2024-02-25, 23:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Varför tycker du det? Man kanske har självmedicinerat sig i flera år för man inte fått diagnos. Du är fan korkad på riktigt! Helt ärligt vad vet du om dessa diagnoser och läkemedel?

Det är ytterst få som självmedicinerar, det förekommer ja absolut men många är missbrukare som vill ha rent knark på laglig väg. Det är inget annat än en lam ursäkt din jävla narkoman.
Citera
2024-02-27, 19:27
Medlem
Har gått på elvanse i flera år, i veckan när jag hade årskontroll bad jag om ökad dos då jag upplevde att den inte hjälpte längre, han förklarade då att det är bra att gå upp/ner i dos mellanåt för att inte välja sig.

Jag har dock ett gammalt uttag av elvanse hemma och har provat dom varannan dag och upplever att dom funkar bättre men det kan lika väl vara att jag inbillar mig efter allt man läst, så nu i veckan har jag bett sambon ge mig medicinen utan att berätta om det är gamla eller nya uttaget för att utesluta hjärnspöken
Citera
2024-02-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Credz9
Har gått på elvanse i flera år, i veckan när jag hade årskontroll bad jag om ökad dos då jag upplevde att den inte hjälpte längre, han förklarade då att det är bra att gå upp/ner i dos mellanåt för att inte välja sig.

Jag har dock ett gammalt uttag av elvanse hemma och har provat dom varannan dag och upplever att dom funkar bättre men det kan lika väl vara att jag inbillar mig efter allt man läst, så nu i veckan har jag bett sambon ge mig medicinen utan att berätta om det är gamla eller nya uttaget för att utesluta hjärnspöken

Man vänjer sig ju så är det bara, allt har börjat med att folk fått för sig något..vem vet varför kanske vill dem ha högre dos eller Attentin istället. Som en snubbe här skrev : Dem beskriver inte specifikt vad som blivit sämre. Att man kan vänja sig vid centralstimulerande mediciner är knappast nytt. Som jag oxå skrev det har vart mkt folk som går aktivt på droger som skriver detta...dem är inte dem mest tillförlitliga källorna. Det som bör göras är väll att skicka in kapslarna på någon form av analys. Många foliehattar tror att dem fyllt kapslarna med socker eller nått. Det fungerar inte så, Elvanse är ett vinnande koncept med få tillverkare..dem skulle aldrig riskera något..något öht. Nästa 100 000 käkar medicinen, om det var något off skulle varenda jävel klaga. Elvanse slutar helt enkelt o ge effekt om man tar samma dos varje dag utan några break whatsoever.
Citera
2024-02-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är ytterst få som självmedicinerar, det förekommer ja absolut men många är missbrukare som vill ha rent knark på laglig väg. Det är inget annat än en lam ursäkt din jävla narkoman.

De som går på lisdexamfetamin blir inte höga. Eftersom det är inkapslat får man inte de kickar som narkomanerna är ute efter.
Citera
2024-02-28, 19:17
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalishas
De som går på lisdexamfetamin blir inte höga. Eftersom det är inkapslat får man inte de kickar som narkomanerna är ute efter.

Narkomaner använder inte doser som behandlade läkare förskrivit.
Citera
2024-02-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Narkomaner använder inte doser som behandlade läkare förskrivit.

Det funkar ändå inte på samma sätt. Det finns gott om rent tjack i Sverige som dessutom inte är svårt att få tag på. Ett piller aduanze koster opp till 80kr styck om du ska ha de starkaste på gatan och i tillägg inte så lätt att få tag på medans ett gram tjack kostar 400. Är du narkoman som går lisdex så är det nog för att du prövar trappa ned utan att bli sjuk.
Citera
2024-02-28, 22:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalishas
Det funkar ändå inte på samma sätt. Det finns gott om rent tjack i Sverige som dessutom inte är svårt att få tag på. Ett piller aduanze koster opp till 80kr styck om du ska ha de starkaste på gatan och i tillägg inte så lätt att få tag på medans ett gram tjack kostar 400. Är du narkoman som går lisdex så är det nog för att du prövar trappa ned utan att bli sjuk.

Bra förklaring men vi är nog överens om att även Elvanse missbrukas även om det i en narkomans tycke finns bättre narkotika att bli väck på.
Citera
2024-02-29, 11:07
Medlem
versalers avatar
Måste fråga er som har lite mer erfarenhet än vad jag har.

Hur påverkar Elvanse intaget av alkohol, är det svårare att bli full eller tvärtom?
Jag har inte så hög dos, 40 mg på morgonen.
Har provat att dricka någon gång tidigare men upplevde att jag inte blev berusad alls och slog mig att det kanske beror på adhd medicineringen ?

Jag behöver helt enkelt en rejäl fylla, ska jag strunta i att ta medicinen på morgonen alternativ ta bara 20 mg eller kanske satsa på attentin 5-10 mg på morgonen🤔
Citera
2024-02-29, 13:37
Medlem
Kan man göra något åt att man får iskalla händer/händer och näsa?
Citera
2024-02-29, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Måste fråga er som har lite mer erfarenhet än vad jag har.

Hur påverkar Elvanse intaget av alkohol, är det svårare att bli full eller tvärtom?
Jag har inte så hög dos, 40 mg på morgonen.
Har provat att dricka någon gång tidigare men upplevde att jag inte blev berusad alls och slog mig att det kanske beror på adhd medicineringen ?

Jag behöver helt enkelt en rejäl fylla, ska jag strunta i att ta medicinen på morgonen alternativ ta bara 20 mg eller kanske satsa på attentin 5-10 mg på morgonen🤔

Då det är ett centralstimulerande medel jobbar den emot alkoholen. Men helst ska du ta medicinen innan så inte kroppen tar handom båda samtidigt för då gör elvansen inte lika bra effekt. Då det är lisdexamfetamin. Tycker inte det funkar som vanligt amfetamin och tycker alkoholen lätt tar över effekten av elvanse även i doser uppåt 300mg, blir lugn och får suddig syn av höga doser dock så rätt ovärt då de inte gör mer. Full blir jag iaf räcker med fåtal öl för att alla bieffekter/fokus ska försvinna. Men annars är det en bra kombo för att komma igång lite utan att vara full men uppnå samma nivå, typ. Min vers iaf du får pröva dig fram, har käkat medicinen länge och har hög tolerans mot all CS.

Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Kan man göra något åt att man får iskalla händer/händer och näsa?

Mycket Vasokonstriktion för det lilla Elvansen gör egentligen. Vintern kan va jobbig speciellt om det är dragit hemma, på elvanse.

Röra på sig. Göra övningar, pumpa blodet.

Annars är det strumpor+tofflor som gäller, med en mössa på de så brukar händerna följa efter.
Vintern är jobbig speciellt om det är dragit hemma. Bra att du sätter på dig direkt efter tex varm morgon dusch så sitter värmen kvar.

Annars är alkohol är ett väldigt bra botemedel man behöver inte bli onykter för det ska jobba emot de.
Senast redigerad av ruttenfimp 2024-02-29 kl. 14:02.
Citera
2024-02-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Då det är ett centralstimulerande medel jobbar den emot alkoholen. Men helst ska du ta medicinen innan så inte kroppen tar handom båda samtidigt för då gör elvansen inte lika bra effekt. Då det är lisdexamfetamin. Tycker inte det funkar som vanligt amfetamin och tycker alkoholen lätt tar över effekten av elvanse även i doser uppåt 300mg, blir lugn och får suddig syn av höga doser dock så rätt ovärt då de inte gör mer. Full blir jag iaf räcker med fåtal öl för att alla bieffekter/fokus ska försvinna. Men annars är det en bra kombo för att komma igång lite utan att vara full men uppnå samma nivå, typ. Min vers iaf du får pröva dig fram, har käkat medicinen länge och har hög tolerans mot all CS.

Mycket Vasokonstriktion för det lilla Elvansen gör egentligen. Vintern kan va jobbig speciellt om det är dragit hemma, på elvanse.

Röra på sig. Göra övningar, pumpa blodet.

Annars är det strumpor+tofflor som gäller, med en mössa på de så brukar händerna följa efter.
Vintern är jobbig speciellt om det är dragit hemma. Bra att du sätter på dig direkt efter tex varm morgon dusch så sitter värmen kvar.

Annars är alkohol är ett väldigt bra botemedel man behöver inte bli onykter för det ska jobba emot de.

Finns det inget att dricka som gör det bättre?
Citera
2024-02-29, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Finns det inget att dricka som gör det bättre?

Skrev ju de. Alkohol, en eller två öl 6-7% gör susen. Undvik koffein och nikotin gör saken värre.

Förstår inte hur man inte har tofflor hemma iskallt utan. Vilka par som helst.

Sätt på dig en mössa jag lovar dig att det gör väldigt stor skillnad, luvtröja brukar göra jobbet ibland. Annars båda samtidigt spänn ner armarna knyt nävarna och spänn ut handflatan på repeat för att pumpa runt blodet.
Gör samma med fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in