Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Jag vet inte vem som stämt vem, men Rune har ju tidigare anklagat J för umgängessabotage. Notera att Rune en gång i tiden stämde Carola för att få enskild vårdnad om Amadeus. De har nog lite olika bild av situationen. Rune anser sig vara toppenpappan som gör allt för sina barn (han swishade dem 100 kronor var när han fick inte bedrägeripengarna på kontot) och J har nog en annan bild av att han skiter i dem, vill träffa dem på sina villkor och skiter i att betala underhåll.
"Jag ringde därför upp Nicola i veckan för att få lite råd gällande min egen situation. Den förtvivlan och sorg man som pappa känner när man utsätts för metodiskt umgängessabotage, demonisering och sluga utspel som drabbar båda ens barn och en själv såväl känslomässigt som ekonomiskt, är näst intill omöjlig att värja sig från.
Varför kärlek och hat ibland ligger så oerhört nära varann har ju filosofer försökt klura ut i århundranden. Men ingen verkar ännu ha knäckt koden..
Som tur är var Carola alltid schysst i sin föräldraroll gentemot mig under Amadeus’ uppväxt. Vi delade samma värderingar, gav honom av våra förutsättningar, och hade samma önskan om att skapa trygghet och själslig styrka och hälsa för vår älskade son. Vilket vi med facit i hand lyckades väldigt bra med.. 😊
Men nu är det tragiskt nog en helt annan situation för mig.
Jag är därför oerhört glad för att PAS nu äntligen börjat få gehör och mötts av förståelse och medvetenhet i såväl media som hos sociala myndigheter.
Fäder som älskar sina barn ska aldrig behöva utsättas för umgängessabotage, behöva kontakta sociala myndigheter och polis, nekas umgänge och uppleva att barnen kidnappas och förs bort på avtalade tider för upphämtning, mödrar som vägrar svara på telefonsamtal, m.m."
https://runarofficial.se/
Kul att Skywalkskallen lett till insikter:
"Jag kontaktade Nicola för att diskutera min situation. Att vara en en pappa som begått serie-bedrägerier, hotat massor av människor med världens mäktigaste deepstate-ledare samt nazist-polismördare, misshandlat poliser, och som jagas och puckas, så upplever jag starkt umgängessabotage, demonisering och manipulativa ageranden som påverkar både mig och mina barn både känslomässigt och ekonomiskt, är extremt svårt.
Frågan om varför mitt hat och min kärlek ligger så nära varandra, det har alltid varit ett mysterium för mig.
Innan mina serie-bedrägerier så hade jag och Carola en god relation som föräldrar till vår son Amadeus, där vi delade värderingar och mål om att ge honom trygghet och styrka. Innan min hemlöshet på grund av mina serie-bedrägerier så lyckades jag delvis väl med det.
Nu står jag här som dömt, jagad och puckad samt arbetslös, hemlös, energi och matfattig och utsätts för pensions fattigdom och inför massor av andra andra, ännu svårare situationer, trots eller tack vare alla frimurar- och tempelriddar-vänners och släktingars stöd, inklusive grad 33. Kampen med "mega" mot insekterna har bara börjat (det är sant). Armen har börjat strida, fast utan order..
Jag är som frikyrklig ledare tacksam att mina problem och umgängessabotaget börjar erkännas och tas på allvar av media, polisen och sociala myndigheter.
Det är orättvist att en frikyrklig fäder som älskar sina barn måste kämpa med umgängessabotage, även om fädern dömts, jagas och puckas, är arbetslös och hemlös, skjuter med hagelgevär inomhus, och ska behöva stå inför en annan, ännu svårare situation med ännu mer kontakt med alla myndigheter, religioner, partier, kriminella och polis, och fulla professorer

, och dessutom så nekas jag umgänge och se mina barn eftersom jag förs bort, psykundersöks samt bojas både till händer och fötter hela tiden."