Citat:
Det där har vi redan diskuterat tillräckligt i denna tråd.. Men jag har sedan dess läst artiklar som talar för att långsammare estrar är BÄTTRE i fall av riktig hypogonadism, så vi kan ju ta det igen. Eftersom det här är ett diskussionsforum Jag TROR att fler får problem snarare än hjälp, ja. Ren logik, det används knappt alls i USA, underground labb säljer det knappt eftersom ingen vill ha det, osv osv. Visst jag uttrycker mig otydligt ibland, men nu vet du..
Vad tror du själv är bäst om du tänker logiskt, 1 jätte stor injektion var tolfte vecka, eller 1 liten injektion varje dag? Jämna eller ojämna nivåer?
Arne Anka har hållit på i 10 år, så vitt jag vet mest med Nebido, nu tar han varje vecka om jag minns rätt, just för att få jämna nivåer.
Vad tror du själv är bäst om du tänker logiskt, 1 jätte stor injektion var tolfte vecka, eller 1 liten injektion varje dag? Jämna eller ojämna nivåer?
Arne Anka har hållit på i 10 år, så vitt jag vet mest med Nebido, nu tar han varje vecka om jag minns rätt, just för att få jämna nivåer.
Du kan ju fråga dig själv vad jämna respektive ojämna nivåer egentligen är? En jämn kurva ligger på en viss nivå för att förändras långsamt. En ojämn kurva har flera spikar under samma tidsperiod och leder således även till större fluktuation på sikt, sådana som inte kanske är uppenbara initialt. Jag känner att detta blir någon form av debatt, det är inte min avsikt. Men här är ett snabbt exempel på en artikel som talar för att Testosteronundekanoat (Nebido) skulle kunna vara bättre än exempelvis Testosteronenantat (och nu pratar vi för TRT där primärt syfte inte är att bygga muskelmassa):https://eje.bioscientifica.com/view/journals/eje/160/5/815.xml
Citat:
Conclusions
Both TE and TU were effective in improving sexual functions in hypogonadal men. An advantage of TU over TE is its lower frequency of administration and its better tolerability and safety profile.
Both TE and TU were effective in improving sexual functions in hypogonadal men. An advantage of TU over TE is its lower frequency of administration and its better tolerability and safety profile.
Till sist kan jag ju fråga, lät du din läkare justera Nebido-intervallet/dosen innan du började poppa DHEA och preg.? Som jag skrev innan, du har hunnit utvärdera mycket på kort tid..
Där ser man, hur funkar Nebido för dig då? Hade du mått bättre utan TRT, dvs. på dina nivåer innan behandling? Känns mer och mer som att det är mycket gissande och höftande i denna tråd (inte från dig, för att vara tydlig).