2024-03-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du skrev ett inlägg för några månader sedan om hur Rune kom hem en kväll till J:s villa för att han ville "säga godnatt" till sina barn vilket höll på att sluta i slagsmål. Gissningsvis Runes lite förskönade beskrivning av det hela.

Så det är nog lite dålig stämning dem emellan. Hoppas att rätten kan reda ut det här och fatta ett bra beslut

Runars fb-inlägg.
https://www.facebook.com/Runarofficial/posts/pfbid02YtZzDwqAfLfxtfv92WPp8zduVaoj4F1RXJCjZiXdUMk Fj83Pt2iyFCPSCKVY6uuhl

"LÅT ALDRIG BITTRA OCH HÄMDGIRIGA MÄNNISKOR FÅ FÖRSTÖRA ERA LIV.
Att vara en offentlig person har sina fördelar, men de har sannerligen också sina nackdelar.
Människor man aldrig någonsin träffat har sina bestämda åsikter om en som oftast har skapats av mediala rykten, lögnaktiga löpsedlar och osanna artiklar.
Ytterst sällan kommer man själv till tals, och försöker man bemöta felaktigheter så blir det istället oftast en ny knorr på historien.
Det är omöjligt att vinna mot media, och jag har insett att om du dansar med en sotare så blir du själv svart..
Därför har jag valt att själv skapa egna plattformar där mina självständiga ord kan läsas, skriva artiklar och böcker där mina personliga åsikter når ut, och övertygelser kan förmedlas som kommer från mitt eget hjärta och min egen själ.
Det är därför med en oerhörd tacksamhet och stor ödmjukhet jag konstaterar att jag har välsignats med att kunna samspela med alla hundratusentals läsare varje månad.
Det mest smärtsamma med offentligheten, är när ens egna barn råkar i kläm eller används som pjäser i ett bittert och ondskefullt spel.
Själv har jag berikats med en hård panna och ett urstarkt psyke, där jag verkligen inte bryr mig om vad människor säger eller tidningar skriver.
Men hur värjer man sig mot ett ex Jessica som använder ens egna barn som en verbal soptunna, vägrar svara på telefonsamtal, tillkallar polis när man önskar ge sina söner en kvällskram, skickar fram en sambo för att provocera fram ett slagsmål, nekar barnen att svara på sin pappas telefonsamtal och träffa honom, kidnappar barnen och åker iväg för att förhindra umgänge med deras pappa, umgängessabotage, m.m.
(Hade aldrig hört talas om PAS innan Nicola Ingrosso råkade ut för det, men det har nu förbjudits i USA och andra länder).
Merparten av allt detta har hänt enbart under den senaste veckan. Men har tyvärr pågått i flera år.
Så nu stundar tyvärr en för barnen påfrestande rättegång.
Men annars är det lugn här ute i Stockholms skärgård. 🤷‍♂️😅
Tack Gud att jag lyckats fostra mina söner att vara starka, tänka självständigt, visa empati, vara tacksamma, och frimodiga när de känner till sanningen.
Mera om detta kan ni få läsa om i kommande boken.
Ville bara ni skulle höra detta från mig först innan media drar igång med sina löpsedlar och säljande vinklingar.
Men det bästa man kan göra, det är att be för en förändring och ha ett förlåtande hjärta.
Låt aldrig bitterhet få ta över i era liv.
För bitterhet är som att dricka gift och tro att någon annan ska dö av det.
Förlåt alla så ofta du kan!
För förlåtelse ger man för sin egen skull.
Försoning skapar du för andras skull."
Citera
2024-03-02, 14:38
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Kul att Skywalkskallen lett till insikter:

"Jag kontaktade Nicola för att diskutera min situation. Att vara en en pappa som begått serie-bedrägerier, hotat massor av människor med världens mäktigaste deepstate-ledare samt nazist-polismördare, misshandlat poliser, och som jagas och puckas, så upplever jag starkt umgängessabotage, demonisering och manipulativa ageranden som påverkar både mig och mina barn både känslomässigt och ekonomiskt, är extremt svårt.

Frågan om varför mitt hat och min kärlek ligger så nära varandra, det har alltid varit ett mysterium för mig.

Innan mina serie-bedrägerier så hade jag och Carola en god relation som föräldrar till vår son Amadeus, där vi delade värderingar och mål om att ge honom trygghet och styrka. Innan min hemlöshet på grund av mina serie-bedrägerier så lyckades jag delvis väl med det.

Nu står jag här som dömt, jagad och puckad samt arbetslös, hemlös, energi och matfattig och utsätts för pensions fattigdom och inför massor av andra andra, ännu svårare situationer, trots eller tack vare alla frimurar- och tempelriddar-vänners och släktingars stöd, inklusive grad 33. Kampen med "mega" mot insekterna har bara börjat (det är sant). Armen har börjat strida, fast utan order..

Jag är som frikyrklig ledare tacksam att mina problem och umgängessabotaget börjar erkännas och tas på allvar av media, polisen och sociala myndigheter.

Det är orättvist att en frikyrklig fäder som älskar sina barn måste kämpa med umgängessabotage, även om fädern dömts, jagas och puckas, är arbetslös och hemlös, skjuter med hagelgevär inomhus, och ska behöva stå inför en annan, ännu svårare situation med ännu mer kontakt med alla myndigheter, religioner, partier, kriminella och polis, och fulla professorer , och dessutom så nekas jag umgänge och se mina barn eftersom jag förs bort, psykundersöks samt bojas både till händer och fötter hela tiden."
Frikyrklig ledare???
Citera
2024-03-02, 16:31
Medlem
MyskbullBarrabass avatar
Runis verkar bo på en ö i skärgården (lägger ut jävligt många ribbåtsbilder nersmetade med blessed-emojisar) på sommartid och i Gamla Stan på vintern, han ger såklart sken av att det är hans bostäder, men han lånar eller hyr dessa såklart, någon som vet vem som upplåter dessa boenden till honom? Det är ju ultra-atraktiva lägen.

Och så en treflig anekdot jag fick höra av en tryckare:
Runis hade beställt inbjudnings- och placeringskort mm till sitt bröllop med JK, när detta sedan ska betalas gör han som vanligt, dvs skiter i det, tryckarn ligger dock på som en iller, och tillslut kommer Runis in på tryckeriet med en plastpåse full med småmynt som han slänger i golvet så pengarna sprutar åt alla håll och säger: - Hær har du dine jævle pengar...
Citera
2024-03-02, 18:00
Medlem
malu45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskbullBarrabas
Runis verkar bo på en ö i skärgården (lägger ut jävligt många ribbåtsbilder nersmetade med blessed-emojisar) på sommartid och i Gamla Stan på vintern, han ger såklart sken av att det är hans bostäder, men han lånar eller hyr dessa såklart, någon som vet vem som upplåter dessa boenden till honom? Det är ju ultra-atraktiva lägen.

Undrar också? Och var i skärgården håller han till? Har sett honom handla i Nacka Forum, så det är väl utåt Värmdö?
Citera
2024-03-02, 18:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Runis hade beställt inbjudnings- och placeringskort mm till sitt bröllop med JK, när detta sedan ska betalas gör han som vanligt, dvs skiter i det, tryckarn ligger dock på som en iller, och tillslut kommer Runis in på tryckeriet med en plastpåse full med småmynt som han slänger i golvet så pengarna sprutar åt alla håll och säger: - Hær har du dine jævle pengar...

Citat:
Ursprungligen postat av malu45
Undrar också? Och var i skärgården håller han till? Har sett honom handla i Nacka Forum, så det är väl utåt Värmdö?
Han ”lånade” en kompis sommarstuga i skärgården i somras. De verkar inte umgås längre. Nu hur han en lägenhet på Essingen. Så länge han betalar hyra i alla fall.
Hans ex och barnen bor i Nacka så han hänger där en del. Spionerar kanske?
Historien om tryckeriet var inte ett tryckeri utan en bröllopsbutik på Östermalm. Det bästa av allt i den historien var att ärendet gått till inkasso så han betalade butiken i onödan. Skulden gissar jag ligger hos kronofogden nu, med de andra sex miljonerna. 🤪
Citera
2024-03-02, 22:03
Medlem
MyskbullBarrabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han ”lånade” en kompis sommarstuga i skärgården i somras. De verkar inte umgås längre. Nu hur han en lägenhet på Essingen. Så länge han betalar hyra i alla fall.
Historien om tryckeriet var inte ett tryckeri utan en bröllopsbutik på Östermalm. Det bästa av allt i den historien var att ärendet gått till inkasso så han betalade butiken i onödan. Skulden gissar jag ligger hos kronofogden nu, med de andra sex miljonerna. 🤪

Just det, så var det ja. Märkligt att de inte bara pröjsade. med tanke på hennes ekonomiska status.
Ok så det är Essingen nu, vet att han bodde i Gamla Stan ett tag, han skröt nämligen vida om det på Insta.
Citera
2024-03-02, 23:00
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Just det, så var det ja. Märkligt att de inte bara pröjsade. med tanke på hennes ekonomiska status.
Ok så det är Essingen nu, vet att han bodde i Gamla Stan ett tag, han skröt nämligen vida om det på Insta.
Han har aldrig bott i gamla stan. Han typ lånade ett hörn av ett kontor eller så satt han på ett café och loggade in.
Citera
2024-03-02, 23:33
Medlem
beckos avatar
Citat:
Frikyrklig ledare???
Runar kanske tycker att han varit Frikyrklig ledare?
Citera
2024-03-03, 08:08
Medlem
beckos avatar
Citat:
Enligt ett annat rykte så bor gamRånar på en ö utanför Vaxholm, i en ombyggd båtbod på cirka 8m2, med bussanslutning (bro) till Vaxholm.
Citera
2024-03-03, 12:07
Medlem
Citat:

Men han verkar f.f. vara skriven hos sin "buk-svåger" Anders i Solna. Fattade aldrig att Anders gick med på det. Han måste ju "brännt sina broar" som vän till Carola totalt.
Citera
2024-03-03, 12:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Men han verkar f.f. vara skriven hos sin "buk-svåger" Anders i Solna. Fattade aldrig att Anders gick med på det. Han måste ju "brännt sina broar" som vän till Carola totalt.
Antar att Anders kommer tvinga honom att byta adress snart. Annars kanske kronofogden kommer och mäter ut honom.
Citera
2024-03-03, 12:43
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
---

Otrevlig historia det där.
2009 beställer Runar handskrivna inbjudningskort för bröllopet på handgjort papper med handknutet sidenband i en liten presentbutik som en ung tjej öppnat vid Stureplan.
Nära inpå bröllopet, ett rush jobb.
Tjejen jobbar hårt, tar hjälp av en kompis, och skickar sen inbjudningskorten till paret som uttrycker sin förtjusning över de vackra inbjudningskorten.
Efter bröllopet uteblir i vanlig ordning betalningen, 6 600 kr, från Runar.
Han säger nu att pappret hade fel nyans, handskriften var ful och sidenbandet slarvigt knutet.
Ärendet mals i vederbörlig ordning och Runar blir dömd att betala skulden.
Psykopat som han är blir han galen, det är ju han Runar - den ofelaktige som blivit lurad.
Han går med bestämda steg till banken och beställer 6 600 kr i femtioöringar.
Han kör sen fram bilen till dörren, skit i att det är trottoar, öppnar dörren och häller ut femtioöringarna in i butiken medans han skriker okvädningsord, hotar henne att han ska se till att få hennes %¤#&/#" butik i konkurs och kör sen därifrån.
Tjejen bryter ihop och sitter på golvet och grinar.
Hennes bank löser sen in femtioöringarna gratis då det får höra hur det gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in