2024-03-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Strategiska kärnvapen för avskräckning, vedergällning och förstaslags-förmåga: Svenska atomubåtar med interkontinentala vätebomber som kan träffa vilken plats som helst på jorden och gömmer sig under Ishavets is. Andra robotar i silos insprängda i det svenska urberget. Kärnvapenbestyckade satelliter som kan skicka kärnvapen. Taktiska kärnvapen för ett begränsat mindre kärnvapenkrig: Kärnvapenrobotar som kan skjutas med medeldistansrobotar från JAS som åtminstone skall nå Moskva för mer precionsartade attacker.

Mer kärnvapen till folket!

Kärnvapen och vätebomber känns lite mellanmjölk. Ska man verkligen sätta ner foten har neutronbomber eller "saltade" kärnvapen betydligt högre domedagsfaktor.
Citera
2024-03-03, 16:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Just nu har vi en mobare på skolgården han mobar Ukraina. Hur länge ska vi vänta tills vi ingriper? 3 år nu när får vi nog när stoppar vi deta? Är man så feg att man inte ingriper så är man medskyldig
Väst hade nog planen att det skulle bli ett långt utnötningskrig tills Ryssland kraschade ekonomiskt och imploderade inifrån och folket skickade den lille tsaren av tronen. När nu Nordkorea och andra skräpländer steppar upp hjälpen och Ryssland ökar sin inhemska produktion så faller utnötningsplanen. Jag tror att väst har förstått att man måste lägga på ett kol nu. I annat fall skulle kriget bli hysteriskt dyrt.
Citera
2024-03-03, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
På senare tid har Kina visat tecken på att vilja utveckla handelsförbindelserna med EU, som varit på tillbakagång de senaste åren. Senast veckorna har de även öppet uttalat att dom vill förbättra relationen med USA. Så Kina börjar känna sig riktigt pressat nu.
Jag tror att vi inte ska ha för mycket ekonomiska förbindelser med folkmordsrepubliken Kina. Jag litar inte på det landet. Bara att kolla vad som händer i en del Afrikanska länder där befolkningen plundras av kineserna.
Citera
2024-03-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur definierar du en rysk vinst?
Ett splitrat europa och usa. Jag tror man måste förstå att deta inte handlar om någon land bit i Ukraina utan politiska mål att stoppa väst dominans i världen.
Det gör man genom att splitra europas länder och splitra kopplingen mellan usa och europa. När man kommit så långt så då kan ryssland utöva mycket kraftigare påverkan på europa.
Nästa steg blir att förstöra handeln på något sätt.

Exempel
Vi ser att vi inte hjälper Ukraina tillräckligt för att vinna inte idag alla fall. Om ryssland skickar en icbm in i tex finland säger vi hur många tror att vi faktist inleder ett kärnvapen krig med ryssland? Jag tror faktist många länder skulle dra sig.
Ryssland kanske säger att dom garanterar att inte skicka några på uk frankrike eller usa. Men dom kommer använda dom mot Finland. Läger någon sig i så används dom mot dom ochså.
Hur många världsledare tror du säger fack it och kör?
Svarar vi inte med kärnvapen så är nato en död allians.
Nato backas upp av usas kärnvapen om ryssland säger att dom inte kommer skicka dom dit utan bara på europa?
Svarar biden med kärnvapen mot ryssland och förintar halva usa med då?
Är man beredd att använda dom så ser jag många möjligheter att splitra Nato. Det är exakt därför jag ser det farliga i deta veka svar ryssland fick i Ukraina.

Rent politiskt fick ryssland det svar dom ville. Hur många dom dör i Ukraina skiter nog både Nato och Ryssland i igenkligen.
Senast redigerad av mrsharpangel2 2024-03-03 kl. 16:27.
Citera
2024-03-03, 16:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ett joint venture mellan Sverige, Tyskland och Ukraina för att skaffa kärnvapen skulle vara en bra idé.

Tyskland får vi nog inte med oss, de är väldigt anti krig numera. Opålitliga. Vi kan ta med Polen och andra öststatsländer istället.
Citera
2024-03-03, 16:30
Medlem
Citat:
Väst hade nog planen att det skulle bli ett långt utnötningskrig tills Ryssland kraschade ekonomiskt och imploderade inifrån och folket skickade den lille tsaren av tronen. När nu Nordkorea och andra skräpländer steppar upp hjälpen och Ryssland ökar sin inhemska produktion så faller utnötningsplanen. Jag tror att väst har förstått att man måste lägga på ett kol nu. I annat fall skulle kriget bli hysteriskt dyrt.
Ja man var feg och vågade inte ingripa. Jag tror deta tanke sätt vi har är livsfarlig.
För att vi hoppades klara oss undan nu är det för sent vad händer efter Ukraina vi dansar efter putins pipa sedan kan vi snacka hur mycket sanktioner som helst putin har initiativet nu.
Citera
2024-03-03, 16:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ett splitrat europa och usa. Jag tror man måste förstå att deta inte handlar om någon land bit i Ukraina utan politiska mål att stoppa väst dominans i världen.
Det gör man genom att splitra europas länder och splitra kopplingen mellan usa och europa. När man kommit så långt så då kan ryssland utöva mycket kraftigare påverkan på europa.

Exempel
Vi ser att vi inte hjälper Ukraina tillräckligt för att vinna inte idag alla fall. Om ryssland skickar en icbm in i tex finland säger vi hur många tror att vi faktist inleder ett kärnvapen krig med ryssland? Jag tror faktist många länder skulle dra sig.
Ryssland kanske säger att dom garanterar att inte skicka några på uk frankrike eller usa. Men dom kommer använda dom mot Finland. Läger någon sig i så används dom mot dom ochså.
Nato backas upp av usas kärnvapen om ryssland säger att dom inte kommer skicka dom dit utan bara på europa?
Är man beredd att använda dom så ser jag många möjligheter att splitra Nato. Det är exakt därför jag ser det farliga i deta veka svar ryssland fick i Ukraina.

Rent politiskt fick ryssland det svar dom ville. Hur många dom dör i Ukraina skiter nog både Nato och Ryssland i igenkligen.
NATO har sagt att man inte kommer att svara med kärnvapen. I stället ska man hugga av Rysslands lemmar med traditionella vapen, om jag har förstått det rätt. Och alla länder kommer förstås att sluta upp mot ryssen. Mycket naivt att tro nåt annat.
Citera
2024-03-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tyskland får vi nog inte med oss, de är väldigt anti krig numera. Opålitliga. Vi kan ta med Polen och andra öststatsländer istället.
Ja gillar Polen mer och mer dom har ryggrad och skulle nog inte tveka.
Citera
2024-03-03, 16:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja man var feg och vågade inte ingripa. Jag tror deta tanke sätt vi har är livsfarlig.
För att vi hoppades klara oss undan nu är det för sent vad händer efter Ukraina vi dansar efter putins pipa sedan kan vi snacka hur mycket sanktioner som helst putin har initiativet nu.
Snart skickas Gripen och taurus till Ukraina. Det säger mitt sjätte sinne. Sossarna ligger på, vilket bör betyda att det inte är svenska piloter som kommer flyga dom till Ukraina.
Citera
2024-03-03, 16:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Exempel

Okej, då förstår jag
Citera
2024-03-03, 16:36
Medlem
Citat:
NATO har sagt att man inte kommer att svara med kärnvapen. I stället ska man hugga av Rysslands lemmar med traditionella vapen, om jag har förstått det rätt. Och alla länder kommer förstås att sluta upp mot ryssen. Mycket naivt att tro nåt annat.
Så om Ryssland använder kärnvapen? Mot nato? Det är nog du som är naiv.
Rysslands mål är att splitra oss säger dom att dom inte kommer skicka några mot vissa länder så får många länder en bra anledning att smita undan.
Vad tror du själv om Ryssland säger att dom vill bara ha polen och inte kommer skicka kärnvapen mot uk frankrike eller usa men dom kommer använda dom mot Polen. Sedan smäller det svarar nato med kärnvapen? Är du helt säker på att uk offrar london frankrike paris?
För polen? Eller faller nato? För ett krig när bara en part tillåts använda kärnvapen är otänkbart
Citera
2024-03-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Okej, då förstår jag
Och tror du jag har fel eller rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto