2024-03-01, 19:27
Medlem
Mad monks avatar
Allmänt konstiga kan inte bete sig normalt stelt kroppsspråk samt saknar empati. De är dessutom stela i sitt sätt att vara de ha ren sorts roll som de inte kan överge rigida, stela och tråkiga, dessutom brist på fantasi eller ingen fantasi alls. Sen är de dessutom elaka och ouppfostrade rent allmänt.
Citera
2024-03-01, 19:32
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Finns det aspergare som osjälviskt intresserar sig för andra?

Eftersom de saknar empati har de inget som helst medlidande med andra människor.
Citera
2024-03-02, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Eftersom de saknar empati har de inget som helst medlidande med andra människor.

Tvättäkta okunnig flashbackfördom. Känns friskt på nåt sätt
Citera
2024-03-02, 13:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tvättäkta okunnig flashbackfördom. Känns friskt på nåt sätt

Nej jag har arbetat med folk som har asperger. Visst de kan vara artiga och man kan lära dom att sådär gör man inte. Men de flesta beter sig som arroganta divor. De kan säga de mest vidriga saker utan att blinka. Totalt empatilösa.
Citera
2024-03-02, 17:56
Medlem
oyegies avatar
Kanske inte just inriktad på just bara aspergers,men när det gäller exempel musik,har de väldigt lätt att blanda ihop saker å ting,ibland om det spelas tex Iron Maiden,så kan någon aspis börja säga "åååh det är Judas Priest"
Att ta reda på fakta innan man yttrar sig är nog inte deras bästa sida.
Citera
2024-03-02, 21:14
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag har ju tidigare skrivit om en person som jag nästan tvärsäkert trott har Aspergers, men nu börjar det mer luta åt intellektuell funktionsnedsättning.

Personen ger ett väldigt aspigt intryck men framstår påfallande ofta som lätt efterbliven.

Det jag tänker på:
  • Väldigt högljudd
  • Håller monologer när omgivningen har tröttnat
  • Upprepar sig själv
  • Otroligt lättkränkt
  • Svårt att kontrollera känslor
  • Verkar ha bristande empati
  • Väldigt självcentrerad
  • Otroligt begränsade intresseområden
  • Verkar totalt ointresserad av samhället/omvärlden
  • Obefintlig tidsuppfattning
  • Naiv/orädd
  • Svart-vitt tänkande
  • Socialt inkompetent (gör bort sig)
  • Hoppar ofta grodor ur munnen
  • Omogen för sin ålder (är som ett stort barn)
  • Gör bara roliga saker

Personen har dock adekvat ögonkontakt, interagerar gärna socialt och verkar inte totalt korkad, men har svårigheter med enkla moment.

Du beskriver låter som en psykopat/ sociopat. Dom är så långt ifrån intellektuella som Hollywood vill få dom att framstå.
Citera
2024-03-02, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Du beskriver låter som en psykopat/ sociopat. Dom är så långt ifrån intellektuella som Hollywood vill få dom att framstå.

Lite äldre kille? Känner en ung thej med det som förr kallades AS. Hon är lite tyst. Bestämd med vad hon gillar. Ärlig. Snäll. Artig. Noga. Kreativ. Känslig. Sansad. Bokmal. Humor. Inte kaxig. Vill inte vara i centrum.

Kanske har man en felaktig bild för att man tror att de unga tjejerna inte har det om de samtidigt är väluppfostrade.
Citera
2024-03-02, 21:39
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Lite äldre kille? Känner en ung thej med det som förr kallades AS. Hon är lite tyst. Bestämd med vad hon gillar. Ärlig. Snäll. Artig. Noga. Kreativ. Känslig. Sansad. Bokmal. Humor. Inte kaxig. Vill inte vara i centrum.

Kanske har man en felaktig bild för att man tror att de unga tjejerna inte har det om de samtidigt är väluppfostrade.

Nää. Vanliga kriminella svenska killar. Typ exempel på vad en Adhd psykopat/ sociopat. Totalt jävla värdelöst skräp.
Citera
2024-03-13, 04:22
Medlem
Citat:
Det jag undrade var om en aspergare kan skitsnacka, dvs. prata om saker som är meningslöst för en att veta. T.ex ställer aspergare frågor för att de ska ha någon nytta av svaren?

Klart de gör. Det gör väl alla? Frågar man vad klockan är så vill man ju veta vilken tid det är.
Citera
2024-03-13, 05:00
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det jag undrade var om en aspergare kan skitsnacka, dvs. prata om saker som är meningslöst för en att veta. T.ex ställer aspergare frågor för att de ska ha någon nytta av svaren?
Vi (jag) lär oss med tiden, att ställa frågor när det är tyst, hitta på en fråga för att starta kommunikation just, frågor som vi egentligen tycker är oviktiga.

En annan grej jag kan råka ut för, vid ex. v. en rundvandring, är att jag lyckas ställa frågor som de inte kan svara på, som andra normalt inte ställer. Och jag blir arg på mig själv då jag tycker jag har utsatt guiden för lindrig förnedring.
Citera
2024-03-23, 04:18
Medlem
Självupptagna ibland pga helt inne i något annat, eller för att saknar socialt förstånd.

Passar oftast bäst in med likasinnade dvs andra med samma diagnoser.

Olika mående i olika dagar.

Ofta nördiga i någon speciell sak eller hobby, online tv spel/dator

Kan verka oartiga. För kan inte läsa av andra människor lika bra.

Kan ibland ha flera diagnoser inte bara en.

Saker ska helst vara planerat eller ha en rutin.

Försvarslösa. (Eftersom behöver ofta hjälp från andra) inte alla.
Senast redigerad av Fb2021 2024-03-23 kl. 04:27.
Citera
2024-03-23, 04:35
Medlem
Dock alla är olika. Vissa är tysta och lugna, andra högljudd och mer hyper.

Vissa kan klara av att leva ett ’normalt liv’ typ gå i skolan/jobba. Medans andra inte kan göra det alls. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in