-systemet som till exempel, i människokroppen:s Mjälte [ Splén ] bildas så kallade Mono-Cýter och, när dessa Mono-Cýter släpps ut i blodcirkulationen så handlar det om omogna Makro-Fáger.

Mono-Cýterna kommer sedan, och efter det, att dom har släppts ut i blodomloppet ifrån Mjälten att cirkulera i blodbanan i 24 timmar och, därefter, så omvandlas dessa Mono-Cýter till så kallade Vävnads-Makro-Fáger vilket betyder,

att de mognade Mono-Cýterna vilka mognat till Makro-Fáger vandrar sedan ut i kroppsvävnaderna och, där Makro-Fágerna sedan äter och oskadliggör främmande mikro-organismer, detta betyder att Makro-Fágerna Fago-Cytérar, det vill säga, att dom äter främmande bakterier som tagit sig in i människokroppen:s vävnader.

Extra tillägg till det ovan skrivna, en Makro-Fág fångar en bakterie och tar sedan in bakterien inom sin Cell-Kropp där den sedan omsluter bakterien inom en så kallad
Fag-o-Sóm, Fagosómen är en o-genom-tränglig blåsa varinom bakterien sedan kan upplösas med hjälp av Makro-Fágen:s olika toxiner och andra kemiska ämnen.

Förklaringar till ordet Makro-Fág och Makro-Fáger ... Det Grékiska ordet Mákros vilket betyder [ Stor ] och det Grékiska Verbet Fag-ó vilket betyder [ Äta ] ... det vill säga, att den Vita Blodkroppen vilken kallas för en Makro-Fág betyder helt enkelt sagt, att vara en [ Stor-Ätare ] ... Man kan säga, att kroppens Makro-Fáger är kroppens bakterie-dammsugare.

De så kallade ( Kúpffer-Cellerna ) vilka håller till inom Levern [ Hépar ] och, i de så kallade Lever-Sinusoíderna är, Makro-Fág-Celler som dammsuger Levern:s vävnader. Makro-Fágerna är en stor del av människokroppen:s Immunförsvar.

Beträffande dina tidigare blodprovs-analyser och, beträffande ...

▶Blod-Leukocýter ( B-Leukocýter ) Ditt analys-resultat var [ 7,3 ... 10E - 9/L ]

▶ Plasma-Kálcium ( P-Kálcium ) Ditt analys-resultat var
[ 2,45 Mikro/Mól/L ]

Enligt ovan skrivet så hade du mycket bra blodprovs-värden vid det aktuella analyserings-
tillfället ... men, vi får sedan se vad jag ytterligare kan komma fram till när jag har gjort mina jämförelser med de övriga blodproverna som du tidigare har tagit.

Det är faktiskt mycket komplicerade saker som äger rum och sker inom en människokropp när det handlar om rent kemiska funktioner och därtill sagt också kemiska reaktioner vilket betyder att man måste vara mycket insatt i vad som händer inom en människokropp vid olika tider under dygnet, det vill säga, vad som äger rum och sker under en tid av 24 timmar.

Det absolut bästa sättet och, som leder till en fullständig förståelse över hur en människokropp fungerar, det handlar om att lära sig att förstå kroppens kemiska funktioner och kroppens kemiska reaktioner och därtill sagt blir det plötsligt uppenbart hur, och på vilket sätt, som olika sjukdomar uppstår samt, att varför olika symptomer uppkommer.

Vad som länge förbryllade mig inom mina studier beträffande människokroppen och fenoménet Cancer, var beträffande den Essentiella Aminósyran som kallas för Glutamín. Cancer-Cellerna livnärar sig samt förökar sig och växer just enbart med hjälp av Aminósyran Glutamín och det fick mig till sist att förstå vissa mycket speciella saker som har med just Cancer-Cellerna att göra.

Beträffande Aminósyran Glutamín och Cancer, så kommer jag senare framöver att berätta om detta i IBS-Tråden och då, speciellt när det handlar om Grovtarms-Cancer.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-12 kl. 14:26.
Citera
2024-02-12, 17:24
Medlem
Citat:

▶ 1. ) Frukost äter jag ca 05:20 till 05:40,

▶ 2. ) mellanmål ätes mellan 08:45-08:55

▶ 3. ) Lunch ätes mellan 11:00-11:20

▶ 4. Middag ätes mellan ca 17:00-17:45

Sett enligt din Citat-Ruta ovan ... var god läs nedan skrivet.

Beträffande ditt Mat-Mönster och ditt sätt att tillföra din kropp föda under varje dag och dygn. ⬇

Där vilar en större grund till dina nuvarande Mag- och Tarm-besvär och med detta sagt, så betyder det, att din normalt fungerande Mat-Spjälknings-Process har blivit störd och, detta har då skett på grund av att du saknar en fullständig förståelse om hur ... och på vilket sätt som ditt Mat-Spjälknings-System fungerar.

Det ovan sagda handlar om, att du som individ, äter på ett fullkomligt felaktigt sätt under varje dag och dygn och då, utan att ha förståelse över hur, och på vilket sätt som ditt Mat-Spjälknings-System fungerar.

Du har, sett till en tid av ▶24 timmar hela fyra olika intagna mål-tider som finns inom ditt Mag- och Tarm-system och sålunda har du också överbelastat ditt Mag- och Tarm-system och, vilket i sin tur, och enligt mig, leder till, att du får onormalt många Grovtarms-tömningar per dag och dygn ...

vilket i sin tur sagt inte enbart beror på att du äter 4 mål mat per dag och dygn, utan det beror också till största delen på att du äter din mat på ett mycket felaktigt sätt vilket i sin tur sagt har med dina Mat-Tids-Intervaller att göra och, i koppling till hur en Magsäck fungerar.

Enligt det ovan skrivna och på basis av vad du tidigare har berättat i IBS-Tråden, så är jag 95% säker på att jag har rätt i just detta fallet och därtill sagt, så är jag också säker på kunna hjälpa dig till rätta med dina Mag- och Tarm-besvär.

Vad jag redan nu vill att du skall ta till dig och förstå är, att detta kan handla om från 6 månader och upp till hela två års tid innan du har kunnat återställa balansen inom ditt Mag- och Tarm-system.

Extra tillägg: Jag har tidigare i IBS-Tråden lovat dig att berätta om hur, och på vilket sätt som Mat-Spjälknings-Systemet fungerar och då först, kommer du som individ att kunna förstå vad som är RÄTT och, om vad som är Felaktigt och därtill också kunna förstå de olika symptomerna vilka du just nu och dagligen besväras ut av.

Jag kommer så småningom, och efter det, att jag har berättat om hur människokroppen:s Mat-Spjälknings-System fungerar, hjälpa dig till rätta så att du sålunda och med tidens gång, kan uppnå en god och tillfredsställande Mag- och Tarm-hälsa med hjälp av ett riktig sätt att äta din mat under dag och dygn.

▶1. ) Om en bil ( 🚘 ) får för mycket Olja, så kommer den förr eller senare att sota igen.

▶ 2. ) Om en människokropp får för mycket mat under en dag och under ett dygn, så kommer den till sist att sota igen.

▶3. ) Det vill säga enligt ovan skrivet, att❗om en människokropp får i sig mer mat än den klarar av att förbränna under ett dygn per 24 timmar, så sotar den till sist igen och det är just då som så kallade Mat-Spjälknings-besvär uppstår och även så kallad Mag- och Tarm-problem.

▶4. ) Mat-Spjälknings-Systemet klarar ut av att förbränna en viss mängd av Fetter, Kolhydrater samt Proteíner under en tid av 24 timmar, överstiger man denna gräns uppstår förr eller senare problem inom Mag- och Tarm-kanalen vilket leder till först❗symptomer, och därefter sjukdom.

Mvh/
Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-12 kl. 17:38.
Citera
2024-02-12, 18:12
Medlem
Citat:

▶4. ) Mat-Spjälknings-Systemet klarar ut av att förbränna en viss mängd av Fetter, Kolhydrater samt Proteíner under en tid av 24 timmar, överstiger man denna gräns uppstår förr eller senare problem inom Mag- och Tarm-kanalen vilket leder till först❗symptomer, och därefter sjukdom.

Mvh/
Joker👤Mannen/

Extra tillägg till mitt föregående skrivna och postade inlägg.

Vid så kallad Proteín-nedbrytning inom människokroppen:s Mag- och Tarm-system samt vid så kallad Enzymátisk Proteín-klyvning och Proteín-spjälkning, så kräver kropps-Viscerála funktioner stora mängder av kropps-energier, detta sker på grund av att stora mängder av KVÄVE i Proteínerna skall Metaboliséras till URÉA vilket i sin tur sagt är en mycket energi-krävande process för kroppen:s Mat-Spjälknings-System.

Enligt ovan skrivet rekommenderas av @JokerMannen att inte tillföra sin kropp för stora mängder av Proteíner per dag och dygn.

Däremot sagt till det ovan skrivna och beträffande intag av Kolhydrater, så är det kropps-cellernas absolut bästa och främsta näring. Kroppen:s Epithel-Celler fördrar Kolhydraterna framför Fetter och Proteíner.

Men, för mycket Kolhydrater är aldrig bra för kroppen då Pancréa:s, det vill säga, Bukspottkörteln:s Insulin-Celler påverkas negativt och sålunda blir blodsockert ostabilt inom kroppen vilket leder till symptom och som vid mycket stort intag av Kolhydrater kan leda till obehagliga symptomer.

Kolhydrater och Fetter, är de Nutríter som kräver minst kropps-energi för att kunna brytas ner inom kroppens Mag- och Tarm-system.

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in