2024-03-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindysmama
Haft samma tankar som du, tyvärr. I något sms skriver J till D ”din kärlekshöna” om Z, just det smset gav mig en stark känsla av att hon är medveten om att han förgripit sig på henne.. just det ordet fick det att vända sig i magen på mig.
Om han förgripit sig på Z så är det med Js goda minne.
Hon pikar honom fler ggr då på julafton. Anklagar D för att inte vilja behaga sig hem på julafton. När han gruvar sig för hur han ska formulera sig på sjukhuset om att åka hem.
Efter att ha bråkat länge om det avslutar J
2022-12-24 10:28:05
Jasmine till Daniel
Nej tänk inte på det
stanna hon käraste
2022-12-24 10:29:34
Daniel till Jasmine
Snälla, sluta nu
Citera
2024-03-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Sid 1 är FUP på, första inlägget. Inte sid 2. Men den fungerar inte.
Däremot har bäste Kungen laddat upp den flera gånger i tråden.
Så konstigt. Var där nyss och det fungerade utmärkt. Och det är sid 2 som är markerad.
Citera
2024-03-01, 22:56
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så konstigt. Var där nyss och det fungerade utmärkt. Och det är sid 2 som är markerad.

Hur menar du markerad? Den ligger i trådens första inlägg:
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Lilett 2024-03-01 kl. 23:00.
Citera
2024-03-01, 22:58
Medlem
[quote] Min teori är för att J inte hade någon anknytning till Z, hon har sagt i förhör att hon kände att Z förstörde för hela familjen genom att födas. För hon var inte planerad och hon fick reda på graviditeten för sent. Framkommer också i något förhör att ”J fick aldrig samma relation till Z som till dom andra barnen. Det har aldrig varit samma slags relation”.. tragiskt men känns som att hon verkligen hatade Z.[/QUOTE]
Det säger Z också. Att,- Mina föräldrar hatar mig. Obs inte ordagrant citat.
Så du tror att D hakat på Js antipati för Z då?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-03-01 kl. 23:03.
Citera
2024-03-01, 23:00
Medlem
Citat:
Hur menar du? Den ligger i mod Chantres första inlägg.
Hela trådens första inlägg.
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Precis vad jag skriver. Var där för knappt 5 minuter sedan. Kollar flera ggr om dagen i FUP.
Fungerat alltid perfekt.
Citera
2024-03-01, 23:01
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Precis vad jag skriver. Var där för knappt 5 minuter sedan. Kollar flera ggr om dagen i FUP.
Fungerat alltid perfekt.

Första inlägget?
Eller var på sidan två?
Menar du sidan två för du trycker på länken till användaren Sveabunkerns inlägg?

Den fungerar som mycket annat kanske för en del.
Själv föredrar jag denna: (FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Lilett 2024-03-01 kl. 23:07.
Citera
2024-03-01, 23:07
Medlem
Citat:
Första inlägget?
Eller var på sidan två?
Menar du sidan två för du trycker på länken till användaren Sveabunkerns inlägg?
Men kära nån vad du går på!
Jag tittar ej på samma sida som du.
Om du går till höger här uppe på sidor och så trycker du på dubbelpilen bakåt
så flyger du tillbaka till sidan 2 i tråden. Och där ligger en jättebra FUP som är väldigt lätt att använda. Som alltid fungerar.
EDIT: Vi är på sidan 677 av 677 just nu. Tryck på dubbelpilen bakåt där till vänster.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-03-01 kl. 23:10.
Citera
2024-03-01, 23:08
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Men kära nån vad du går på!
Jag tittar ej på samma sida som du.
Om du går till höger här uppe på sidor och så trycker du på dubbelpilen bakåt
så flyger du tillbaka till sidan 2 i tråden. Och där ligger en jättebra FUP som är väldigt lätt att använda. Som alltid fungerar.

Som sagt, lugna dig lite själv.
Jag föredrar denna: (FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Citera
2024-03-01, 23:11
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Hon pikar honom fler ggr då på julafton. Anklagar D för att inte vilja behaga sig hem på julafton. När han gruvar sig för hur han ska formulera sig på sjukhuset om att åka hem.
Jasmine till Daniel
Nej tänk inte på det
stanna hon käraste
Daniel till Jasmine
Snälla, sluta nu
Spekulerar bara lite nu i natten; kan allt börjat med att D förgrep sig på Z och att J:s reaktion på upptäckten var svartsjuka och ett hat mot Z? Att D "får äta upp" att han varit otrogen med Z - i J:s ögon.
Citera
2024-03-01, 23:11
Medlem
Citat:
Som sagt, lugna dig lite själv.
Jag föredrar denna: (FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Men då så! Då är alla nöjda o belåtna!
Citera
2024-03-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Spekulerar bara lite nu i natten; kan allt börjat med att D förgrep sig på Z och att J:s reaktion på upptäckten var svartsjuka och ett hat mot Z? Att D "får äta upp" att han varit otrogen med Z - i J:s ögon.
Vi spekulerar alla. J är mkt svartsjuk så fort hon inte får Ds hela uppmärksamhet. På julafton skäller hon även om att hon tror att han pratar med sina egna barn från förra äktenskapet. Så kanske allt är ett utryck för Js irrationells svartsjuka på alla som får hans inbillade uppmärksamhet.
När J känner sig övergiven.
Men nu har hon pikat D om Z ett par ggr som låter konstigt.
Så allt är möjligt. (?)
Citera
2024-03-01, 23:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindysmama
Haft samma tankar som du, tyvärr. I något sms skriver J till D ”din kärlekshöna” om Z, just det smset gav mig en stark känsla av att hon är medveten om att han förgripit sig på henne.. just det ordet fick det att vända sig i magen på mig.

Citat:
Jasmine till Daniel
Nej tänk inte på det
stanna hon käraste
Daniel till Jasmine
Snälla, sluta nu
Jag tror inte att D förgripit sig på Z, jag tycker SMSen tyder mer på att J är/har varit svartsjuk på att D kanske visat omtanke för Z och därför säger tex "din kärlekshöna".
J kan inte ta att D visar Z någon omtanke överhuvudtaget.

Lite som på julafton när J skriver till D när han inte svarar direkt att han säkert sitter och skriver med Anderssonfamiljen (hans barn från tidigare) Han får bara prata och bry sig om J.

Zoey säger själv i förhör att pappa aldrig skadat henne fysiskt utan det är mamman som gjort, när det kommer till underlivets skador så är det även där som mamma hällt stearin, mamma har stoppat in sina fingrar i snippan m.m
Hade pappan förgripit sig med på Z så hade det kommit fram i förhören, Z är väldigt duktig att förklara vad som hänt även fast det är så jobbigt och ledsamt för henne att prata om det.
Enligt Z är det däremot D som bundit fast henne, Jag tror D är helt undergiven J och att det är J som beordrar vad D ska göra och bete sig.
Då D har sina empatistörningar så är det nog ganska lätt för J att manipulera honom då han inte verkar styras av känslor.

Utan J hade han nog fortsatt vara "en frånvarande förälder" som satt med sina data/tv spel istället för att umgås med sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in