2024-03-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3000
Varför skulle det bli så? Att hon får betala tillbaka. Jag har slutat hoppas tror jag på rättvisan. Det kändes väldigt definitivt med senaste beslutet.

Efter alla tips till skv tror jag fk tittar extra närmre på det tror de bara lätt henne behålla pga brist av bevis enl deras mening men när skv väl få fram de riktiga siffror då kan de min själve fan inte förneka hon har gjort bidragsbrott. Men time will tell hon kan inte gå obemärkt i all evighet. Dessutom så pladdrar hon själv om det som en jäkla papegoja ändå så hon gräver dels själv graven.
2024-03-03, 08:32
Medlem
NyaHenriksss avatar
I hennes lives finns en del kommentarer men i hennes vanliga videos är det inga alls!
Väldigt ovanligt på tiktok!
En del gilla-markeringar men inga kommentarer.
Raderar hon allt eller är det verkligen ingen som kommenterar?
2024-03-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
I hennes lives finns en del kommentarer men i hennes vanliga videos är det inga alls!
Väldigt ovanligt på tiktok!
En del gilla-markeringar men inga kommentarer.
Raderar hon allt eller är det verkligen ingen som kommenterar?

Ingem vågar kommentera för hon blockar allt beroende på humör.
2024-03-04, 22:10
Medlem
mrDarcys avatar
Nu när skattebeskedet kommer för henne!! Önskar man var en fluga på väggen. Höra hennes smarta matematik om alla siffror som står..tror ej hon fattar nada.

Men en undran? Hur kan skatteverket se hennes inkomster föruto sjukpenning? Skickar of hennes utbetalningar till skv?

Vill så gärna hon granskas nu
2024-03-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Nu när skattebeskedet kommer för henne!! Önskar man var en fluga på väggen. Höra hennes smarta matematik om alla siffror som står..tror ej hon fattar nada.

Men en undran? Hur kan skatteverket se hennes inkomster föruto sjukpenning? Skickar of hennes utbetalningar till skv?

Vill så gärna hon granskas nu

Det är ju det som är trixigt. Skatteverket kan ju inte känna till hennes pengar från OF. De betalas ut till hennes utländska bank Wise. OF skickar ju inte kontrolluppgifter till SKV. Så om inte Bumbi själv deklarerar inkomster från OF händer ju ingenting. De är svarta oskattade pengar.

Finns ju inte en chans i hela världen att Brumbi själv kan deklarera detta. Och hennes bästis Jossan har ju ingen som helst koll på dessa inkomster, så hon kan ju inte heller göra något.
2024-03-04, 23:24
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Det är ju det som är trixigt. Skatteverket kan ju inte känna till hennes pengar från OF. De betalas ut till hennes utländska bank Wise. OF skickar ju inte kontrolluppgifter till SKV. Så om inte Bumbi själv deklarerar inkomster från OF händer ju ingenting. De är svarta oskattade pengar.

Finns ju inte en chans i hela världen att Brumbi själv kan deklarera detta. Och hennes bästis Jossan har ju ingen som helst koll på dessa inkomster, så hon kan ju inte heller göra något.
Precis så jag förstått detta..så hon lär ju inte skatta på detta. Men ändå märkligt!! Då kommer hon undan med etta ännu en gång..bara sådär?? Det enda bevis som finns är de som alla Ni här inne skickat tiöö skv o fk..
2024-03-04, 23:37
Medlem
Citat:
Precis så jag förstått detta..så hon lär ju inte skatta på detta. Men ändå märkligt!! Då kommer hon undan med etta ännu en gång..bara sådär?? Det enda bevis som finns är de som alla Ni här inne skickat tiöö skv o fk..

Ja, så är det ju tyvärr. Hon kommer ju inte självmant deklarera sin bruttoinkomst från OF som ligger på typ 400000 kr.

Det ända man kan göra är att anmäla misstanke om skattefusk till Skatteverket.
2024-03-05, 07:31
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gua-ka-mole
Ja, så är det ju tyvärr. Hon kommer ju inte självmant deklarera sin bruttoinkomst från OF som ligger på typ 400000 kr.

Det ända man kan göra är att anmäla misstanke om skattefusk till Skatteverket.
Så fruktansvärt ruttet system. Så alla som har sjukbidrag kan alltså tjäna pengar på tex OF..utan att behöva redovisa inkomsterna. Och detta har förmyndaren bidragit till..så trött på samhället
2024-03-05, 07:56
Medlem
Citat:
Så fruktansvärt ruttet system. Så alla som har sjukbidrag kan alltså tjäna pengar på tex OF..utan att behöva redovisa inkomsterna. Och detta har förmyndaren bidragit till..så trött på samhället

Hade varit förvånad om det är så att hon kommer undan skatten då vi är flera som anmält henne till SKV och därav tror jag inte hon kommer komma undan att betala OF pengarna, och är det så att hon gör det så ska jag rekommendera alla jag känner att börja jobba med OF och blir dem tagna ska jag säga till dem att använda Bumbis exempel.

Sen får vi inte glömma alla swishpengar hon kommer behöva skatta för med, för bara det lär nog bli en bra slant.

Är det så att hon kommer undan är det bara anmäla henne till EKO som folk har valt att gjort med Chrippa, så då blir det bara lägga en fet anmälan där.
2024-03-05, 08:33
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:

Det verkar som att regelverket tillåter att du tjänar pengar men arbetsinsatsen får endast vara några få timmar i månaden.
2024-03-05, 08:58
Medlem
Citat:
Det verkar som att regelverket tillåter att du tjänar pengar men arbetsinsatsen får endast vara några få timmar i månaden.

Så du menar att man på riktigt att jag kan tjäna 400000 och gå på sjukbidrag bara jag gör det några timmar i månaden?

Skulle inte tro det då blir OF din inkomst källa och inte något hobby

Jag hade kunnat köpa det om det var så att OF var mindre än vad du fick genom Sjukbidraget men i detta fall så är det inte så
Senast redigerad av CosmicZ 2024-03-05 kl. 09:00.
2024-03-05, 13:25
Medlem
Citat:

Det är skillnad att få något arvode för att du sitter i t ex en brf-förening eller säljer något handarbete vid någon hembygdsdag jämför med att tjäna 400.000. Då är du uppenbarligen inte i behov av bidrag så varför ska du ha det?

Lottovinnare eller människor som kan leva på avkastning från tillgångar osv ska också få sjukpenning då kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in