2024-02-29, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
https://youtu.be/eD-6-P9fFV8?si=e11RXeImmx9JT_Ty

Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
LOL

😓
https://www.youtube.com/watch?v=l8iCqYR5rfI
2024-02-29, 17:11
Medlem
nu Fia i Marlenes live
2024-02-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
😓
https://www.youtube.com/watch?v=l8iCqYR5rfI
Äkta handmålad konst får vem som helst att vilja dansa runt med svenska flaggan . Fullständigt friskt!
2024-02-29, 17:48
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nu har Malin sökt jobb i Bryssel hon barnens kommision för mänskliga rättigheter...hur går det ihop med butikschefs jobbet på Kicks som hon fått?
Vaddå hon kan ju säkert jobba hemifrån, eller pendla! Inga problem, I sommar vill hon cykla genom Sverige och sen genom Europa med M@rlene 😁
Nu sitter Fia i M@rlenes live och hjärntvätta henne lite mer.
"De beställer barn! De vill ha alla barn! Nu ska man inte kunna lämna landet för att fly soc, det är fruktansvärt!"
2024-02-29, 17:52
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Du röstade rätt
Jag följer bara, skriver inte ett ord Det där med att behöva skaffa flera konton pga att man blivit blockad orkar jag inte med. Tänker att jag inte har något att bidra med heller, jag skulle gärna ta en resonerande diskussion med de inblandade men att skriva oneliners i ett labilt och rusande kommentarsfält ger varken mig eller mottagaren något. De flesta av de som har problem med socialtjänsten har troligen i någon grad psykiatrisk problematik vilket både förklarar situationerna och försvårar lösningar.
Jotack, jag har råkat bränna tre konton nu, jag lär mig fan aldrig att även om man säger nåt oskyldigt så kan de få spel och blocka. Sist var för att hon undrade om vi sett att Ulf Kristersson hade blivit attackerad.
Jag mfl hittade ingenting om det när vi googlade och sa det i chatten. Då blev det block!
Det hade varit väldigt intressant att kunna föra ett samtal med dessa människor men jag vet inte hur det skulle gå till för de vill leva i sina egna verkligheter där de är perfekta och vet allt, vi andra är sjuka i huvudet.
2024-02-29, 17:54
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Kan inte marlen lära sig lite bättre svensk under tiden då? så hon gör något för sin egen skull, tror det skulle gynna henne
Ja det låter som att hon pratar baklänges många gånger. Hon säger hon har varit i Sverige i 20år så man börjar ju undra hur hon kunnat undvika att lära sig bättre svenska. Särskilt eftersom hon tydligen pluggat lite också.
2024-02-29, 18:00
Medlem
[quote=Inanna-1921|87523618]Vaddå hon kan ju säkert jobba hemifrån, eller pendla! Inga problem, I sommar vill hon cykla genom Sverige och sen genom Europa med M@rlene 😁
"De beställer barn! De vill ha alla barn! Nu ska man inte kunna lämna landet för att fly soc, det är fruktansvärt!"[/QUOTE
De fattar inte att det där med förbud med att resa utomlands beror på att bland annat förhindra bland annat uppfostringsresor där föräldrar lämnar sina barn i våld och misär eller de resor där de gifter bort barn dessutom finns de även föräldrar som lämnar barn till släkten för att de inte är så lydiga
2024-02-29, 18:03
Avslutad
MammaEmmas barn får flytta hem igen i början av april. Hon har i liven precis informerat KarlssonMalin som responderade med ett svalt grattis "skönt att du får tillbaka det som är ditt liksom". Intressant. Min tolkning behöver inte stämma men vännens grattis lät inte särskilt genuint och uppriktigt. MammaEmma ältar i liven att hon är orolig för att socialtjänsten kommer ta barnet igen. Hon känner sig tom, trött, utmattad och chockad.

Reaktionerna är märkliga, lika märkliga som att hantera LVU-frustrationen på Tiktok med en massa främlingar där flera av ens allierade och "bästa olyckssystrar" har horribla domar som ligger till öppen beskådan.
2024-02-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Vaddå hon kan ju säkert jobba hemifrån, eller pendla! Inga problem, I sommar vill hon cykla genom Sverige och sen genom Europa med M@rlene 😁
"De beställer barn! De vill ha alla barn! Nu ska man inte kunna lämna landet för att fly soc, det är fruktansvärt!"

ja lyssnar på eländet
2024-02-29, 18:29
Medlem
Fortfarande ingen klarhet vad som hände Fias live i dag?
2024-02-29, 18:29
Medlem
Citat:
MammaEmmas barn får flytta hem igen i början av april. Hon har i liven precis informerat KarlssonMalin som responderade med ett svalt grattis "skönt att du får tillbaka det som är ditt liksom". Intressant. Min tolkning behöver inte stämma men vännens grattis lät inte särskilt genuint och uppriktigt. MammaEmma ältar i liven att hon är orolig för att socialtjänsten kommer ta barnet igen. Hon känner sig tom, trött, utmattad och chockad.

Reaktionerna är märkliga, lika märkliga som att hantera LVU-frustrationen på Tiktok med en massa främlingar där flera av ens allierade och "bästa olyckssystrar" har horribla domar som ligger till öppen beskådan.
De visar noll intresse för de som får hem sina barn och kan inte ens glädjas över detta
2024-02-29, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De visar noll intresse för de som får hem sina barn och kan inte ens glädjas över detta

Jag som precis hittat det här gänget har inget att generalisera från men det där var helt klart inte ett uttryck från en person som verkligen gläds med MammaEmmas framgång.

MammaEmma och kommentarsfältet är väldigt förvånade över att barnet kommer hem, men faktum är att eftersom barnet LVUades i oktober så innebär detta ett ganska typiskt fall. De allra flesta LVU-barn kommer hem rätt snart när utredningen visar att hemmet inte utgör någon risk.

Det som däremot är knepigt är att socialtjänsten för tre veckor sedan upplös om att barnet långvarigt skulle placeras i familjehemmet. Om det nu stämmer så är vändningen mycket märklig, det är bara att konstatera. MammaEmma ska ha gjort en JO-anmälan och det kan ju tänkas att den fått socialtjänsten att ögna sin egen utredning och kommit fram till att den inte håller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in