Citat:
Ursprungligen postat av
versaler
Måste fråga er som har lite mer erfarenhet än vad jag har.
Hur påverkar Elvanse intaget av alkohol, är det svårare att bli full eller tvärtom?
Jag har inte så hög dos, 40 mg på morgonen.
Har provat att dricka någon gång tidigare men upplevde att jag inte blev berusad alls och slog mig att det kanske beror på adhd medicineringen ?
Jag behöver helt enkelt en rejäl fylla, ska jag strunta i att ta medicinen på morgonen alternativ ta bara 20 mg eller kanske satsa på attentin 5-10 mg på morgonen🤔
Då det är ett centralstimulerande medel jobbar den emot alkoholen. Men helst ska du ta medicinen innan så inte kroppen tar handom båda samtidigt för då gör elvansen inte lika bra effekt. Då det är lisdexamfetamin. Tycker inte det funkar som vanligt amfetamin och tycker alkoholen lätt tar över effekten av elvanse även i doser uppåt 300mg, blir lugn och får suddig syn av höga doser dock så rätt ovärt då de inte gör mer. Full blir jag iaf räcker med fåtal öl för att alla bieffekter/fokus ska försvinna. Men annars är det en bra kombo för att komma igång lite utan att vara full men uppnå samma nivå, typ. Min vers iaf du får pröva dig fram, har käkat medicinen länge och har hög tolerans mot all CS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
Kan man göra något åt att man får iskalla händer/händer och näsa?
Mycket Vasokonstriktion för det lilla Elvansen gör egentligen. Vintern kan va jobbig speciellt om det är dragit hemma, på elvanse.
Röra på sig. Göra övningar, pumpa blodet.
Annars är det strumpor+tofflor som gäller, med en mössa på de så brukar händerna följa efter.
Vintern är jobbig speciellt om det är dragit hemma. Bra att du sätter på dig direkt efter tex varm morgon dusch så sitter värmen kvar.
Annars är alkohol är ett väldigt bra botemedel man behöver inte bli onykter för det ska jobba emot de.