2024-02-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det finns inte en chans att hon gick i vanlig klass i skolan.
Hon har INGA tidsbegrepp, hon kan inte räkna, hon är (som de sa förr) utvecklingsstörd.

Alla som någonsin lyssnat när hon pratar fattar att hon är efter.
Det är egentligen helt obegripligt att hon får bo själv, hon hade definitivt behövt bo på ett hem med personal/vårdare

Ja, jag håller med dig. Hon har stannat i ålder typ 11 eller något sådant. Och hon borde bo på något serviceboende. Vet att hon gick särklass i gymnasiet, eller var väl tillomed ett särgymnasium, inte bara särklass.. men tror hon gick vanlig klass i skolan innan det. Dock borde hon blivit satt i specialklass redan efter lågstadiet om man frågar mig för hon kan som du säger varken räkna, skriva, används hjärnan etc. 🤷‍♀️
2024-02-29, 14:31
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Min farsa jobbade på kommun arkivet i en stad här i Dalarna under några år innan pensionen. När folk gick ut skolan så sparades folks betyg i respektive skola ett tag men sen skickades allt till kommun arkivet efter ett tag. Han sa att vem som helst kunde ringa och begära ut vilka betyg som helst iaf. Så ja, det ska räknas som offentliga uppgifter. Hört om arbetsgivare som plockat ut folks betyg på egen hand efter anställningsintervju. Så ja, du borde kunna ringa runt till sånna ställen men se till att ha namn och personnummer till hands bara.

Sorry om jag lät bitchig i mitt förra svar. Haft en riktigt pissig dag så märkt att det går ut över andra och det är ju mindre schysst. Så sorry för det som sagt!
Skolverket vet jag inte om dom kan hjälpa. Farsan jobbade iaf på kommunens arkiv och det fanns sjuuuka mängder dokument i den byggnaden. Han tog ut mina betyg från gymnasiet åt mig när jag skulle på jobb intervju. Jag behövde inte vara med när han gjorde det så du borde kunna få hennes betyg o på det sättet hitta rätt skola.

Lycka till om du ska jaga kommun arkiv här och där. 😬

Enligt offentlighetsprincipen kan man begära ut väldigt mycket. Detta ska också handläggas skyndsamt av den som tar emot en begäran.

En förfrågan kan vara anonym också. Så det går att begära ut hennes betyg utan problem för den som orkar. Detta är klargjort långt tillbaka i tråden men vart är intresset i det.

Extremfettma har frågat 100 gånger men inte en enda gång besvärat sig med att maila och begära ut det han konstant undrar över.
2024-02-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Enligt offentlighetsprincipen kan man begära ut väldigt mycket. Detta ska också handläggas skyndsamt av den som tar emot en begäran.

En förfrågan kan vara anonym också. Så det går att begära ut hennes betyg utan problem för den som orkar. Detta är klargjort långt tillbaka i tråden men vart är intresset i det.

Extremfettma har frågat 100 gånger men inte en enda gång besvärat sig med att maila och begära ut det han konstant undrar över.

Ah möjligt att någon nämnt det tidigare i tråden men har nog missat det. Blir ett störningsmoment för mig när någon ställer samma fråga på exakt samma sätt för den delen, 735 gånger utspritt över tid. Brinner till slut i huvudet på mig och kände att jag hade hyfsat bra koll på att det är offentliga handlingar därav mitt svar.
2024-02-29, 16:42
Medlem
Citat:
Det finns inte en chans att hon gick i vanlig klass i skolan.
Hon har INGA tidsbegrepp, hon kan inte räkna, hon är (som de sa förr) utvecklingsstörd.

Alla som någonsin lyssnat när hon pratar fattar att hon är efter.
Det är egentligen helt obegripligt att hon får bo själv, hon hade definitivt behövt bo på ett hem med personal/vårdare

Hon har själv sagt att hon gick i särskola i högstadiet. Hon berätta om sin kompis som var väldigt speciell och att de inte kunde texterna till engelskapråkig musik och därför sjöng helt fel.

Hennes syrror är äldre än henne och de bodde hemma när hon kom till Klippan så det måste varit innan hon började gymnasiet såvida de inte bodde hemma till de var 25-30.

Men allt detta är uppgifter Emelie själv sagt i lives. Precis allt kan vara lögn. Men just det med särskola är känsligt för henne så vet inte varför hon skulle ljuga ihop det. Hon mer försa sig
2024-02-29, 16:46
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hm, har faktiskt tänkt att det INTE är offentliga uppgifter eftersom det rör sig om minderåriga. Men idag är hon ju vuxen så det kanske är skit samma? Kan man verkligen ringa typ Skolverket och bara fråga?
Alla betyg mm är offentliga uppgifter så snart du är vuxen. Inte skolverket utan kommunen du ska kontakta.
2024-02-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuliza
Hon har själv sagt att hon gick i särskola i högstadiet. Hon berätta om sin kompis som var väldigt speciell och att de inte kunde texterna till engelskapråkig musik och därför sjöng helt fel.

Hennes syrror är äldre än henne och de bodde hemma när hon kom till Klippan så det måste varit innan hon började gymnasiet såvida de inte bodde hemma till de var 25-30.

Men allt detta är uppgifter Emelie själv sagt i lives. Precis allt kan vara lögn. Men just det med särskola är känsligt för henne så vet inte varför hon skulle ljuga ihop det. Hon mer försa sig

Hon måste varit minst i högstadiet som hon flyttade till skåne med tanke på sin göteborska. Jag är göteborska och bor i Göteborg. Bumbi pratar bredare göteborska än de flesta igöteborgare som är nfödda och bott här hela sitt liv.
När man är barn tar man lätt efter sina kompisar och för mig så borde man höra lite skånska, men jag hör bara Ada.
En förklaring kan vara att inte hade några vänner och fosterfamiljen inte pratade mycket med henne.

Några har sagt att hon pratar lite skånska, men jag har missat det helt 😊

Hon är inte så mycket live nu, men det är väl lugnet före stormen. Fast så jäkla skönt att hon snart är ett minne blott
2024-02-29, 19:10
Medlem
Citat:
Hon måste varit minst i högstadiet som hon flyttade till skåne med tanke på sin göteborska. Jag är göteborska och bor i Göteborg. Bumbi pratar bredare göteborska än de flesta igöteborgare som är nfödda och bott här hela sitt liv.
När man är barn tar man lätt efter sina kompisar och för mig så borde man höra lite skånska, men jag hör bara Ada.
En förklaring kan vara att inte hade några vänner och fosterfamiljen inte pratade mycket med henne.

Några har sagt att hon pratar lite skånska, men jag har missat det helt 😊

Hon är inte så mycket live nu, men det är väl lugnet före stormen. Fast så jäkla skönt att hon snart är ett minne blott

Emelie har själv sagt flertalet gånger att hon kommer från Lerum. Alltså kommer hon inte från Göteborgs stad, men hon tycker däremot om att säga att hon är från Göteborg.
2024-02-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Emelie har själv sagt flertalet gånger att hon kommer från Lerum. Alltså kommer hon inte från Göteborgs stad, men hon tycker däremot om att säga att hon är från Göteborg.

I Lerum pratar de göteborska. Lerum ligger bara 2 mil från Göteborg.
Flera av våra förorter har bara några km kortare väg än det.
Hon är väl inte uppvuxen där, hon var väl bara fosterbarn där också.
2024-03-01, 07:10
Medlem
vichy6s avatar
Angående Emelies skolor, så säger hon själv att hon gått på Sundsgården i Helsingborg. Men det verkar ha varit på gymnasiet och någon typ av anpassad utbildning teori/praktik.
2024-03-01, 15:24
Medlem
Vad gör inte denna människan för att försöka få tittar till sina lives..
Nu har Bumbi börjat sminka & klä sig som en transa, tagit bort sina ögonbryn(?) och nu köpt de mest falskaste & fejkade ögonfransarna från Wish… Allt fler tycker att hon har fått mer och & manligare drag i ansiktet och liknar mer en kille för var dag som går .. Könsbyte snart?

Folket i stan är rädda för henne.
Så fort folk ser att hon kommer mötandes så byter dem håll eller går över gatan.. Till och med små barn blir rädda så fort dem ser Bumbis ansikte, dem drar sig snabbt intill sina föräldrar för att gömma sig bakom dem…
Senast redigerad av Djtswe1 2024-03-01 kl. 15:25. Anledning: Tillägg av text
2024-03-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djtswe1
Vad gör inte denna människan för att försöka få tittar till sina lives..
Nu har Bumbi börjat sminka & klä sig som en transa, tagit bort sina ögonbryn(?) och nu köpt de mest falskaste & fejkade ögonfransarna från Wish… Allt fler tycker att hon har fått mer och & manligare drag i ansiktet och liknar mer en kille för var dag som går .. Könsbyte snart?

Folket i stan är rädda för henne.
Så fort folk ser att hon kommer mötandes så byter dem håll eller går över gatan.. Till och med små barn blir rädda så fort dem ser Bumbis ansikte, dem drar sig snabbt intill sina föräldrar för att gömma sig bakom dem…

Riktas mer åt det hållet brukar oftas vara så med transmän att de tror de blir mer rrspekterad och acceptabla som killar än tjejer men med tanken på hennes, hans whatever ståhej tror jag inte gör nån skillnad. Folk är lika rädd för den kärringen som gubbe så spelar ingen roll dumbi är lika ful i själen som och kroppen bara tidsfråga innan helvetet för henne brakar in. Vi får väl göra ordning solstolar och popcornmaskinen tillgänglig när vi sitter utanför henne och se allt går åt pipan en o samma gång polisen,kronofogden, skatteverket, psykmottagningen, hyresvärden och hatare hon har blåst pengar på stå i kö för att ge oss underhållning till en helluva show.
2024-03-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelholmsbo1984
Riktas mer åt det hållet brukar oftas vara så med transmän att de tror de blir mer rrspekterad och acceptabla som killar än tjejer men med tanken på hennes, hans whatever ståhej tror jag inte gör nån skillnad. Folk är lika rädd för den kärringen som gubbe så spelar ingen roll dumbi är lika ful i själen som och kroppen bara tidsfråga innan helvetet för henne brakar in. Vi får väl göra ordning solstolar och popcornmaskinen tillgänglig när vi sitter utanför henne och se allt går åt pipan en o samma gång polisen,kronofogden, skatteverket, psykmottagningen, hyresvärden och hatare hon har blåst pengar på stå i kö för att ge oss underhållning till en helluva show.
Varför skulle det bli så? Att hon får betala tillbaka. Jag har slutat hoppas tror jag på rättvisan. Det kändes väldigt definitivt med senaste beslutet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in