2024-02-29, 22:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hägga (Napp #384), vill inte träffas, är inte intresserad av yngre, men övertalas. Dumpen gillar att snärja svaga.
Kan de övertalas (nu har INGEN gädda övertalats, möjligen har betet frågat två, tre gånger som mest) vill de träffas.
Citera
2024-02-29, 22:06
Medlem
Är det bekräftat att senaste Norbergs gäddan tagit sitt liv av daga?
Citera
2024-02-29, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Fråga i den andra tråden, där har de benkoll på gäddorna.

Påståendet som jag frågade på ligger i den här tråden.
Citera
2024-02-29, 22:21
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Påståendet som jag frågade på ligger i den här tråden.
Ja ursäkta, jag trodde du verkligen ville veta.
Citera
2024-02-29, 22:22
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men hur bevisar de då vem som tyckt på tangenterna, om inget möte görs.
Finns flertalet domar även i Sverige där det inte skett fysiskt möte och personen ändå dömts för övergreppen. Beslagtagen hårdvara, bilder, loggar. Inte så svårt att skrapa iop bevis i dagens digitala värld där allt loggas.
Citera
2024-02-29, 22:26
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ja precis. Visste inte att det var samma. Det var den jag hittade som beskrev mer generellt, statövergripande. Sen finns det många sidor som tar upp väldigt liknande Dumpen-fall på statnivå. I Californien finns Megan's law (många fler stater också tror jag) som gör att alla måste registreras och du kan söka på nman och adresser i en öppen databas, men fängelsestraffen är inte superlånga för sex där "bara" ålderskillnaden är brottet, som att du får vara högst tre år äldre än någon du har sex med som är över laglig gräns men under 21 och liknande. Sex genom manipulation, tvång eller att söka barn på nätet anses göra brottet värre, alltid ett grovt brott och ingår därmed i "three strikes". Övergreppsmaterial har riktigt hårda straff. Men över lag så ses nog Megan's law som det riktiga straffet. Tidningarna kör Haloween-special med uppmaningen att kolla var barnen inte ska ringa på osv. https://2021media.s3.us-east-1.amazonaws.com/2023/10/Screenshot-2023-10-24-at-12-27-29-https-__www.meganslaw.ca_.gov_.png

Inte lätt att veta. 😊 Men det var ju en informativ och överskådlig länk!

Tack för pregnant rapport om Kalifornien och länken. Det här med åldersdifferentiering skulle kanske vara något för Sverige också. Det Dumpen har dragit fram i ljuset är ju att det verkar vara så många män 30 och uppåt som aktivt agerar i syfte att ligga med underåriga. Vi talar alltså om två, tre, fyra, fem (!) gånger äldre personer…
Citera
2024-02-29, 22:33
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det är självklart att det vore brottsligt att sexchatta och bestämma träff med vad man tror är ett barn.

Självklart så. Rimligen borde det vara ett effektivt medel i det förebyggande arbetet mot våldtäkt mot barn.
Citera
2024-02-29, 22:33
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Inte lätt att veta. 😊 Men det var ju en informativ och överskådlig länk!

Tack för pregnant rapport om Kalifornien och länken. Det här med åldersdifferentiering skulle kanske vara något för Sverige också. Det Dumpen har dragit fram i ljuset är ju att det verkar vara så många män 30 och uppåt som aktivt agerar i syfte att ligga med underåriga. Vi talar alltså om två, tre, fyra, fem (!) gånger äldre personer…
Ja det känns väldigt vettigt vad gäller just att förebygga övergrepp från äldre på naiva tonåpringar eller utnyttja dem på annat sätt. Många EU-länder har redan åldersregeln lärde jag mig härom veckan, trodde det bara var Frankrike och skulle säga emot en person här som hävdade att Frankrike absolut inte hade så, men det visade sig vara många fler. Så även om någon är 16 (vanligaste gränsen) så är de inte lagliga att ha sex med för en person tre eller fem (olika) år äldre.
Citera
2024-02-29, 22:38
Medlem
2n00b4Us avatar
Tycker det känns som att de börjar få hybris, som när de satt med skottsäkra västar eller den gången Sara hängde kvar på motorhuven på en bil.
Citera
2024-02-29, 23:37
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Tycker det känns som att de börjar få hybris, som när de satt med skottsäkra västar eller den gången Sara hängde kvar på motorhuven på en bil.

Ja, känslan har funnits länge. Saras motorhuvsläggning gjorde mig genuint förbannad, det var så jävla löjligt.
De kommer göra något jävligt dumt förr eller senare, och jag är helt säker på att det kommer bli helt jävla fantastiskt underbart underhållande när det (vad det nu än må vara) händer.

Till dess sker får man hoppas på att gäddorna är underhållande iallafall.
Citera
2024-03-01, 01:58
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ja, känslan har funnits länge. Saras motorhuvsläggning gjorde mig genuint förbannad, det var så jävla löjligt.
De kommer göra något jävligt dumt förr eller senare, och jag är helt säker på att det kommer bli helt jävla fantastiskt underbart underhållande när det (vad det nu än må vara) händer.

Motorhuven hade hon ju kunnat undvika. Dessutom stod de mitt i gatan med full trafik, Eventuellt något brott mot trafikförordningen där. Så ja, risken att en konfrontation går överstyr bigtime föreligger definitivt i och med att de är så djärva som de är.

Ett par gånger har Sara hoppat in i gäddbilen. Då har jag tänkt: tänk nästa gång hon gör så och gäddan kör iväg, bara kör. Med full tank eller fulladdat batteri kommer man en bit. Sara skrikande om att stanna, fortsätter filma och Patrik kör efter, filmande. Över berg och dalar, genom landskap och städer, in på skogsvägar och ut på autostrador. Bullitt, släng dig i väggen!
Senast redigerad av Lessler 2024-03-01 kl. 02:08.
Citera
2024-03-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler

Det är inte första gången Sara blir påkörd.
https://www.hd.se/2020-11-23/lang-kamp-efter-olyckan-pa-jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in