2024-03-01, 09:42
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det är inte första gången Sara blir påkörd.
https://www.hd.se/2020-11-23/lang-kamp-efter-olyckan-pa-jobbet

Sedär. Hon vet hur en slipsten ska dras. Precis när hon blev heltidsanställd så fixar hon sjukskrivning
Citera
2024-03-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Sedär. Hon vet hur en slipsten ska dras. Precis när hon blev heltidsanställd så fixar hon sjukskrivning
Klockrent! Sammanföll väl rätt bra med när hon körde på med Dumpen?
Citera
2024-03-01, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ja ursäkta, jag trodde du verkligen ville veta.

Ja, jag vill verkligen veta, hur Vedklyven har kommit fram till sitt påstående – vilket inte kan missförstås.
Citera
2024-03-01, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur många av de uthängda är tidigare dömda för förbrytelser mot barn?

Även om man räknar lagförda före eller efter konfrontationen så tror jag inte man når upp i 10% av de som publicerats på Dumpen.
Citera
2024-03-01, 20:02
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexbajs.
Även om man räknar lagförda före eller efter konfrontationen så tror jag inte man når upp i 10% av de som publicerats på Dumpen.
Tror man når 10% enbart i Uppsala.
Citera
2024-03-01, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Tror man når 10% enbart i Uppsala.
Men dumpen har varit rätt bra på att publicera det om någon haft eller fått domar relaterade till sexbrott, och folk har grävt i andra tråden också. 40 pers får jag då inte ihop det till i mitt huvud, det är iaf inte 100, eller hur?
Citera
2024-03-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur många av de uthängda är tidigare dömda för förbrytelser mot barn?
Det är inte den relevanta frågan i saken därför att gäddorna så sällan lagförs.
Mörkertalet är stort av den anledningen att barnen är tysta och av de som berättar så faller sällan fallande dom på grund av brist på bevis.
De gädddor som ertappas är inte första gången som de vill göra gälllande. Den här skiten har de dragits med länge och många barn, mer än du tror, har varit drabbade.
Citera
2024-03-01, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det är inte den relevanta frågan i saken därför att gäddorna så sällan lagförs.
Mörkertalet är stort av den anledningen att barnen är tysta och av de som berättar så faller sällan fallande dom på grund av brist på bevis.
De gädddor som ertappas är inte första gången som de vill göra gälllande. Den här skiten har de dragits med länge och många barn, mer än du tror, har varit drabbade.

Den relevanta frågan i den här diskussionen är, vilken grund du har för ditt(!) påstående, som jag har kommenterat. Det fetade ovan är återigen ett påstående som du har att verifiera. Vad som kokar i din skalle är inte relevant i ett rättssamhälle. "Förbrytare" är, i det här landet, ingen, som inte har dömts för att ha förbrutit sig mot någon gällande lag. Du har påstått, att av samtliga uthängda är ingen "förstagångsförbrytare". Du har fortfarande bördan av att verifiera dina påståenden.

(Den som har följt mina inlägg inser nog, att jag inte har "ett färn" till övers för folk som förbryter sig mot barn – eller mot någon annan som inte kan försvara sig. Det betyder dock inte, att jag okritiskt anammar vilka anklagelser som helst).
Senast redigerad av Brooz 2024-03-01 kl. 21:02. Anledning: Fingersnubbel
Citera
2024-03-01, 21:05
Bannlyst
Idag så snackade jag av en ren slump om dumpen med en polare på bussen. Vi satt och pratade lite först om allmänna saker, då är det helt plötsligt hoppade på massa fjortisar. Jag sa snygga erkänn? Då sa min polare vill du hamna på dumpen? Sen skrattade han.

Då började vi inleda en konversation gällande just dumpen. Jag sade till honom tror du någon av dessa tjejerna skulle vilja träffa någon som har hängts ut offentlig hitills? Då kom vi båda fram till att ingen av dem hade troligtvis velat det.Möjligtvis om den äldre såg ut som Ryan Gosling eller Jake Gyllendal.

Jag tycker att majoriteten av utträngningarna inte är rättvisa. Större majoriteten borde absolut inte finnas med på hemsidan. Det är Sara och Patrik som har lurat fram ensamma desperata fula tjocka män. många av de hade nog inte ens sökt sig till minderåriga om det inte vore för dem.

Fruktansvärt löjligt och patetiskt och inte räddade några barn överhuvudtaget.

Detta trams borde inte vara tillåtet.
Citera
2024-03-01, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Idag så snackade jag av en ren slump om dumpen med en polare på bussen. Vi satt och pratade lite först om allmänna saker, då är det helt plötsligt hoppade på massa fjortisar. Jag sa snygga erkänn? Då sa min polare vill du hamna på dumpen? Sen skrattade han.

Då började vi inleda en konversation gällande just dumpen. Jag sade till honom tror du någon av dessa tjejerna skulle vilja träffa någon som har hängts ut offentlig hitills? Då kom vi båda fram till att ingen av dem hade troligtvis velat det.Möjligtvis om den äldre såg ut som Ryan Gosling eller Jake Gyllendal. [...]

Menar du möjligen Gyllenhaal? (Namnet har "skymtat förbi", men bortom min "intressesfär", så jag vet fortfarande inte vad den personen "står för".
Citera
2024-03-01, 23:35
Medlem
fittslems avatar
Ser en del pedofiljägare från utlandet, dom hyr lägenhet och lurar till sig luskarna dit för att sedan konfrontera dem.

Kan känna att dumpen är lite tråkiga och enkla med sina metoder ibland. Så dom borde göre ett större spektakel av det hela, nu går det ju bra för dom också så det finns ju utrymme att satsa lite där

Ökar dom underhållningsvärdet så kommer fler att titta på det. Och då kommer ju deras arbete ge större avtryck.
Senast redigerad av fittslem 2024-03-01 kl. 23:38.
Citera
2024-03-02, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ser en del pedofiljägare från utlandet, dom hyr lägenhet och lurar till sig luskarna dit för att sedan konfrontera dem.

Kan känna att dumpen är lite tråkiga och enkla med sina metoder ibland. Så dom borde göre ett större spektakel av det hela, nu går det ju bra för dom också så det finns ju utrymme att satsa lite där

Ökar dom underhållningsvärdet så kommer fler att titta på det. Och då kommer ju deras arbete ge större avtryck.

Ja, avnämarna avslöjar ju producenternas syften... (Ofta i form av Swish).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in