2008-06-04, 07:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Viktigt:
Denna tråden handlar inte om Lagerbäcks vara eller icke vara i Landslaget, utan vem som ska ta över efter honom när det väl är dax!
Oavsett hur det går i EM så är det nog dags för Lagerbäck att lämna in snart. Han började som förbundskapten 2008 och med enkel matematik har han suttit i 10 år nu, ett helt decenium. Det måste väl vara ytterst sällsynt för en förbundskapten? Men skit i det, nu började jag prata om det som de var viktigt att tråden inte skulle handla om

Hursomhelst, över till trådens kärna:

*Vem tror du blir Sveriges nästa förbundskapten för landslaget? Finns det några heta realistiska kandidater?

*Om du fick välja fritt vem fan du ville som skulle ta över landslaget, vem hade du valt?
Citera
2008-06-04, 07:50
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Viktigt:
Denna tråden handlar inte om Lagerbäcks vara eller icke vara i Landslaget, utan vem som ska ta över efter honom när det väl är dax!
Oavsett hur det går i EM så är det nog dags för Lagerbäck att lämna in snart. Han började som förbundskapten 2008 och med enkel matematik har han suttit i 10 år nu, ett helt decenium. Det måste väl vara ytterst sällsynt för en förbundskapten? Men skit i det, nu började jag prata om det som de var viktigt att tråden inte skulle handla om

*Vem tror du blir Sveriges nästa förbundskapten för landslaget? Finns det några heta realistiska kandidater?

*Om du fick välja fritt vem fan du ville som skulle ta över landslaget, vem hade du valt?

Ja, med mycket enkel matematik...

Edit glömde: Svennis..!
Citera
2008-06-04, 08:05
Medlem
zzwampens avatar
Roland Nilsson.

Eller kanske Jörgen Lennartsson.
Citera
2008-06-04, 08:33
Medlem
Snömoss avatar
jag sov länge i natt och vaknade 2018??

Hasse Backe kanske kan vara ett alternativ
Citera
2008-06-04, 08:54
Medlem
En_Tapirs avatar
Oj, detta var svårt. Tror jag slår till med en oväntad. Henke tar över! Iaf om Lagerbäck sitter kvar över nästa VM också. Henke gå tränarkurs och sen blir han Förbundskapten.

Men drömmen vore nog att Mourinho tog tag i saken, skulle vara klockrent.
Citera
2008-06-04, 09:48
Medlem
someuses avatar
Av de inhemska alternativen, Bosse Nilsson i HIF. Utan tvekan.
Det han gjorde på 90-talet med HIF var inget annat än magiskt. Från Bob Houghton-fotboll till effektiv holländsk totalfotboll på två år. Nu håller han på att göra det igen. Han verkar också ha en förmåga att avsevärt förbättra och stärka sina spelare individuellt.
En obeveklig förespråkare för positiv fotboll men också erfaren och kunnig överhuvudtaget.

Eller varför inte Henke.

Av de utländska alternativen hade ju inte Guus Hiddink varit fel? Killen har ju visat positiva resultat med b-nationer förr.

Lippi eller Rijkaard hade ju gärna fått testa för min del.
Citera
2008-06-04, 10:25
Medlem
Svennis !
Citera
2008-06-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Viktigt:

* Jag tror att man fortsätter att hålla det inom familjen och det blir således Jörgen Lennartsson.

* Jag skulle verkligen uppskatta att se trion Svennis/Backe/Grip i blågula träningsoveraller.
Citera
2008-06-04, 11:35
Medlem
BluesPowers avatar
Jag hade gärna sett Eric hamren som nästa förbundskapten, mannen har ju gjort underverk med både Öis och Ålborg och är en lagbyggare av rang, precis vad sverige behöver. Dessutom tror jag han hade vågat satsa på lite mer ungt och fräscht än vad nuvarande förbundskapten nånsin kommer våga.
Han har ju varit med och upptäckt bla Afonso.

Lite mer realistiskt är väl som några nämt redan Rolle eller Lennartsson.
Citera
2008-06-04, 11:50
Bannlyst
Jonas Thern, Roland Nilsson eller Svennis
Citera
2008-06-04, 12:08
Bannlyst
Arne Hegerfors
Citera
2008-06-04, 12:11
Medlem
Roland Nilsson. Det verkar vara bestämt. Spelar ingen roll hur han kommer sköta sig i Malmö fram tills Lagerbäck avgår. Det är mycket svågerpolitik i SvFF.

Svennis om jag fick välja fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in