2024-03-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Är redan för många "babbar" i landslaget. Det bästa hade varit att låta A-landslaget ligga i malpåse under några år och satsa på att få fram en ny generation svenska ungdomsspelare via ungdomslandslag för att senare återuppliva A-landslaget tillsammans med en svensk förbundskapten.

Bättre att lägga alla rasister i malpåse i stället och istället vara stolt över landslaget som vi har.
Citera
2024-03-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslanisyourfriend
Bättre att lägga alla rasister i malpåse i stället och istället vara stolt över landslaget som vi har.

Det landslag vi har nu är du nog tämligen ensam att vara stolt över.
Citera
2024-03-01, 18:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Var ju givet att han kommer kommunicera på Engelska så alla tvivel om kommunikationssvårigheter var bara dåliga ursäkter från tvivlarna som låtsas ha någon slags nationalistisk rivalitet med Danmark. JDL är ett av de bästa och mer spännande namnen sett till förutsättningarna. Sverige har en Norsk på handbollssidan. Inga problem.

Jag tycker ändå att det hade varit trevligt om han velat lära sig svenska. Danskan och svenskan är i grunden väldigt lika varandra, och så himla gammal är han inte att han är oförmögen att lära sig. Det skulle ju om inte annat skicka en signal om att han är hängiven och har för avsikt att stanna länge på sin post.

Men visst, det är ingen stor grej. Flera av de svenska spelarna är inte så himla bra på svenska de heller
Citera
2024-03-01, 19:58
Medlem
Mittpunkts avatar
Så himla roligt att han står för en offensiv fotboll - fotboll handlar om att göra mål och att skapa chanser. Det kan bli bra det här tror jag.
Citera
2024-03-01, 20:12
Medlem
https://www.sportbibeln.se/fotboll/t...7j6Wdc9usz2R98

Filip Hammar toksågar JDT innan han ens börjat
Citera
2024-03-01, 20:40
Medlem
mishimas avatar
För tusan, England, fotbollens födelseland, hade utländsk förbundskapten före oss.

Så lägg ned om det. Snarare vi som äntligen kopplat upp oss mot omvärlden. Det är inte Sverige som driver fotbollen framåt. Det gör de runt oss och vi bara tittar på.
Citera
2024-03-01, 21:01
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
För tusan, England, fotbollens födelseland, hade utländsk förbundskapten före oss.

Så lägg ned om det. Snarare vi som äntligen kopplat upp oss mot omvärlden. Det är inte Sverige som driver fotbollen framåt. Det gör de runt oss och vi bara tittar på.

Vi är också som en journalist frågar - "vana" vid att ha just svenska förbundskaptener inom fotboll. Klart att det blir en liten omställning men också med språket.

Kul att han ska leda VM-kvalet och om vi klarar det även leda VM-slutspelet för oss.

Jag tror det kommer gå bra för landslaget. Vi behöver ha in lite nytt kött och blod och även roligt med offensiv fotboll som han säger. Publiken vill se mål men också att man anfaller med hela laget och försvarar med hela laget.
Citera
2024-03-01, 21:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Vi är också som en journalist frågar - "vana" vid att ha just svenska förbundskaptener inom fotboll. Klart att det blir en liten omställning men också med språket.

Kul att han ska leda VM-kvalet och om vi klarar det även leda VM-slutspelet för oss.

Jag tror det kommer gå bra för landslaget. Vi behöver ha in lite nytt kött och blod och även roligt med offensiv fotboll som han säger. Publiken vill se mål men också att man anfaller med hela laget och försvarar med hela laget.

Är ju mer en vana för oss och journalisterna, inte för spelarna. De byter klubbar och de får ständigt nya tränare. De kastas mellan nya roller och ny taktik. Vi får komma ihåg att många spelare inte går den långa vägen med allsvenskan, utlandet och landslaget utan lämnat i unga år. De har fått mycket skolning i ungdomslag i England, Italien, Portugal osv. För dem är detta inga problem.
Citera
2024-03-01, 22:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Lite så, i den bästa av världar hade jag dock velat se att man bara kunde vara förbundskapten för sitt eget land likt spelarna. Varför inte egentligen? Vad är skillnaden?

Nu är det inte så och då ser jag inga problem med att plocka in en dansk som ändå vunnit två SM-guld så han har ju koll på svensk fotboll i varje fall. Men dansk-engelska är inte lätt att fatta, sjukt mystisk brytning har han.
Citera
2024-03-01, 23:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.sportbibeln.se/fotboll/t...7j6Wdc9usz2R98

Filip Hammar toksågar JDT innan han ens börjat
Förstår inte varför dessa muppar får utrymme inom fotbollen. Har 0 koppling eller kunskaper. Inte första gången dom får luft att uttala sig. Fan bryr sig om karisma. Det är inte skådespel som dessa två håller på med utan fotboll. Där tar kunskapen och skapa relation med spelarna först och främst plats.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag tycker ändå att det hade varit trevligt om han velat lära sig svenska. Danskan och svenskan är i grunden väldigt lika varandra, och så himla gammal är han inte att han är oförmögen att lära sig. Det skulle ju om inte annat skicka en signal om att han är hängiven och har för avsikt att stanna länge på sin post.

Men visst, det är ingen stor grej. Flera av de svenska spelarna är inte så himla bra på svenska de heller
Fast samtidigt är kontraktet bara två år först och främst. Svff har väl med all tydlighet också visat på mindre intresse för någon långvarig strategi. Lägg därtill att man får vara ödmjuk och inse att Svenska landslaget inte är högst upp. Tror han fortfarande gärna går tillbaka till klubblag. Bara att det brast i kommunikationen och samarbetet med kycklingindierna i Blackburn.

Engelska är dessutom ett sådant standard språk i princip alla kan i ett land som Sverige.

Sen måste jag sägs att jag personligen har väldigt svårt med Danska till den graden jag knappt kan uppfatta något. Inte som Norskan. Kan tänka mig att många Danskar kanske känner samma. Kommer ihåg Bendtner tyckte det iallafall.
Citera
2024-03-02, 06:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Ja? Varför leva i verkligheten när man kan plocka in typ Mourinho för 10 miljoner i veckan. Det har vi ju råd med.
Så en dansk tränare som har 2x SM guld som meritlista är alltså det bästa som förbundet kan bläddra upp med när de först ska ha in en utländsk förbundskapten?

Tomasson känns lite som en gammal öl.
Citera
2024-03-02, 09:26
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så en dansk tränare som har 2x SM guld som meritlista är alltså det bästa som förbundet kan bläddra upp med när de först ska ha in en utländsk förbundskapten?

Tomasson känns lite som en gammal öl.

Ja. Bättre än så här kunde det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in