2026-10-03, 15:01
Medlem
Vore det inte affärsmässigt mer intressant om han gjorde en Stakset och kom ut som syndare och lögnare och avfälling från tron och sade att han sedan många år bara fejkat frälsning, men nu, nu har han omvänts igen, på riktigt, och sen kan han börja predika på som förlåten syndare. Då skulle han ha en intressant story som predikant i frikyrkorna. Men nu vet ju alla att han ljuger och är kriminell och då spelar det liksom ingen roll hur mycket kristen han än kallar sig, för kristna ljuger inte och är inte kriminella.
Citera
2026-10-03, 15:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vore det inte affärsmässigt mer intressant om han gjorde en Stakset och kom ut som syndare och lögnare och avfälling från tron och sade att han sedan många år bara fejkat frälsning, men nu, nu har han omvänts igen, på riktigt, och sen kan han börja predika på som förlåten syndare. Då skulle han ha en intressant story som predikant i frikyrkorna. Men nu vet ju alla att han ljuger och är kriminell och då spelar det liksom ingen roll hur mycket kristen han än kallar sig, för kristna ljuger inte och är inte kriminella.
Det kommer aldrig att hända. Runar är en psykopat. Psykopater kan inte göra fel. Finns inget att erkänna. Det är alla andra som gjort fel. Men för oss finns det hopp om frälsning. Bara vi tar avstånd från homosex och sossar.
Citera
2026-10-03, 15:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Jag följde honom på Instagram för att jag tyckte att alla poster med Runars visdomsord var så jävla roliga. Jag blev blockad när jag påminde Runar om att han var en kriminell invandrare.
Visst är de fantastiska!

Nu senast har Runar landat i att man "bevisat" att man hittat Noaks ark. Utgrävningen på Ararat leds av en kvinna som på riktigt tror att jorden är platt.

Utöver det finns det mängder av föremål och berättelser från tidpunkten när Noa ska ha rest med sin båt som berättar om att resten av världen mådde alldeles utmärkt och märkte inget av någon översvämning. Men det är väl en petitess i sammanhanget som kan bortförklaras på enkla sätt?
Citera
Igår, 15:29
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Visst är de fantastiska!

Nu senast har Runar landat i att man "bevisat" att man hittat Noaks ark. Utgrävningen på Ararat leds av en kvinna som på riktigt tror att jorden är platt.

Runars världsbild är platt både här och där.

Idag återpublicerar han t ex ett videoklipp från ett rasistkonto, som är filmat under de våldsamma gymnasieprotesterna i Frankrike. De urspårade elevrotesterna handlar bland annat om lärarbrist och nedgångna skolbyggnader, men Runar tolkar det förstås på sitt eget hatiska sätt.

Enligt honom är det muslimska fanatiker som står bakom kravallerna: ”Detta har jag varnat för i 21 år! Nu har muslimerna bevisat att vad jag förutsade stämnde till fullo.”

Smått obegriplig var också var Runars attack mot Elisabeth Thand Ringqvist i förra veckan. Enligt Runar är hon en av Sveriges mest odemokratiska politiker. ”en av Riksdagens mest ondskefulla och föraktfulla partiledare mot svenska folkets väljares röster!”

I vanlig ordning förklarar inte Runar varför centerledaren förtjänar dessa skällsord. Men gissningsvis är det inte Centerpartiets röda linje mot att regera eller samarbeta med Vänsterpartiet det gäller. Utan att Runar - sist av alla självutnämnda experter - blivit medveten om att den röda linjen även gäller Sverigedemokraterna.

https://imgur.com/a/7oXyKGW
Citera
Igår, 16:42
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Nu skriver han på instastories att hans exfru är bitter och har borderline.

Med anledning av bl a detta hamnade Runar på 5:e plats i Sydsvenskans så kallade "Skamlistan":

Runar rasar mot exfru, djur och bögar

Det har varit kylig stämning mellan Carola och exmaken Runar Sögaard i åratal. Hon har inte bara anklagat honom för att skjuta ihjäl ett rådjur genom deras sovrumsfönster, utan även för att skjuta hennes katt Lilleman när de var gifta. Han kontrade med att katten – som han kallade Pisseman – var sjuk och behövde avlivas.

I sin nya självbiografi hävdar Carola att Sögaard tvingade henne att bränna upp bilder på sina gamla ex. Hur har då Sögaard det själv med sina ex? Jo, i veckan anklagade han Carola för att ha ”sålt sin själ” och övergivit sin kallelse.

Hade hon sjungit sånger baklänges? Poserat med hårdrockare? Nej, hon hade fotograferats tillsammans med den kristne sångaren Andreas Wijk som är öppet gay. Kärleken till synden är deras nya bedrägliga religion, skrev Sögaard ursinnigt på Instagram.

Vi umgås dock hellre med syndare än någon som tvångsmässigt drar fram bössan så fort ett gulligt djur dyker upp.

https://www.sydsvenskan.se/kultur/madonnas-stelopererade-dans-ar-det-mest-pinsamma-just-nu/
Citera
Idag, 13:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Runars världsbild är platt både här och där.

Idag återpublicerar han t ex ett videoklipp från ett rasistkonto, som är filmat under de våldsamma gymnasieprotesterna i Frankrike. De urspårade elevrotesterna handlar bland annat om lärarbrist och nedgångna skolbyggnader, men Runar tolkar det förstås på sitt eget hatiska sätt.

Enligt honom är det muslimska fanatiker som står bakom kravallerna: ”Detta har jag varnat för i 21 år! Nu har muslimerna bevisat att vad jag förutsade stämnde till fullo.”

Smått obegriplig var också var Runars attack mot Elisabeth Thand Ringqvist i förra veckan. Enligt Runar är hon en av Sveriges mest odemokratiska politiker. ”en av Riksdagens mest ondskefulla och föraktfulla partiledare mot svenska folkets väljares röster!”

I vanlig ordning förklarar inte Runar varför centerledaren förtjänar dessa skällsord. Men gissningsvis är det inte Centerpartiets röda linje mot att regera eller samarbeta med Vänsterpartiet det gäller. Utan att Runar - sist av alla självutnämnda experter - blivit medveten om att den röda linjen även gäller Sverigedemokraterna.

https://imgur.com/a/7oXyKGW
Man behöver inte läsa så mycket (och det finns heller inte så mycket att läsa) om skolprotesterna i Frankrike för att inse om att det rann över för de fattigaste. Frankrike har i över ett decennie sparat in på skolan och bara de rika och privata skolorna har fungerat. Det är också extrem lärarbrist och måna skolor i förorter och på landet förfaller. Till slut brister det för eleverna själva och de har nu gått från frustration till handling. Det har därför ingenting med religion att göra. Det är bara ekonomi. Och Frankrike har ju haft problem med revolutioner förut... men det har kanske Rune missat?
Det finns en bild på en relativt ny och fin skolbyggnad som har vandaliserats. Det lär finnas fler. I kölvattnet av en sådan här massiv attack är det många som rycks med och förstör för förstörandets skull. Många har också skadats. Jag fördömer allt av våld, men det här får Macron ta på sig. Om jag förstått saken rätt tjänar en lärare i Frankrike inte särskilt bra längre. Därav lärarbristen.
Men Rune vet såklart bäst. Jag lyssnar på honom. Allt är frimurarnas fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in