2024-03-01, 17:51
Medlem
Snålt att försöka smita från CSN. Förmånligt lån.
Citera
2024-03-01, 17:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazedctgb
jag vill komma till att öppna ett SVENSKT bankkonto. jag fattar inte hur det ska vara så svårt att förstå.

Om du är svensk så kan du (när du besöker Sverige) fixa bankkonto på vilket kontor som helst. Passet gäller som ID.
Citera
2024-03-01, 18:17
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Jag antar att du vill sälja ickeexisterande saker på Blocket, m.m. och begära att få pengar på ditt konto först innan du skickar något.
Antar att swish inte funkar på utländska banker...

Har också en misstanke om att du är en kriminell blatte som utvisats till hemlandet men vill fortsätta att blåsa laglydiga svenskar...stick.
Citera
2024-03-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om du är svensk så kan du (när du besöker Sverige) fixa bankkonto på vilket kontor som helst. Passet gäller som ID.
inte om man inte är folkbokförd innom ees vad det verkar. du behöver ange den adress du är folkbokförd på när du skapar ett konto.
Citera
2024-03-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag antar att du vill sälja ickeexisterande saker på Blocket, m.m. och begära att få pengar på ditt konto först innan du skickar något.
Antar att swish inte funkar på utländska banker...

Har också en misstanke om att du är en kriminell blatte som utvisats till hemlandet men vill fortsätta att blåsa laglydiga svenskar...stick.
inget av det stämmer. det enda jag gör med mitt konto är att sakta ticka ner saldot genom att betala en gång i månaden till CSN.
Citera
2024-03-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Snålt att försöka smita från CSN. Förmånligt lån.
jag försöker ju med den här tråden att INTE smita från mina CSN betalningar
Citera
2024-03-01, 18:31
Medlem
Citat:

Ok, sorry inte läst tråden tillräckligt noga.
Citera
2024-03-01, 18:44
Medlem
Citat:

Är du svensk medborgare fortfarande? Isåfall borde det inte vara problem? Öppna ett på ICA-banken med ditt bank-id om du har kvar ett.
Citera
2024-03-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Är du svensk medborgare fortfarande? Isåfall borde det inte vara problem? Öppna ett på ICA-banken med ditt bank-id om du har kvar ett.

Iofs kanske de inte godtar utan en adress. Testat ringa någon av bankerna?
Citera
2024-03-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
från allt googlande så verkar det som att det är svårt att faktiskt få ett konto godkänt när man inte bor i ees. men jag provade med icabanken. tack för förslag
Citera
2024-03-01, 20:14
Medlem
sebastian66s avatar
Det känns som att det måste vara omöjligt att öppna bankkonto utomlands när du inte finns i Sverige. Du säger att du inte har någon bank idag. Det innebär att du inte har BankID heller. Om du inte har BankID kan du inte verifiera dig. Det innebär att du är helt rökt och såld.
Har du inga föräldrar vänner eller bekanta som kan hjälpa dig med detta. Det kan väl inte vara några svårigheter att föra över pengar till någon kompis via andra banker utomlands.
Du får nog räkna med att du måste betala någon form av avgift för någon form av service.
Det känns som att du aldrig kommer att komma bort ifrån detta.
Citera
2024-03-01, 20:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
inte om man inte är folkbokförd innom ees vad det verkar. du behöver ange den adress du är folkbokförd på när du skapar ett konto.

För vilken bank då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in