2024-02-29, 13:51
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det där är ju bara sjukt. Skulle själv ha en elinstallation gjord när jag renoverade ett gammalt uthus. Det var fullständigt omöjligt att få dit en elektriker då jobbet ansågs för litet. Det slutade med att jag lyckades hitta en elektriker som en bekant känner, som kunde tänka sig att göra jobbet åt mig.

Det är något fel när man inte ens kan få någon hjälp, trots att de tar bra betalt. Nu kanske det blir bättre om hantverkarna får slåss lite om jobben. Kanske går priserna ner på sikt.

Blir ju extra illa när det är elektriker eftersom att man inte får göra något själv.
Citera
2024-02-29, 13:52
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupersnabb
Nu vet jag inte vad som gjorde att reparatören inte dök upp, men vem tar ledigt från jobbet för att stå och flåsa reparatören i nacken? Har du en dildogömma du är rädd att nån ska hitta?

Kanske åkte hem för att öppna och fanskapet dök inte upp...
Citera
2024-02-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Kanske åkte hem för att öppna och fanskapet dök inte upp...
Han skriver ju att han tog lediga dagar. Garanterat kundtypen som står tyst 15cm från nacken med äcklig kaffeandedräkt, som kommer med kommentarer titt som tätt om att ”Borde det inte vara så här istället? Min hemmapular-kompis Newkie har sagt si o så”.

Nej, det ska inte vara så. Låt proffset fixa och håll käften så blir det bättre.
Citera
2024-02-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Fortfarande en hög lön för hantverkare om man tittar hur det ser ut i andra länder.
Hantverkare är jag inte,men jobbar inom byggindustrin som kranförare,lönen i sverige äe ca 235 kr/tim
har dom senaste 8 månaderna varit i norge och kört kran,där var lönen 318/tim
Citera
2024-02-29, 14:05
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad som gjorde att reparatören inte dök upp, men vem tar ledigt från jobbet för att stå och flåsa reparatören i nacken? Har du en dildogömma du är rädd att nån ska hitta?
Häng dörrnyckeln på en spik bredvid dörren, bara. Eller lämna ytterdörren olåst. En del människor vill förklara för hantverkaren vad problemet består i samt höra sig för om möjliga lösningar. Tsk tsk tsk, alla hantverkare är ju genomhederliga människor som bara vill kundens bästa.

Du verkar full av förtröstan och blind tillit till dina medmänniskor. Det är mycket vackert.
Citera
2024-02-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Häng dörrnyckeln på en spik bredvid dörren, bara. Eller lämna ytterdörren olåst. En del människor vill förklara för hantverkaren vad problemet består i samt höra sig för om möjliga lösningar. Tsk tsk tsk, alla hantverkare är ju genomhederliga människor som bara vill kundens bästa.

Du verkar full av förtröstan och blind tillit till dina medmänniskor. Det är mycket vackert.
Nu var det inte ett nytt kök han skulle ha utan reparation av tvättmaskinen. Tror reparatören klarar sig fint utan att ”diskutera möjliga lösningar”.
Citera
2024-02-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Stämmer mycket väl. Är du någorlunda händig och har tex (tvi tvi) högskoleutbildning inom bygg gör du det oftast bättre själv.

Många kan inte heller tänka själva eftersom de är vana att gå på ritning. Själva tänkandet har redan nån jävla ”pappersvändare” gjort.

Du klipper säkert håret bättre än en frisör också. Bara för man har en högskoleutbildning inom bygg gör du inte inte saker praktiskt bättre. Dem projektledarna som kan sitt jobb bäst har haft många år i branschen och klarar sig bra utan högskoleutbildning. Och dem som kommer gröna från högskolan är tyvärr väldigt sällan till hjälp då dem inte har förståelse för det praktiska

Ritarna jag pratar dagligen med har oftast startat eget efter många år i byggbranschen och det är grunden till att dem kan se hur saker kommer se ut i verkligheten och samtidigt få det rätt på ritningen så den där pappersvändaren är i grunden en hantverkare som du har något agg mot.
Citera
2024-02-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffran33
Du klipper säkert håret bättre än en frisör också. Bara för man har en högskoleutbildning inom bygg gör du inte inte saker praktiskt bättre. Dem projektledarna som kan sitt jobb bäst har haft många år i branschen och klarar sig bra utan högskoleutbildning. Och dem som kommer gröna från högskolan är tyvärr väldigt sällan till hjälp då dem inte har förståelse för det praktiska

Ritarna jag pratar dagligen med har oftast startat eget efter många år i byggbranschen och det är grunden till att dem kan se hur saker kommer se ut i verkligheten och samtidigt få det rätt på ritningen så den där pappersvändaren är i grunden en hantverkare som du har något agg mot.
Så är det.
Citera
2024-02-29, 14:25
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Han skriver ju att han tog lediga dagar. Garanterat kundtypen som står tyst 15cm från nacken med äcklig kaffeandedräkt, som kommer med kommentarer titt som tätt om att ”Borde det inte vara så här istället? Min hemmapular-kompis Newkie har sagt si o så”.

Nej, det ska inte vara så. Låt proffset fixa och håll käften så blir det bättre.

Du är ju bara avis för att jag kan göra ditt jobb lika bra som dig men du inte kan göra mitt jobb alls
Citera
2024-02-29, 14:30
Medlem
Citat:
Du är ju bara avis för att jag kan göra ditt jobb lika bra som dig men du inte kan göra mitt jobb alls

Du har suttit hela dagen och kommenterat tråden. Du är förmodligen arbetslös.
Citera
2024-02-29, 14:32
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du har suttit hela dagen och kommenterat tråden. Du är förmodligen arbetslös.

Samma sak kan sägas om resten av er. Även om jag vore arbetslös så kan jag snickra minst lika bra som en normal hantverkare :P
Citera
2024-02-29, 14:32
Medlem
Citat:
I min bransch kan du inte göra ett skit när det kommer till det praktiska. Men jag kan och gör däremot samma arbete som ingenjörerna i många fall. Ritningen är mer en skiss som sen anpassas till verkligheten medan arbetet fortgår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in