2024-02-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Kan någon beskriva hur det kändes före och efter trt behandling?
Sexliv
Träning, gym, resultat
Övervikt
Motivation
Livsglädje
Etc etc
Ska ta testoptov imorn misstänker starkt brist

Träning, svårt att säga, men återhämtningen är normal numera och det känns skönt att träna. Jag hade ju toklågt testo och hade haft det 5-10 år. När jag började gymma var jag svag. Den erfarna gymägaren påpekade att jag hade löjligt lite på min skivstång. Jag var svagare än jag såg ut att vara.

Övervikten jag hade försvann första året, gjorde inget speciellt, inte ens tränade. Från 106kg till 93kg.

Motivation och livsglädje. Med normala testonivåer känner jag att tillvaron för det mesta har ett positivt guldskimmer runt sig. Så känner jag i alla fall. Jag var dock aldrig deprimerad utan gravt utmattad och hade värk. När detta sakta ebbade bort kändes allt mycket mer positivt.
Citera
2024-02-26, 01:38
Medlem
In i diskussionen.

När kommer testo C till sverige?
https://www.flashback.org/showthread.php?p=87489474&posted=1#p87489474
Citera
2024-02-26, 20:56
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
När jag gick på gel och Nebido så fick jag för högt östro, vilket blev en helt ohållbar situation. Nu när jag injicerar Propionat varje dag så har jag istället för lågt östrogen, vilket är ett betydligt mindre problem. Lösningen är Estroferm, dvs rent estradiol från apotek i tyskland. Jag tar just nu 1/8 av en 2 mg tablett per dag. Jag mår faktiskt riktigt jäkla bra nu, och ser välbyggd ut. Responsen från kvinnor är helt otrolig också. Har haft lite gubbig kropp förut, kulmage och smala ben, nu ser jag ut som ett V
Fick du propionat utskrivet av läkare i Tyskland eller Sverige?
Citera
2024-02-27, 10:38
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Fick du propionat utskrivet av läkare i Tyskland eller Sverige?

Men fan prop?
Sätta spruta varannan dag livet ut känns inte så muntert
Citera
2024-02-27, 19:55
Medlem
Gjorde mitt första blodprov idag via rewell fick 4,6 i testo, shit så lågt trodde jag inte jag skulle ha. Gjorde ingenting för att manipulera resultatet

Det ända ja gjorde som var lite fel, vilket jag kom på sen var att när jag vaknade för att kissa klockan 0200 så tog jag en chokladbit på väg till toan som låg på vardagsrumsbordet. Men sen gick jag å la mig igen och vaknade kl 06.

Blodprovet togs 07:30 och jag hade bara druckit vatten och svart kaffe innan.

Kan chokladbiten påverkat resultatet så mkt? Eller är mina nivåer så pass risiga som 4,6?

Köpte utredningen så får
Väl se vad det mer utförliga blodprovet visar. Är faktiskt förvånad att jag bara hade 4,6 även om jag misstänkte brist så tänkte jag kanske runt 8 eller så.

Jaja den som lever får se. Är i 40 års åldern och lite överviktig om det spelar roll..
Citera
2024-02-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Gjorde mitt första blodprov idag via rewell fick 4,6 i testo, shit så lågt trodde jag inte jag skulle ha. Gjorde ingenting för att manipulera resultatet

Det ända ja gjorde som var lite fel, vilket jag kom på sen var att när jag vaknade för att kissa klockan 0200 så tog jag en chokladbit på väg till toan som låg på vardagsrumsbordet. Men sen gick jag å la mig igen och vaknade kl 06.

Blodprovet togs 07:30 och jag hade bara druckit vatten och svart kaffe innan.

Kan chokladbiten påverkat resultatet så mkt? Eller är mina nivåer så pass risiga som 4,6?

Köpte utredningen så får
Väl se vad det mer utförliga blodprovet visar. Är faktiskt förvånad att jag bara hade 4,6 även om jag misstänkte brist så tänkte jag kanske runt 8 eller så.

Jaja den som lever får se. Är i 40 års åldern och lite överviktig om det spelar roll..

Nej en chokladbit påverkar inte resultatet så mycket.
Jag har laborerat mycket med testosteronprover genom åren och upptäckt att inte ens en stor måltid innan testet och ett test på eftermiddagen påverkar nämnvärt.
Övervikt påverkar testosteronet negativt ja. Även stress, alkohol och dålig kost. Min erfarenhet är även att utlösning sänker testosteron markant och att värdet håller sig lägre flera dagar efteråt.
Citera
2024-02-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Nej en chokladbit påverkar inte resultatet så mycket.
Jag har laborerat mycket med testosteronprover genom åren och upptäckt att inte ens en stor måltid innan testet och ett test på eftermiddagen påverkar nämnvärt.
Övervikt påverkar testosteronet negativt ja. Även stress, alkohol och dålig kost. Min erfarenhet är även att utlösning sänker testosteron markant och att värdet håller sig lägre flera dagar efteråt.

Hej, jag gjorde ett test för några veckor sen då jag uppvisar flertalet symptom, jag låg då på 7.9, 4 timmar efter måltid, klockan 15, jag gjorde nyligen ett nytt test klockan 9 på morgonen, fastande, detta visade 14. Är såna svängningar normalt? Inga livsstilsförändringar är gjord och vad gäller utlösning så sker det i princip aldrig då lusten och begären inte riktigt finns. Undrar även om du har koll på hur ett "bra" värde kan tänkas påverka en utredning, är lite rädd att det är kört nu..
Citera
2024-02-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Hej, jag gjorde ett test för några veckor sen då jag uppvisar flertalet symptom, jag låg då på 7.9, 4 timmar efter måltid, klockan 15, jag gjorde nyligen ett nytt test klockan 9 på morgonen, fastande, detta visade 14. Är såna svängningar normalt? Inga livsstilsförändringar är gjord och vad gäller utlösning så sker det i princip aldrig då lusten och begären inte riktigt finns. Undrar även om du har koll på hur ett "bra" värde kan tänkas påverka en utredning, är lite rädd att det är kört nu..

Ja det är normalt och ingen särskild stor svängning heller. Läkare tittar i regel endast på det högsta värdet och det påverkar absolut en utredning. Man vill se att patienten har en fungerande funktion och bryr sig inte om optimala värden. Din maxfunktion ligger inom referens och du lär aldrig få behandling med 14 i värde.

Jag har en ganska neutral inställning mot TRT. Har provat det själv och det ger resultat och är bra i vissa fall men det är något man bör undvika av flertalet orsaker. Det finns många negativa aspekter med det. Försök att höja ditt naturliga testosteron först och främst. Lätt att tro att livet blir guld och gröna skogar med högt testosteron. Det funkar inte riktigt så tyvärr. Kroppen fungerar som en enhet och alla mår heller inte bra av syntetiska hormoner.
Senast redigerad av Sockerflickan 2024-02-29 kl. 12:56.
Citera
2024-02-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ja det är normalt och ingen särskild stor svängning heller. Läkare tittar i regel endast på det högsta värdet och det påverkar absolut en utredning. Man vill se att patienten har en fungerande funktion och bryr sig inte om optimala värden. Din maxfunktion ligger inom referens och du lär aldrig få behandling med 14 i värde.

Jag har en ganska neutral inställning mot TRT. Har provat det själv och det ger resultat och är bra i vissa fall men det är något man bör undvika av flertalet orsaker. Det finns många negativa aspekter med det. Försök att höja ditt naturliga testosteron först och främst. Lätt att tro att livet blir guld och gröna skogar med högt testosteron. Det funkar inte riktigt så tyvärr. Kroppen fungerar som en enhet och alla mår heller inte bra av syntetiska hormoner.

Jo man strävar ju efter att leva rätt och hälsosamt och motionera och allt dedär, men motivation, driv och ork ligger långt ner i botten så att kliva över tröskeln och ta sig någon stans känns nära på omöjligt. Min förhoppning var att prova tostrex i, säg 6 månader och se om man kunde komma igång med allt och sen avsluta och kämpa sig igenom dippen.
Citera
2024-02-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Jo man strävar ju efter att leva rätt och hälsosamt och motionera och allt dedär, men motivation, driv och ork ligger långt ner i botten så att kliva över tröskeln och ta sig någon stans känns nära på omöjligt. Min förhoppning var att prova tostrex i, säg 6 månader och se om man kunde komma igång med allt och sen avsluta och kämpa sig igenom dippen.

Snacka om att skjuta problemen framför sig, då kan du lika väl köra en testokur typ testo E i 4 mån
Citera
2024-02-29, 15:45
Medlem
Citat:

Gick du på trt och slutade sen?
Citera
2024-02-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronMikeTyson
Vill dela med mig av mina erfarenheter efter ca 2 år på Nebido. (Under 40 år)

Hade mellan 8-12 ng/dl i T-värde innan behandling. Mådde skit mentalt, gråtmild, ständig oro, inga erektioner och kände mig som en gammal gubbe. Tränade dock både styrketräning och kondition dagligen och åt bra.

Har nu ca 25-26 i dalvärde och har aldrig mått bättre mentalt! Är även starkare i gymmet och slagit flera PB i marklyft, bänkpress osv. Bränt bort kroppsfett och byggt på mig mer muskler, ansiktet är mer fyrkantigt och återhämtar mig otroligt bra efter ett tungt styrkepass.

Mentalt ser jag allt mycket klarare och är mer lösningsfokuserad, känner mig mer tävlingsinriktad och tar konflikter på ett helt annat sätt. Mycket mer glad och fäller knappt en tår längre.
Känner inom mig: don’t mess with me” .

I början av behandlingen (2-3 första inj.) kände jag av en boost vid varje injektion och sen en dipp efter ca 2-3 veckor. Nu känner jag vare sig dipp eller boost utan mår väldigt bra totalt sett.

Mår dock som allra bäst under de 3 första veckorna efter injektion, det förklaras av att Nebido.n i kroppen sjunker efter ca 3v. (Googla Nebido half life).

Hur som helst är TRT-behandlingen en game-changer för mig!

Jag ser inga nackdelar med behandlingen för min del. Bara fråga om ni undrar något.

Hur känner du nu några år senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in