Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Det är inte den relevanta frågan i saken därför att gäddorna så sällan lagförs.
Mörkertalet är stort av den anledningen att barnen är tysta och av de som berättar så faller sällan fallande dom på grund av brist på bevis.
De gädddor som ertappas är inte första gången som de vill göra gälllande. Den här skiten har de dragits med länge och många barn, mer än du tror, har varit drabbade.
Den relevanta frågan i den här diskussionen är, vilken grund du har för ditt(!) påstående, som jag har kommenterat. Det
fetade ovan är
återigen ett påstående som du har att verifiera. Vad som kokar i din skalle är inte relevant i ett rättssamhälle. "Förbrytare" är, i det här landet, ingen, som inte har dömts för att ha förbrutit sig mot någon gällande lag. Du har påstått, att av samtliga uthängda är
ingen "förstagångsförbrytare". Du har fortfarande bördan av att verifiera dina påståenden.
(Den som har följt mina inlägg inser nog, att jag inte har "ett färn" till övers för folk som förbryter sig mot barn – eller mot någon annan som inte kan försvara sig. Det betyder dock inte, att jag okritiskt anammar vilka anklagelser som helst).