Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Hur definierar du en rysk vinst?
Ett splitrat europa och usa. Jag tror man måste förstå att deta inte handlar om någon land bit i Ukraina utan politiska mål att stoppa väst dominans i världen.
Det gör man genom att splitra europas länder och splitra kopplingen mellan usa och europa. När man kommit så långt så då kan ryssland utöva mycket kraftigare påverkan på europa.
Nästa steg blir att förstöra handeln på något sätt.
Exempel
Vi ser att vi inte hjälper Ukraina tillräckligt för att vinna inte idag alla fall. Om ryssland skickar en icbm in i tex finland säger vi hur många tror att vi faktist inleder ett kärnvapen krig med ryssland? Jag tror faktist många länder skulle dra sig.
Ryssland kanske säger att dom garanterar att inte skicka några på uk frankrike eller usa. Men dom kommer använda dom mot Finland. Läger någon sig i så används dom mot dom ochså.
Hur många världsledare tror du säger fack it och kör?
Svarar vi inte med kärnvapen så är nato en död allians.
Nato backas upp av usas kärnvapen om ryssland säger att dom inte kommer skicka dom dit utan bara på europa?
Svarar biden med kärnvapen mot ryssland och förintar halva usa med då?
Är man beredd att använda dom så ser jag många möjligheter att splitra Nato. Det är exakt därför jag ser det farliga i deta veka svar ryssland fick i Ukraina.
Rent politiskt fick ryssland det svar dom ville. Hur många dom dör i Ukraina skiter nog både Nato och Ryssland i igenkligen.