Citat:
Det här visar också på den lite märkliga attityd vissa hantverkare visar upp. ”Det är kundens fel.” Så till och med när hantverkaren inte dyker upp på avtalad tid och inte hör av sig är det kundens fel. Han skulle legat på hantverkarna bättre. Då ska du vara glad om de lämnat offert och sen inte dök upp för då var det knappast seriösa firmor. Och utan att höra av sig - du måste väl kontaktat dem och frågat var fan de är om ni avtalat jobb och dag och tid??
Har de lämnat offert och du har godkänt den så är det bindande.
Och vad menar du med liknande grejer berättelser i området? Hantverkare brukar inte hålla sig i ett område.
Har de lämnat offert och du har godkänt den så är det bindande.
Och vad menar du med liknande grejer berättelser i området? Hantverkare brukar inte hålla sig i ett område.
Förr brukade hantverkarna hålla sig inom ett och samma område. Nu har de nog blivit mer flyttbara arbetar över större områden. Särskilt om de skämt ut sig hos en kund kan det vara svårt att få jobb hos grannarna.
Det är inte ofta jag anlitar hantverkare, men ibland blir jag tvungen. Jag skulle ha en garantireparation på en tvättmaskin och hade tagit en semesterdag för att vara på plats när reparatören anlände. Det var dessutom direkt på morgonen. Inte fan dök han upp. Inte vid nästa bokning heller. Först tredje gången anlände han som avtalat.
I slutändan kostade min ledighet från jobbet mer än vad en ny tvättmaskin hade gjort. Jag kunde lika gärna köpt en ny.
Senaste fallet var att koppla in en luftvärmepump. Det handlar om att att dra åt två muttrar, men det är lag på att en auktoriserad installatör måste dra åt muttrarna. Men han kom inte heller på avtalad tid, utan först nästa dag. Som tur var jobbade jag hemifrån, så det var inte samma förlust som med tvättmaskinen.