2024-02-29, 13:37
Medlem
Har nån läst Lejonmatters FUP?
2024-02-29, 13:38
Medlem
Inte för att det sedan tidigare funnits direkta tveksamheter men när F häromdagen nöjt sa att hon alltid har minst ett ärende igång i domstol någonstans så är det frustrerande glasklart att detta är första klassens rättshaverist. Naturligtvis ska rättssäkerhet finnas men dessa som överklagar och klagar bara för att gång på gång tar enorma resurser från oss alla! På något sätt behöver det begränsas. En balansgång såklart i förh till rättssäkerheten men när det blir sjukt och absurt. Jag tror detta kommer utredas.

Utmärkande för en rättshaverist, enligt Jakob Carlander
Skriver långt och omständligt.
Inte sällan är kopielistan också lång och många får brevet eller mejlet ”för kännedom”.
En absolut uppfattning om att man har sanningen på sin sida.
Ställer krav på exempelvis en myndighet som är omöjliga att tillmötesgå.
Blandar samman lagtext, som inte alltid är relevant i sammanhanget, och egna upplevelser. Formuleringar av typen "det är min rättighet och din skyldighet" är inte ovanliga.
Hög benägenhet att överklaga beslut.
Hot om att anmäla handläggare eller liknande.
Det kan också förekomma hot om att vända sig till medierna eller framföra sin kritik i sociala medier.
Hög benägenhet att spela in telefonsamtal eller att vilja filma personliga möten.
Nära till ett hotfullt, ibland rent olagligt, bildspråk.
Rättshaveristen kan känna sig som "boskap på väg till slakt" eller kalla en tjänsteman för nazist, SS-soldat eller Stasihandläggare.
2024-02-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Inte för att det sedan tidigare funnits direkta tveksamheter men när F häromdagen nöjt sa att hon alltid har minst ett ärende igång i domstol någonstans så är det frustrerande glasklart att detta är första klassens rättshaverist. Naturligtvis ska rättssäkerhet finnas men dessa som överklagar och klagar bara för att gång på gång tar enorma resurser från oss alla! På något sätt behöver det begränsas. En balansgång såklart i förh till rättssäkerheten men när det blir sjukt och absurt. Jag tror detta kommer utredas.

Inte sällan är kopielistan också lång och många får brevet eller mejlet ”för kännedom”.
Blandar samman lagtext, som inte alltid är relevant i sammanhanget, och egna upplevelser. Formuleringar av typen "det är min rättighet och din skyldighet" är inte ovanliga.
Det kan också förekomma hot om att vända sig till medierna eller framföra sin kritik i sociala medier.
Hög benägenhet att spela in telefonsamtal eller att vilja filma personliga möten.
Rättshaveristen kan känna sig som "boskap på väg till slakt" eller kalla en tjänsteman för nazist, SS-soldat eller Stasihandläggare.

Vad sa F igår? Slakttjänsten? Slaktar familjer….✔️
2024-02-29, 13:47
Medlem
Citat:
Vad sa F igår? Slakttjänsten? Slaktar familjer….✔️

Hon är skolboksexempel... 😵
2024-02-29, 13:53
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:

Allt det stämmer in på dessa människor MEN jag förstår att de gör det eftersom de är helt övertygade om att deras barn tagits trots att inga fel finns på dem, jag tror det är nästintill omöjligt att få dem att fatta att det är deras beteende som ledde till den här skiten.
Lejonmamma har ju en psykisk sjukdom som går att behandla så där finns det kanske hopp men Fia vette fan, hon lever bara i förnekelse verkar det som.
2024-02-29, 14:04
Medlem
Inanna-1921s avatar
Pistol-M@lin har sökt jobb på Europa kommissionen, hade varit helfestligt att se 😁
2024-02-29, 14:06
Medlem
Nu har Malin sökt jobb i Bryssel hon barnens kommision för mänskliga rättigheter...hur går det ihop med butikschefs jobbet på Kicks som hon fått?
2024-02-29, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Det tyckte jag också haha så röstade "rätt".
Det va rätt kul ändå att se alla stackare som åkte dit och sen några minuter senare kör hon en till omröstning 😂

Nu lajvar hon och fått starta om två gånger för att nån anmäler lajven.
Jag fattar inte, jag har anmält riktigt dåliga saker men det går aldrig igenom men hennes lajv hänger löst?

Du röstade rätt
Jag följer bara, skriver inte ett ord Det där med att behöva skaffa flera konton pga att man blivit blockad orkar jag inte med. Tänker att jag inte har något att bidra med heller, jag skulle gärna ta en resonerande diskussion med de inblandade men att skriva oneliners i ett labilt och rusande kommentarsfält ger varken mig eller mottagaren något. De flesta av de som har problem med socialtjänsten har troligen i någon grad psykiatrisk problematik vilket både förklarar situationerna och försvårar lösningar.
2024-02-29, 14:08
Medlem
Jösses, jag hittade Lejons youtube… konfrontationer med förskolepersonal mm.
2024-02-29, 14:23
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Jösses, jag hittade Lejons youtube… konfrontationer med förskolepersonal mm.

länk ?
2024-02-29, 14:24
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nu har Malin sökt jobb i Bryssel hon barnens kommision för mänskliga rättigheter...hur går det ihop med butikschefs jobbet på Kicks som hon fått?

Jag undrar om alla år av detta jagande på soc-häxor har medfört någon specialkompetens.
2024-02-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
länk ?

https://youtu.be/eD-6-P9fFV8?si=e11RXeImmx9JT_Ty

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in