2024-03-03, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tror du på riktigt att putin skulle använda kärnvapen om vi hade egna? Knappast det är enbart för avskräckning.
Säkrare med än utan
Risken finns! Den där putler är minst lika galen som Hitler. Även du förstår det
Citera
2024-03-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hmm Om du klickar bort alla andra länder så ser man Ryssland tydligare. Bara ett tips.
Jo jag vet vi har väldigt liten import nu men den är ändå där. Plus att flera andra länder fortsätter impotera olja från ryssland
Citera
2024-03-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Risken finns! Den där putler är minst lika galen som Hitler. Även du förstår det
Kanske men då kommer det sluta så alla fall då kan vi lika gärna stoppa det direkt.
Citera
2024-03-03, 16:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Vi ska inte ha några kärnvapen i Sverige. Det räcker med Frankrikes och Storbritanniens. Om vi börjar härbergera såna massförstörelsevapen har Ryssland alibi att använda sånt mot oss. Ni båda vet att Putin och hans krets runt honom är galna och paranoida nog att använda ABC-vapen. Ni är för fan ute på hal is, så dumt. Jag kommer aldrig önska oss kärnvapen.

Strategiska kärnvapen för avskräckning, vedergällning och förstaslags-förmåga: Svenska atomubåtar med interkontinentala vätebomber som kan träffa vilken plats som helst på jorden och gömmer sig under Ishavets is. Andra robotar i silos insprängda i det svenska urberget. Kärnvapenbestyckade satelliter som kan skicka kärnvapen. Taktiska kärnvapen för ett begränsat mindre kärnvapenkrig: Kärnvapenrobotar som kan skjutas med medeldistansrobotar från JAS som åtminstone skall nå Moskva för mer precionsartade attacker.

Mer kärnvapen till folket!
Citera
2024-03-03, 16:04
Medlem
Just nu har vi en mobare på skolgården han mobar Ukraina. Hur länge ska vi vänta tills vi ingriper? 3 år nu när får vi nog när stoppar vi deta? Är man så feg att man inte ingriper så är man medskyldig
Citera
2024-03-03, 16:04
Medlem
Citat:
Taurus kan ganska lätt inföskaffas tex så kommer nog sverige köpa ett par 100 rätt snart. dom kan man redan använda på gripen idag.
ja jag håller med om att vi måste skaffa egna kärnvapen i större mängd. den diskutionen pågår redan.
storbritanjen har kring 225st frankrike 290st. enklast är om vi betalar dom för att bygga ut med icbms 500 till räcker. europa bör ha kring 800-1500 egna kärnvapen.
trump har faktist rätt i mycket usa betalar för vårat försvar och det är inte rätt det ska vi stå för själva nato borde komma med ett ultimatum betalar man inte 2% av bnp så blir man utkastad ur nato för det är allvar nu. det kommer dock inte hända tror jag men deta måste börja diskuteras snarast. vi måste ochså växla upp industrin för vapentillverking kanske att staten köper in sig i vissa bolag som saab och hägglunds här i sverige och för in kapital. europa bör göra en massiv upprustning och det är omedelbart.

Ett joint venture mellan Sverige, Tyskland och Ukraina för att skaffa kärnvapen skulle vara en bra idé.
Citera
2024-03-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Strategiska kärnvapen för avskräckning, vedergällning och förstaslags-förmåga: Svenska atomubåtar med interkontinentala vätebomber som kan träffa vilken plats som helst på jorden och gömmer sig under Ishavets is. Andra robotar i silos insprängda i det svenska urberget. Kärnvapenbestyckade satelliter som kan skicka kärnvapen. Taktiska kärnvapen för ett begränsat mindre kärnvapenkrig: Kärnvapenrobotar som kan skjutas med medeldistansrobotar från JAS som åtminstone skall nå Moskva för mer precionsartade attacker.

Helst någon på museum med som man får gå fram och smeka lite på 👍
Citera
2024-03-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ett joint venture mellan Sverige, Tyskland och Ukraina för att skaffa kärnvapen skulle vara en bra idé.
Jupp Ukraina har redan know how dom tillverkade icbms åt Sovjetunionen. Det är en utmärkt ide
Citera
2024-03-03, 16:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror inte heller det men dom kanske vågar om dom ser att ryssarna kommer undan med det. Och just nu lutar det mer åt rysk vinst än en vinst för Ukraina.

Hur definierar du en rysk vinst?
Citera
2024-03-03, 16:11
Avslutad
Citat:

Det där skriver du bara för att provocera mig. Jag går inte på det.
Citera
2024-03-03, 16:14
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Jag tänker mig att vi skaffar som plattform.
https://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Tempest
Vilken säkert blir bra när vi mosar Ryssland.
Citera
2024-03-03, 16:14
Medlem
Citat:
Dels är inte alla NATO-länder EU. Dels behövs denna styrka även innan ett anfall; som nu med Ukraina. Alla länder behöver vara så starka att de kan hantera en sådan här situation även om vissa länder sviker.

Oroa dig inte. Om ett EU-land angrips då är det inte bara EU utan troligen också Nato som angrips....bara försök Ivan. Var och en kommer bidra efter sin förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in