2024-03-01, 18:36
Medlem
Kan det vara så enkelt??
Enligt Times Radio hände det att Zelensky gjorde parodi på Putin i sina humorprogram. Kan det vara så jäkla enkelt att det är därför Putler gjorde som han gjorde?
Citera
2024-03-01, 18:40
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
ingen intervju, ett radioreppotage.
dåligt översättnings program månne? hoppas det var gratis för snart är kriget slut och du får torka tårarna,
Mendu kanske kan förklara hur i helvete Zelinsky kunde vara så in i helvete dum att gick till sängs med Peddobiden det är ju en orm utan like
imorgon kanske för mig är det inte så viktigt jag hörde vad jag hörde om nån Stackars Ukrainare känner sig lurad så är det väl så

Du ska stödja ditt skitsnack om en radiointervju och dess innehåll.
När kommer den?
Citera
2024-03-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, sekten är alla som håller med varandra utan att egentligen säga något konstruktivt. Ungefär som du att schablonmässigt kasta ur dig en destruktiv anklagelse om »ryssar i tråden«. Det är möjligt att det finns, men det väsentliga är alltid vad som skrivs och hur konstruktivt det är.

Att du tror att Ryssland gör ett »imperialistiskt« angrepp är bara okunnigt och platt utan minsta förståelse för vad det handlar om. Det indicerar också att du någonstans tror att Ukraina bara skulle vara första steget i en imperialistisk strävan och peka ut olika länder som tänkbara nästa mål. Ena stunden är det ett Sovjetunionen 2.0 han påstås bygga upp och nästa stund är han ute efter Sverige.

Det här är precis samma snack som pågick under alla år från 1950 fram till Sovjetunionens upplösning, att de var imperialistiska och skulle inta land efter land. När Ungernrevolten skedde 1956 så var tongångarna att nästa blir Finland. Vid intåget i Tjeckoslovakien var tongångarna att nästa blir Polen. Vid Afghanistanangreppet 1979 så var tongångarna att sedan blir det Sverige.

Inget hände och påståendena om de imperialistiska ambitionerna kom på skam. Ungern, Tjeckoslovakien och Afghanistan assimilerades inte med Sovjetunionen. Vad som var gemensamt med dessa tre och Ukraina är att Sovjetunionen då och Ryssland nu vill få ett regimskifte där en ny ledare ska vara Moskvatrogen.

Den som inte slog ifrån sig Tucker Carlsons intervju med Putin och gick i »woke-skyddsställning« kunde själv lyssna till hur Putin i sina långa haranger berättade att han inte anser att Ukraina har ett »egenvärde« annat än som »lydstat« till Ryssland. Det är samma med Belarus, men där har ju Putin Lukasjenko. Skulle Belarus ha närmat sig NATO skulle det som skett i Ukraina hänt där i stället. Putins historiska utsvävningar visade tydligt hur han inte ser Ukraina annat än som ett geografiskt område. Han berättade om vägskyltarna när han var där på 90-talet som var skrivna på ungerska eller ryska, men inte ukrainska. Putin har inte alls samma uppfattning om de baltiska staterna som, enligt honom, har en helt annan historia.

Detta är vad invasionen handlar om och som gör den så svår att fredsförhandla om. Jag har ingen annan uppfattning än du när det gäller att erkända staters gränser bör respekteras och jag stödjer på inget sätt invasionen. Dock måste man klara att ha fler än en tanke i huvudet samtidigt och det är tyvärr något som varken Putin eller västledarna är bra på. Det gör det ännu svårare att se en lösning på detta. Macron och Kaja Kallas tror att det ska gå att kriga ner Ryssland. Det tror inte jag och det tror inte heller de flesta övriga NATO-länders ledare.

Textvägg av idioti.
Ja Ryssland måste sparkas ut ur Ukraina och det kommer de att bli.
Citera
2024-03-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Kan det vara så enkelt??
Enligt Times Radio hände det att Zelensky gjorde parodi på Putin i sina humorprogram. Kan det vara så jäkla enkelt att det är därför Putler gjorde som han gjorde?

Folk har fått nervgift i kallingarna för mindre. Är man kort, har liten snopp och hårfäste i nacken så kokar det över fort.
Citera
2024-03-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det är viktigt att länder hela tiden markerar och visar vad de har för avsikt att göra för att hjälpa Ukraina.
Även instuktörer är vädefulla för att utbilda soldater och experter på de system vi levererar.

Det finns rykten som påstår att ukrainska piloter är i Sverige för utbildning på JAS?
Det vore jävligt bra om det stämmer.
Då vårt Nato-medlemsskap blir klart borde det vara naturligt att skicka ett antal plan om det finns utbildade piloter...

Beroende på var F16-piloter utbildas så har dom även en kort tid för att bekanta sig med JAS.

Kanske har man i hemlighet utbildat piloter på JAS men det känns inte troligt. Kan fett-buken Orban komma till skott istället för att sleva i sig rysk kaviar så kan det säkert bli tal om utbildning framöver.

Man får ha ett väldigt långt perspektiv om man tänker sig att JAS kan bli en påverkande del i ukrainskt luftvapen
Citera
2024-03-01, 18:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Textvägg av idioti.
Ja Ryssland måste sparkas ut ur Ukraina och det kommer de att bli.

Det är bara för att du inte kan tänka och se sammanhang. Vill du att det ska vara en tråd som bara fungerar likt en hejarklack på en idrottsmatch?

»Sparkas« ut ur, tala om naivt och ointressant inlägg. Undrar hur många gånger du skrivit det? Vem ska »sparka« och vad ska hända därefter?
Citera
2024-03-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är självfallet inte optimalt att det står cyklar i skyddsrum, men de är fortfarande fungerande skyddsrum, och det går att vara en ansenlig mängd människor där även om det också är cyklar i det.

Fast blåser vi till höjd beredskap kommer rutiner för utmärkta skyddsrum att aktiveras. Det medför att ansvariga för det skyddsrummet är skyldiga att ordningsställa och då kasta ut allt som inte ska vara i dessa rum, man ordningsställer skyddsluckor och ser till att dörrarna går att låsa och tillslutas.

Svårigheten blir om vi får ett flyglarm utan att ha blåst till höjd beredskap, då har vi heller inte ordningsställt skyddsrummen.
Citera
2024-03-01, 19:06
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Beroende på var F16-piloter utbildas så har dom även en kort tid för att bekanta sig med JAS.

Kanske har man i hemlighet utbildat piloter på JAS men det känns inte troligt. Kan fett-buken Orban komma till skott istället för att sleva i sig rysk kaviar så kan det säkert bli tal om utbildning framöver.

Man får ha ett väldigt långt perspektiv om man tänker sig att JAS kan bli en påverkande del i ukrainskt luftvapen
Ja men samtidig har vi sett utbildare på JAS påstå att det det skulle räcka med 6 månaders utbildning för redan färdiga MIG-förare att hantera JAS i luftförsvarsläge mot inkommande flyg och robotar.
I attackläge skulle det krävas upp mot ett års träning. Men bara det att de skulle klara av att slå tillbaka ryska robotar över en större yta vore jävligt värdefullt!
Citera
2024-03-01, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Äsch, ännu en negativ användare som betraktar allt svartvitt.

Jag är framförallt intresserad av svenska frivilliga, ukrainska bloggare känner jag till sedan tidigare.
Ok men jag tror att en svensk frivillig i aktiv, operativ tjänstgöring i Ukraina har annat för sig än att posta inlägg på flashback. Hajar'u?
Citera
2024-03-01, 19:11
Medlem
opeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
usch ja, att detta är ett proxy krig borde ju stå klart för alla, men orsaken är ju svårare att se för oss gräsrötter

Att få det till ett proxykrig är att gå i Putins fotspår. Varför skulle det vara ett proxykrig?
Har inte den ukrainska befolkningen en egen vilja? Att majoriteten vill tillhöra väst är ganska tydligt vid det här laget.
Citera
2024-03-01, 19:18
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är bara för att du inte kan tänka och se sammanhang. Vill du att det ska vara en tråd som bara fungerar likt en hejarklack på en idrottsmatch?

»Sparkas« ut ur, tala om naivt och ointressant inlägg. Undrar hur många gånger du skrivit det? Vem ska »sparka« och vad ska hända därefter?
Hur tycker du då att Ukraina ska bli av med de olagliga "invandrarna" ?
Citera
2024-03-01, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Ja, men lugn, det förstod jag redan.

Jag skrev ju att det vore intressant, inte att jag förväntar mig det.
Jo, det vore det onekligen intressant. Jag skulle vilja höra om vad rekordet är på tornflygingar på ryska stridsvagnar är, har sett en del roliga videoklipp om det, typ såna grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in