2024-03-01, 18:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kanada är redo att skicka in trupp för att utbilda Ukrainare. Spännande. RyzzProppen kanske håller på att lösas upp nu.

https://newsukraine.rbc.ua/news/canada-is-ready-to-send-troops-to-ukraine-1709288695.html

Mm-m.., har ju pratats om en mobilisering i Ukraina. Kan det ha ett sammanhang med det ?
Citera
2024-03-01, 18:16
Medlem
Slackoffs avatar
Förövrigt verkar Skillt nu jobba med drönare för Ukraina en driftig kille.
Citera
2024-03-01, 18:20
Medlem
iDiot5s avatar
[quote=Ocuckad|87529582]Det verkar vara fler än jag som tycker att det är dags för fredsförhandlingar.

Varför just nu? Går det så dåligt för Pizzryzzen? Vi har ju inte börjat ännu!
Citera
2024-03-01, 18:22
Medlem
"Noel Reporits" skrev på X något om att en rysk SU-35 har försvunnit på radarskärmarna i Mariupol-området.

Vad jag kan se har inte uppgiften bekräftats.
Citera
2024-03-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Hur bra dessa än är så måste du ändå vara villig att hålla med om att 100 st är för lite?

Kom igen...

Hundra är bättre än noll, det håller du väl med om? Allt som kan döda en ryss räknas...
Citera
2024-03-01, 18:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Var Polen står och vad polska bönder gör är helt skilda från varandra

Donald Tusk har godkänt handel med Vitryssland men nu när detta uppdagades så kommer han nog göra vad han kan för att stänga ner handeln med Vitryssland. Han har inte gjort något tidigare för att förhindra handel med Vitryssland. Jordbruket i Polen står bara för 2,4% av GDP. Mycket av dessa protester är organiserat av rySSka infiltratörer som driver på bönderna för att skapa osämja. Och det är upp till polska politiker att styra upp detta.

15:55 min in. https://www.youtube.com/watch?v=59rf9xDRoUY
Citera
2024-03-01, 18:25
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kanada verkar vara nära att skicka personal. Dock, så handlar det om instruktörer och liknande samt att dessa isf kommer befinna sig väldigt långt ifrån fronten.

Jag tror det vore bra för putlers blodtryck att acceptera att västländer allt mer kommer vara på plats i Ukraina och att det kanske inte nödvändigtvis innebär att ryssland måste ta den stora risken det innebär för dom att förklara krig mot samtliga Nato-länder eller lockas att fresta den redan svårt eftersatta kärnvapenarsenalen.
Eller för den delen.. Kinas, Indiens och Turkiets spelade välvilja.
Det är viktigt att länder hela tiden markerar och visar vad de har för avsikt att göra för att hjälpa Ukraina.
Även instuktörer är vädefulla för att utbilda soldater och experter på de system vi levererar.

Det finns rykten som påstår att ukrainska piloter är i Sverige för utbildning på JAS?
Det vore jävligt bra om det stämmer.
Då vårt Nato-medlemsskap blir klart borde det vara naturligt att skicka ett antal plan om det finns utbildade piloter...
Citera
2024-03-01, 18:25
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Jag ska se om det går att få fram den. Men det går så dåligt för Ukraina nu så risken är väl att kriget hinner avslutas innan jag hittar fram det
du är så tuff och cool,
men barn får ju säga vad dom vill,
Prata mindre och ta fram en länk till din imaginära intervju som vi alla vet inte har hänt.
Citera
2024-03-01, 18:26
Medlem
Eftersom Ryssland fört ett hotfullt språk mot oss efter NATO-anslutningen anser jag att Sverige lika gärna kan löpa linan ut och teckna ett försvarsavtal med Ukraina.

Det bör också innebära att vi skickar en frivillig-kår till Ukraina. Dags för ÖB Bydén att byta pride-uniformen till en fältuniform.

Ta pengarna från SIDA och ge de svenska hjältarna en rejäl lön.
Citera
2024-03-01, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Fan, undra om någon av de ca 400 frivilliga svenskar som är där nere skulle ha möjligheten att skriva till oss här och berättare närmare hur läget är vid fronten.

Skulle vara superintressant!
Jag har svårt att tänka mig att en svensk frivillig har någon lust att hålla på att käfta med dig och andra kufar som du här på flashback..

Men visst vore det intressant. Det finns dock bra bloggare på plats, ukrainare som beskriver ryssarnas griserier i Ukrainarnas hemland..

Det är bara att att söka om du verkligen är intresserad. Vilket jag tvivlar på att du egentligen är.
Citera
2024-03-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
det är min uppfattning, eller bidra med pengar får vi nog men det är allt, och om du frågar mig så tror jag nästan på konspirationsteorin om den vita rasens utplånande, det rimmar jävligt bra med händelseutvecklingen

Och Sverige står och faller med vilka kontrakt man får i Ukraina? Skärp dig...världen är stor.
Citera
2024-03-01, 18:32
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Donald Tusk har godkänt handel med Vitryssland men nu när detta uppdagades så kommer han nog göra vad han kan för att stänga ner handeln med Vitryssland. Han har inte gjort något tidigare för att förhindra handel med Vitryssland. Jordbruket i Polen står bara för 2,4% av GDP. Mycket av dessa protester är organiserat av rySSka infiltratörer som driver på bönderna för att skapa osämja. Och det är upp till polska politiker att styra upp detta.

15:55 min in. https://www.youtube.com/watch?v=59rf9xDRoUY
Ja det vore kanske nåt för västra Europa att hjälpa till med?
Dessa gamla övervintrade kommunistsvin och andra sovande agenter och illegalister måste rökas ut i hela Europa.
Tyskland har säkert mest problem sen de fick Östtyskland på halsen. Miljoner Stasimänniskor som troligtvis ännu inte fattat sitt bästa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in