Citat:
Du skrev ett inlägg för några månader sedan om hur Rune kom hem en kväll till J:s villa för att han ville "säga godnatt" till sina barn vilket höll på att sluta i slagsmål. Gissningsvis Runes lite förskönade beskrivning av det hela.
Så det är nog lite dålig stämning dem emellan. Hoppas att rätten kan reda ut det här och fatta ett bra beslut
Så det är nog lite dålig stämning dem emellan. Hoppas att rätten kan reda ut det här och fatta ett bra beslut

Runars fb-inlägg.
https://www.facebook.com/Runarofficial/posts/pfbid02YtZzDwqAfLfxtfv92WPp8zduVaoj4F1RXJCjZiXdUMk Fj83Pt2iyFCPSCKVY6uuhl
"LÅT ALDRIG BITTRA OCH HÄMDGIRIGA MÄNNISKOR FÅ FÖRSTÖRA ERA LIV.
Att vara en offentlig person har sina fördelar, men de har sannerligen också sina nackdelar.
Människor man aldrig någonsin träffat har sina bestämda åsikter om en som oftast har skapats av mediala rykten, lögnaktiga löpsedlar och osanna artiklar.
Ytterst sällan kommer man själv till tals, och försöker man bemöta felaktigheter så blir det istället oftast en ny knorr på historien.
Det är omöjligt att vinna mot media, och jag har insett att om du dansar med en sotare så blir du själv svart..
Därför har jag valt att själv skapa egna plattformar där mina självständiga ord kan läsas, skriva artiklar och böcker där mina personliga åsikter når ut, och övertygelser kan förmedlas som kommer från mitt eget hjärta och min egen själ.
Det är därför med en oerhörd tacksamhet och stor ödmjukhet jag konstaterar att jag har välsignats med att kunna samspela med alla hundratusentals läsare varje månad.
Det mest smärtsamma med offentligheten, är när ens egna barn råkar i kläm eller används som pjäser i ett bittert och ondskefullt spel.
Själv har jag berikats med en hård panna och ett urstarkt psyke, där jag verkligen inte bryr mig om vad människor säger eller tidningar skriver.
Men hur värjer man sig mot ett ex Jessica som använder ens egna barn som en verbal soptunna, vägrar svara på telefonsamtal, tillkallar polis när man önskar ge sina söner en kvällskram, skickar fram en sambo för att provocera fram ett slagsmål, nekar barnen att svara på sin pappas telefonsamtal och träffa honom, kidnappar barnen och åker iväg för att förhindra umgänge med deras pappa, umgängessabotage, m.m.
(Hade aldrig hört talas om PAS innan Nicola Ingrosso råkade ut för det, men det har nu förbjudits i USA och andra länder).
Merparten av allt detta har hänt enbart under den senaste veckan. Men har tyvärr pågått i flera år.
Så nu stundar tyvärr en för barnen påfrestande rättegång.
Men annars är det lugn här ute i Stockholms skärgård. 🤷♂️😅
Tack Gud att jag lyckats fostra mina söner att vara starka, tänka självständigt, visa empati, vara tacksamma, och frimodiga när de känner till sanningen.
Mera om detta kan ni få läsa om i kommande boken.
Ville bara ni skulle höra detta från mig först innan media drar igång med sina löpsedlar och säljande vinklingar.
Men det bästa man kan göra, det är att be för en förändring och ha ett förlåtande hjärta.
Låt aldrig bitterhet få ta över i era liv.
För bitterhet är som att dricka gift och tro att någon annan ska dö av det.
Förlåt alla så ofta du kan!
För förlåtelse ger man för sin egen skull.
Försoning skapar du för andras skull."
, och dessutom så nekas jag umgänge och se mina barn eftersom jag förs bort, psykundersöks samt bojas både till händer och fötter hela tiden."