Citat:
Ursprungligen postat av
Cindysmama
Haft samma tankar som du, tyvärr. I något sms skriver J till D ”din kärlekshöna” om Z, just det smset gav mig en stark känsla av att hon är medveten om att han förgripit sig på henne.. just det ordet fick det att vända sig i magen på mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Om han förgripit sig på Z så är det med Js goda minne.
Hon pikar honom fler ggr då på julafton. Anklagar D för att inte vilja behaga sig hem på julafton. När han gruvar sig för hur han ska formulera sig på sjukhuset om att åka hem.
Efter att ha bråkat länge om det avslutar J
2022-12-24 10:28:05
Jasmine till Daniel
Nej tänk inte på det
stanna hon käraste
2022-12-24 10:29:34
Daniel till Jasmine
Snälla, sluta nu
Jag tror inte att D förgripit sig på Z, jag tycker SMSen tyder mer på att J är/har varit svartsjuk på att D kanske visat omtanke för Z och därför säger tex "din kärlekshöna".
J kan inte ta att D visar Z någon omtanke överhuvudtaget.
Lite som på julafton när J skriver till D när han inte svarar direkt att han säkert sitter och skriver med Anderssonfamiljen (hans barn från tidigare) Han får
bara prata och bry sig om J.
Zoey säger själv i förhör att pappa aldrig skadat henne fysiskt utan det är mamman som gjort, när det kommer till underlivets skador så är det även där som mamma hällt stearin, mamma har stoppat in sina fingrar i snippan m.m
Hade pappan förgripit sig med på Z så hade det kommit fram i förhören, Z är väldigt duktig att förklara vad som hänt även fast det är så jobbigt och ledsamt för henne att prata om det.
Enligt Z är det däremot D som bundit fast henne, Jag tror D är helt undergiven J och att det är J som beordrar vad D ska göra och bete sig.
Då D har sina empatistörningar så är det nog ganska lätt för J att manipulera honom då han inte verkar styras av känslor.
Utan J hade han nog fortsatt vara "en frånvarande förälder" som satt med sina data/tv spel istället för att umgås med sina barn.