2020-06-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Har du själv valt gel eller är det din läkare? Nebido känns ju bra mycket enklare o bättre än gel.

Jag tror det kommer bli injektion så småningom. Läkaren ville att jag börjar med gel för att det är lättare att avbryta om jag får en allergisk reaktion.
Citera
2020-06-10, 17:03
Medlem
Förresten. Ser läkare om jag gör ett test hos något annat företag? Tex betalar för ett test hos Werlabs.

Mitt nästa test är om ca fyra veckor men jag tänkte göra ett eget test innan dess. Mest för att följa min ”utveckling”. Det har egentligen inte så stor betydelse om min läkare ser resultatet från mitt egna test men jag vill inte heller framstå som någon ”rättshaverist” som inte litar på läkaren.
Citera
2020-06-10, 17:35
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Förresten. Ser läkare om jag gör ett test hos något annat företag? Tex betalar för ett test hos Werlabs.

Mitt nästa test är om ca fyra veckor men jag tänkte göra ett eget test innan dess. Mest för att följa min ”utveckling”. Det har egentligen inte så stor betydelse om min läkare ser resultatet från mitt egna test men jag vill inte heller framstå som någon ”rättshaverist” som inte litar på läkaren.

Hej
Nej - det syns inte. Jag gör själv tester på Werlabs regelbundet (jag trycker ju dock steroider mellan de läkarkontrollerna för min TRT).

Mvh E
Citera
2020-06-10, 18:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Hej
Nej - det syns inte. Jag gör själv tester på Werlabs regelbundet (jag trycker ju dock steroider mellan de läkarkontrollerna för min TRT).

Mvh E
Får inte du konstiga värden då vid blodproven som läkaren vill se?
Citera
2020-06-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan

Men varför? Det är ju att slänga pengarna i sjön. Du kan ändå inte komma till din läkare och snacka om vilka värden du hade för två veckor sedan. Det enda som är viktigt är att du hamnar rätt i doseringen och den styrs av din läkare oavsett vilka värden du får av werlabs.
Citera
2020-06-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Men varför? Det är ju att slänga pengarna i sjön. Du kan ändå inte komma till din läkare och snacka om vilka värden du hade för två veckor sedan. Det enda som är viktigt är att du hamnar rätt i doseringen och den styrs av din läkare oavsett vilka värden du får av werlabs.

Oj, du har nog rätt. Mest intresserad vad som händer nu i början. Men jag kommer inte ifrågasätta läkaren. Jag kanske hoppar egna test.
Citera
2020-06-10, 21:30
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Får inte du konstiga värden då vid blodproven som läkaren vill se?

Nejdå. Vet man vad man gör så får man precis de värden man vill ha.

Mvh E
Citera
2020-06-11, 00:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Nejdå. Vet man vad man gör så får man precis de värden man vill ha.

Mvh E
Berätta om din strategi då? Om du kör extra testo kommer inte testovärdet vara alldeles för högt och då ser läkaren att du tillsatt mer olagligt?
Citera
2020-06-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Berätta om din strategi då? Om du kör extra testo kommer inte testovärdet vara alldeles för högt och då ser läkaren att du tillsatt mer olagligt?

Sluta ca 3 veckor innan och kolla själv innan så det är på en okej nivå så bör det inte vara några problem tycker jag..?
Citera
2020-06-11, 16:40
Medlem
Tänkte höra när jag kan förvänta mig märka av dom psykiska förbättringarna? Är snart inne i vecka 2 och jag tror jag kanske är lite piggare på morgonen. Kan vara inbillning också. Picken vill inte stå på morgonen än heller som jag väntat på och huvudet är trögt när jag ska tänka. Jag har inte tryckt något tidigare utan har ”naturligt” lågt testo. Läkaren har en tes om att det beror på att jag tog roaccutan som yngre men saknar forskning för den tesen.
Citera
2020-06-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Tänkte höra när jag kan förvänta mig märka av dom psykiska förbättringarna? Är snart inne i vecka 2 och jag tror jag kanske är lite piggare på morgonen. Kan vara inbillning också. Picken vill inte stå på morgonen än heller som jag väntat på och huvudet är trögt när jag ska tänka. Jag har inte tryckt något tidigare utan har ”naturligt” lågt testo. Läkaren har en tes om att det beror på att jag tog roaccutan som yngre men saknar forskning för den tesen.

Får jag fråga hur längesen det var sen du tog roaccutan? Tog själv det för ca. 4 år sedan och hade då normal sexdrift, energi etc. Började få låga T symptom för kanske en 2-3 år sedan.

Googlar man "low testosterone after accutane" hittar man många fler som skyller på medicinen, men det kan såklart vara en del confirmation bias i det också.

Jag har tidigare gått på nebido men valde att avsluta behandlingen då jag inte fick ngn vidare effekt på lång sikt (istället problem med östrogenet). Jag fick dock en rejäl boost efter 2-3 veckor med morgonstund, sexlust och allmänt välmående. Men det gick som sagt över efter ett tag.

Ska göra ett nytt försök, denna gången via primärvården.
Citera
2020-06-11, 19:48
Medlem
Vill dela med mig av mina erfarenheter efter ca 2 år på Nebido. (Under 40 år)

Hade mellan 8-12 ng/dl i T-värde innan behandling. Mådde skit mentalt, gråtmild, ständig oro, inga erektioner och kände mig som en gammal gubbe. Tränade dock både styrketräning och kondition dagligen och åt bra.

Har nu ca 25-26 i dalvärde och har aldrig mått bättre mentalt! Är även starkare i gymmet och slagit flera PB i marklyft, bänkpress osv. Bränt bort kroppsfett och byggt på mig mer muskler, ansiktet är mer fyrkantigt och återhämtar mig otroligt bra efter ett tungt styrkepass.

Mentalt ser jag allt mycket klarare och är mer lösningsfokuserad, känner mig mer tävlingsinriktad och tar konflikter på ett helt annat sätt. Mycket mer glad och fäller knappt en tår längre.
Känner inom mig: don’t mess with me” .

I början av behandlingen (2-3 första inj.) kände jag av en boost vid varje injektion och sen en dipp efter ca 2-3 veckor. Nu känner jag vare sig dipp eller boost utan mår väldigt bra totalt sett.

Mår dock som allra bäst under de 3 första veckorna efter injektion, det förklaras av att Nebido.n i kroppen sjunker efter ca 3v. (Googla Nebido half life).

Hur som helst är TRT-behandlingen en game-changer för mig!

Jag ser inga nackdelar med behandlingen för min del. Bara fråga om ni undrar något.
Senast redigerad av IronMikeTyson 2020-06-11 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in