2024-03-03, 16:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Så om Ryssland använder kärnvapen? Mot nato? Det är nog du som är naiv.
Rysslands mål är att splitra oss säger dom att dom inte kommer skicka några mot vissa länder så får många länder en bra anledning att smita undan.
Vad tror du själv om Ryssland säger att dom vill bara ha polen och inte kommer skicka kärnvapen mot uk frankrike eller usa men dom kommer använda dom mot Polen. Sedan smäller det svarar nato med kärnvapen? Är du helt säker på att uk offrar london frankrike paris?
För polen? Eller faller nato? För ett krig när bara en part tillåts använda kärnvapen är otänkbart
Experter säger att NATO skulle svara med traditionella vapen. Jag håller tummarna för att dom inte ljuger. Själv är jag novis på området.
Citera
2024-03-03, 16:41
Medlem
Kanske låter krigs hettsande men jag ser på riktigt ingen annan utväg än att gå in i Ukraina och kasta ut ryssland. Dom måste sättas på plats annars blir deta ändå farligare.
Och det skulle man gjort direkt men fega europa och usa gjorde inget och tänkte putin kanske nöjer sig med Ukraina.
Exakt samma tanke sätt som med Hitler
Citera
2024-03-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Experter säger att NATO skulle svara med traditionella vapen. Jag håller tummarna för att dom inte ljuger. Själv är jag novis på området.
Nej det är om ryssland sätter in kärnvapen i Ukraina. Det är något helt annat. I nato finns ett kärnvapen paraply som garanterar vedergällning om ett nato land blir anfallet med kärnvapen.

Det är ju vad jag skulle göra om jag var putin alla fall dra deta till sin spets ryssland är stort och en kärnvapen träff där gör varken till eller från. Inte så att nato skulle ta moskva om ryssland angrep militära mål med kärnvapen.
Citera
2024-03-03, 16:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Kanske låter krigs hettsande men jag ser på riktigt ingen annan utväg än att gå in i Ukraina och kasta ut ryssland. Dom måste sättas på plats annars blir deta ändå farligare.
Och det skulle man gjort direkt men fega europa och usa gjorde inget och tänkte putin kanske nöjer sig med Ukraina.
Exakt samma tanke sätt som med Hitler
Jag tror att dom flesta fattar att vi har en ny Hitler i Europa nu. Och att diktatorn måste stoppas i tid den här gången.
Citera
2024-03-03, 16:51
Medlem
Citat:
Jag tror att dom flesta fattar att vi har en ny Hitler i Europa nu. Och att diktatorn måste stoppas i tid den här gången.
Och ändå gör vi inte det. Tror inte vi kommer göra ett skit faktist. Och jag börjar tro att nato faktist kan falla samman med och jag tror att det är exakt det putin ska testa nu.
Citera
2024-03-03, 16:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Och ändå gör vi inte det. Tror inte vi kommer göra ett skit faktist. Och jag börjar tro att nato faktist kan falla samman med och jag tror att det är exakt det putin ska testa nu.
Genom att skicka en kärnvapenstridsspets mot oss?
Citera
2024-03-03, 17:03
Medlem
Citat:
Genom att skicka en kärnvapenstridsspets mot oss?
Inte just mot sverige men ställ ett nato land utanför angrip det och säg att man inte vill i krig med dom andra helst med kärnvapen direkt för att avskräcka. Svarar inte alla natoländer så faller nato samman.
Citera
2024-03-03, 17:04
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Så om Ryssland använder kärnvapen? Mot nato? Det är nog du som är naiv.
Rysslands mål är att splitra oss säger dom att dom inte kommer skicka några mot vissa länder så får många länder en bra anledning att smita undan.
Vad tror du själv om Ryssland säger att dom vill bara ha polen och inte kommer skicka kärnvapen mot uk frankrike eller usa men dom kommer använda dom mot Polen. Sedan smäller det svarar nato med kärnvapen? Är du helt säker på att uk offrar london frankrike paris?
För polen? Eller faller nato? För ett krig när bara en part tillåts använda kärnvapen är otänkbart

Polen själva spöar skiten ur orchland!
Citera
2024-03-03, 17:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Inte just mot sverige men ställ ett nato land utanför angrip det och säg att man inte vill i krig med dom andra helst med kärnvapen direkt för att avskräcka. Svarar inte alla natoländer så faller nato samman.
Om Putin trycker på knappen så kommer Xi vända honom ryggen. Är lille tsaren beredd att betala det priset?
Citera
2024-03-03, 17:06
Medlem
Jack.Elams avatar
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/03/3/7444754/
Citat:
The Crimean ATESH underground resistance movement has reported that the Russian invaders' oil pipeline was destroyed in Feodosiia on the night of 2-3 March.

Source: ATESH on Telegram

Details: The ATESH partisans report that they received information from their agents in the occupation "authorities" and that an oil pipeline was hit in Feodosiia at night.

According to these reports, the repairs had to be carried out until the morning, and the damage was "enormous".
Citera
2024-03-03, 17:10
Medlem
Citat:
Om Putin trycker på knappen så kommer Xi vända honom ryggen. Är lille tsaren beredd att betala det priset?
Hur vet vi det? Kina är nog lite sugna med bara att dom har mycket mer och förlora.
Deta är så klart bara spekulationer men jag tror det är så här ryssland kommer göra. Efter finland eller vilket land det blir så lever man i fred för då är europa splitrat nato är splitrat enklet och förhandla med länder om dessa sanktioner då eller så smäller det igen tror vi båda vet vad vi antagligen väljer då.
Citera
2024-03-03, 17:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Citat:
Nej det är om ryssland sätter in kärnvapen i Ukraina. Det är något helt annat. I nato finns ett kärnvapen paraply som garanterar vedergällning om ett nato land blir anfallet med kärnvapen.

Det är ju vad jag skulle göra om jag var putin alla fall dra deta till sin spets ryssland är stort och en kärnvapen träff där gör varken till eller från. Inte så att nato skulle ta moskva om ryssland angrep militära mål med kärnvapen.
EU,s utrikesschef Josep Borell:
Citat:
EU: Ryska armén ”förintas” om Putin tar till kärnvapen
Om Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina kommer den ryska armén att ”förintas”. Det säger EU:s utrikeschef Josep Borrell enligt AFP.

– Putin säger att han inte bluffar. EU och dess medlemstater och USA och Nato bluffar inte heller, sa Borrell i Bryssel under torsdagen.
https://omni.se/eu-ryska-armen-forintas-om-putin-tar-till-karnvapen/a/EQQWya

USA,s säkerhetschef Jake Sullivan:
Citat:
”USA kommer att svara kraftfullt”
USA varnar Ryssland för att använda kärnvapen i Ukraina, vilket Vladimir Putin nyligen har hotat med.

– Om Ryssland går över dengränsen, kommer det att bli katastrofala konsekvenser. USA kommeratt svara kraftfullt, säger Vita husets nationellasäkerhetsrådgivare Jake Sullivan.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/usa-kommer-att-svara-kraftfullt

Fd, CIA-chefen och generalen David Petraeus:
Citat:
USA och dess allierade skulle slå ut de ryska trupperna och deras utrustning och sänka landets Svartahavsflotta om Rysslands president Vladimir Putin använder kärnvapen.

Det säger den tidigare CIA-chefen och generalen David Petraeus i en intervju med ABC News.

Användningen av kärnvapen skulle inte nödvändigtvis trigga Natos artikel 5 om ett gemensamt försvar av medlemsländerna. Nato och USA skulle ändå behöva reagera, säger han.
https://yle.fi/a/7-10013113/64-3-112178
Senast redigerad av Taggad 2024-03-03 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in