2024-03-01, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Gick du på trt och slutade sen?

Japp. TRT var inte bra för mig. Fick för mycket fysiska biverkningar och det förstörde mitt psyke. Blev irriterad och ångestfylld.
Blev starkare på gymmet ganska snabbt, det var det enda positiva.
Vissa tål inte testosteronbehandling och jag verkar vara en av dem.
Citera
2024-03-01, 18:09
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HULKEN-STHLM
Inte själv mer än att jag hade ett bra
telefonsamtal (consultation) med dem.
Supertrevliga och proffsiga. Har även
kontakt med en annan svensk kille som kör dem, han har nu flyttat till Nederländerna.
Han är supernöjd. Det kostar väl ca 1000kr/månad ca.....

Funkar det efter brexit?
Får man någon kortare ester än undeconat,
Skickas det till Sverige? Kostar det fortf bara e loppa ?
Citera
2024-03-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Japp. TRT var inte bra för mig. Fick för mycket fysiska biverkningar och det förstörde mitt psyke. Blev irriterad och ångestfylld.
Blev starkare på gymmet ganska snabbt, det var det enda positiva.
Vissa tål inte testosteronbehandling och jag verkar vara en av dem.

Men vad hur är det med dina nivåer nu? Du är en man?
Citera
2024-03-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag hade ju också för högt östro pga ojämnheten i doseringen med Nebido. Nu kör jag som sagt propionate varje morgon, och har istället för lågt östro, vilket är ett mycket behagligare problem än tvärtom (hade varit bäst om det legat perfekt såklart), eftersom det är lättare att höja det än att sänka det, eftersom det inte är hela världen om man höjer upp det en aning för högt, men tvärtom är fan ingen lek.

Fördelen med propionate är också att halveringstiden är så kort, så estern liknar den naturliga kurvan, dvs högt testo på morgonen och lågt på kvällen. Och jag har märkt att kulorna har krympt väldigt lite, eftersom testot inte är högt dygnet runt. Det innebär ju att jag dessutom producerar de andra hormonerna som man annars inte får på Nebido.

Mitt stora problem har som sagt varit att östrot är för lågt, och det har jag löst med Tostrex gel som jag smort in på magen 2 pump. Det har höjt östrot nästan tillräckligt. Nu är det nästan slut så jag har beställt äkta östrogen gel från USA, som kom idag som jag testade, och jäklar vilken effekt.

Jag kom nyss in efter att tränat intervallträning, och så som jag sprang nu har jag nog aldrig sprungit i hela mitt liv (känns så i alla fall).

Mitt protokoll ser ut som följer: 0.17 ml och 0.1 gram natural estradiol USP.

Kör du fort detta protokoll ? Mvh
Citera
2024-03-01, 18:34
Medlem
Citat:
Men vad hur är det med dina nivåer nu? Du är en man?

Jag är en man. Mitt nick är larvigt. Mina nivåer ligger runt 20 nmol/L nu. Jag är inte nöjd med det men samtidigt mår jag bättre än när jag tog testo och hade värden mellan 30-50 nmol/L.
Citera
2024-03-01, 18:48
Medlem
Citat:
Jag är en man. Mitt nick är larvigt. Mina nivåer ligger runt 20 nmol/L nu. Jag är inte nöjd med det men samtidigt mår jag bättre än när jag tog testo och hade värden mellan 30-50 nmol/L.

Du ska vara nöjd, jag gjorde mitt första prov i tisdags och hade 4,7..

Inte undra på att man har symptom…

Vad gjorde du? Om du gjorde något särskilt efter att ha klivit av din trt?
Ja menar fick du någon pct eller hcg eller liknande.??

Jag mår så otroligt dåligt nu över att eventuellt komma att behöva fatta beslutet att hoppa på trt. Mina tankar slits melllan saker som att jag aldrig kommer att kunna avla barn, jag kommer alltid att behöva stå på testosteron tills jag dör,

Kommer det vara rätt val? Kommer jag kunna höja mitt testo naturligt? Jag har försökt med det i 7 år nu sen jag sist tog aas men landar allltsp på 4,7 nu på första BP.

Samtidigt vet jag ju att min konstanta oro och brist på energi och initiativ är klara symptom på bristen och ärligt talat det är knappt ett liv jag har nu, jag kämpar kämpar genom dagarna i veckan för att kommma till helgen så jag får vila och ångesten är konstant Inge resultat på gym, noll libido osv osv jag har nog alla symptom…
Citera
2024-03-01, 19:09
Medlem
Citat:

Jag mår så otroligt dåligt nu över att eventuellt komma att behöva fatta beslutet att hoppa på trt. Mina tankar slits melllan saker som att jag aldrig kommer att kunna avla barn, jag kommer alltid att behöva stå på testosteron tills jag dör,

Kommer det vara rätt val? Kommer jag kunna höja mitt testo naturligt? Jag har försökt med det i 7 år nu sen jag sist tog aas men landar allltsp på 4,7 nu på första BP.

Samtidigt vet jag ju att min konstanta oro och brist på energi och initiativ är klara symptom på bristen och ärligt talat det är knappt ett liv jag har nu, jag kämpar kämpar genom dagarna i veckan för att kommma till helgen så jag får vila och ångesten är konstant Inge resultat på gym, noll libido osv osv jag har nog alla symptom…

4,7 är riktigt dåligt och det är hemskt att ha lågt testosteron. Jag gick av behandlingen utan någon form av PCT vilket inte är bra. Jag mådde riktigt dåligt länge av att vara i princip nollad. Det tog över ett år innan jag var på fötter igen.
Jag hade inte ens tvekat med att börja med testo om jag hade dina värden. Fertilitet är ett stort problem dock, och det är inte så kul att bli beroende av det heller livet ut. Men vad har du för alternativ om du testat allting redan på naturlig väg?
Jag vet flertalet som mår skitbra på nebido så lyssna inte för mycket på min negativa upplevelse.
Citera
2024-03-01, 19:17
Medlem
Citat:
4,7 är riktigt dåligt och det är hemskt att ha lågt testosteron. Jag gick av behandlingen utan någon form av PCT vilket inte är bra. Jag mådde riktigt dåligt länge av att vara i princip nollad. Det tog över ett år innan jag var på fötter igen.
Jag hade inte ens tvekat med att börja med testo om jag hade dina värden. Fertilitet är ett stort problem dock, och det är inte så kul att bli beroende av det heller livet ut. Men vad har du för alternativ om du testat allting redan på naturlig väg?
Jag vet flertalet som mår skitbra på nebido så lyssna inte för mycket på min negativa upplevelse.

Ja sen så läser man att nebido är skit för att det ges för sällan, Sverige är så jävlas efter osv osv. Fan man får ju panik..

Men vi får väl se vad mitt nästa mer utförliga blodprov visar. Dom
Kanske inte ens beviljar mig testosteron behandling men fan att ha 4,7 när man är
37 och har haft det i säkert minst 5 år som jag haft noll libido. Osv osv ångest oro.

Ligger i skiljsmässan på
Grund av noll sex senaste åren.

Ger mig fan på att dom kommer neka mig behandling pga ”låg ålder” lr nått
Citera
2024-03-01, 19:42
Medlem
Citat:

Jag är inte säker, men jag tror man kan få hcg i samband med trt för att öka på fertiliteten, åtminstånde i samband med att man vill skaffa barn.
Citera
2024-03-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Jag är inte säker, men jag tror man kan få hcg i samband med trt för att öka på fertiliteten, åtminstånde i samband med att man vill skaffa barn.

Är det sant? Vore ju en otrolig lättnad isåfall
Citera
2024-03-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ja sen så läser man att nebido är skit för att det ges för sällan, Sverige är så jävlas efter osv osv. Fan man får ju panik..

Men vi får väl se vad mitt nästa mer utförliga blodprov visar. Dom
Kanske inte ens beviljar mig testosteron behandling men fan att ha 4,7 när man är
37 och har haft det i säkert minst 5 år som jag haft noll libido. Osv osv ångest oro.

Ligger i skiljsmässan på
Grund av noll sex senaste åren.

Ger mig fan på att dom kommer neka mig behandling pga ”låg ålder” lr nått

Låg ålder tror jag inte att du blir nekad för, jag fick behandling vid 31 när jag låg på 9.1

Detta via via den vanliga sjukvården och inte rewell.
Citera
2024-03-01, 20:54
Medlem
Citat:
Är det sant? Vore ju en otrolig lättnad isåfall

Inte säker, men absolut värt att ta upp med läkaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in