2024-02-27, 21:27
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Vi lever i en komplicerad värld, förstås.

Å ena sidan, donald12, har doktor Philip McMillan just lagt ut en video där han säger att en visselblåsare har hört av sig till honom och påstått att de här vita blodpropparna som man ser händer i de levande. McMillan säger sig tidigare ha varit säker på att detta bara sker postmortem, och han kan inte verifiera visselblåsarens påstående. I videon sitter han i videomöte med en annan läkare och med visselblåsaren. Visselblåsaren påstår att det verkar som att ju mer vaccinationer folk har ju mer problem. De har patienter med 8 vaccinationer, men också med 1. Visselblåsaren bedömer att 99% av fallen han ser med "the white fibrous clots" är vaccinerade. PÅ hans lab säger han sig se uppåt 10 fall i veckan. https://www.youtube.com/watch?v=fv1k1HX64eI

Så vi får se. Samtidigt, IMBILDEN, har en studie kommit som pekar på att immuniteten från mRNA-vaccinen är bättre än man trott. https://www.mountsinai.org/about/newsroom/2024/longterm-data-reveals-sarscov2-infection-and-vaccineinduced-antibody-responses-are-longlasting

Och, IMBILDEN, en studie från Oxford som säger att Covid-19 finns kvar i en del smittade i upp till ett halvår. Det är alltså så att en del personer fortfarande är sjuka i en Covid-variant som har försvunnit och ersatts med en annan. Med andra ord så beror nog en del personers långdragna sjukdom på att de under många månader fortfarande har Covid.
Study reveals high number of persistent COVID-19 infections in the general population https://www.ox.ac.uk/news/2024-02-21-study-reveals-high-number-persistent-covid-19-infections-general-population
Och både donald12 och IMBILDEN, en studie i The Lancet nu om hur återinfektion i Covid kan leda till mer och mer problem, och vaccin tycks hjälpa mot detta, men däremot tycks vaccinen vara sämre för dem med astma:
This research found that the occurrences of respiratory disorders among patients who survived for 30 days after the COVID-19 diagnosis continued to rise consistently, including asthma, bronchiectasis, COPD, ILD, PVD, and lung cancer. (...) In this study, several key findings have been further identified. Firstly, our research demonstrates a significant association between COVID-19 and an increased long-term risk of developing various respiratory diseases. (...) Fourthly, our study showed a significant increase of the long-term risk of developing asthma, COPD, ILD, and lung cancer diseases among individuals who suffered SARS-CoV-2 reinfection.
Här är om vaccinen:
Finally, we found that the risk of most respiratory diseases was higher before COVID-19 vaccination was available. This finding suggests that nationwide COVID-19 vaccination has a protective effect against long-term respiratory outcomes. Interestingly, vaccination appears to have a potentially worsening effect on asthma morbidity compared with other outcomes. This observation aligns with some previous studies that have suggested a possible induction of asthma onset or exacerbation by COVID-19 vaccination.15 ,16 It suggests that more care may be necessary for patients with asthma on taking the COVID vaccines. https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(24)00079-8/fulltext
Och slutligen slutligen: Som RNZ skriver så var det inte tänkt att pandemin skulle hålla på så här. Spanska sjukan kom under en kort period och blev sedan influensa. Covid är uppe i femte året nu.
https://www.rnz.co.nz/news/national/510273/a-pandemic-that-will-not-go-away-as-covid-enters-its-5th-year-nz-needs-a-realistic-strategy

Så "härligt", i nyheterna får alla något, såväl vaccinkritiska som vaccinpositiva, så väl Covidkritiska som Covidkramare.

Ny video av Vejon health om autoimmunity o liver decease o mrna injektioner. Mycket vi inte vet eller förstår om dessa experimentella interventioner.

https://www.youtube.com/live/g7616502ZkM?si=JRevRtg2cQDFkUqv
Citera
2024-02-28, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Och fortfarande ignorerar man vad vi kan göra för att minska virusets framfart med säkrare metoder. Är en bisarr diskussion om vaccin vs virus när man helt bortser från andra åtgärder.

Själv blir jag inte sjuk längre sen jag beslutade att använda de ofarliga interventioner som finns med hög sannolikhet för effekt. Dvs maximera sannolikhet för effekt med bivilkoret minimera negativa effekter.

Sömn, sol, motion, kost, vitamin D, melatonin, bastu mm. Samt att inte undvika exponering av snuviga individer. Man måste exponeras för alla nya varianter som dyker upp löpande.

Har aldrig varit så frisk som efter pandemin startade. Inte en enda sjukdag från jobbet på drygt 4 år.

https://c19early.org

Inte fel att leva hälsosamt, men jag tror det räcker långt att tvätta händerna, låta bli att peta med fingrarna i ansiktet munnen och näsan när man är ute samt hålla sig borta från folk som nyser eller verkar sjuka. Så har jag gjort och enda gången jag ens haft vad som kan vara influensa var i 3 dar 2016, i övrigt har jag inte varit sjuk på 25 år eller så, inte ens en förkylning. Och så har jag inte haft Covid heller, så även om jag hoppas och tror att vaccineringarna ska ha gett mig tillräckligt skydd för att slippa märka den så består samtidigt mina största hälsorisker just nu, före jag smittas av Covid, av vaccinet. Men när jag får Covid hoppas jag vaccinet ska hjälpa även om det var ett tag sen nu.

Men så har jag heller inte haft utsatta yrken som buss- eller taxichaufför eller sjukvårdspersonal.

När det gäller vaccinet så fastslår ju 99 miljonerstudien att det finns risker med det, och även om det är små så är de inte kul för de som drabbas (och kan det kanske vara genetiskt så att fler i en familj kan drabbas?). Sedan har man ju bara undersökt för vissa förutbestämda saker, så jag vill vara elak nog mot vaxxare genom att säga att innan jag ser studier på om vaccinet till exempel påverkar cancertillväxt så håller jag den frågan öppen med tanke på att vissa studier ställt den frågan (Uversky i hans IgG4-studie till exempel). Jag tycker man ska tala mer om både vaccinet och Covid.

Aftonbladet
har fortfarande nyheten om 99-miljonersstudien på framsidan på sin hemsida. Är det ingen vaxxare som irriteras på rubriken?

”Klart samband mellan vaccin och sjukdomar”

Forskarna slår fast: Förhöjd risk "Vaccin fortfarande säkrare” https://www.aftonbladet.se/

Klart samband... Förhöjd risk ... Vaccin fortfarande säkrare ... Sug på den sista. Studien säger ju att vaccinet är säkrare, men Aftonbladet skriver att det fortfarande är säkrare.... Finns det inte risk att en del blir mindre benägna att vaccinera sig när Aftonbladet gör så här? Jo självklart får det personer att tänka att jag vaccinerar mig inte en gång till, jag har ju redan gjort det. Därmed borde ju en del av trådens vaxxare nu bli arga på Aftonbladet. Blir ni det?
Citera
2024-02-28, 16:37
Medlem
Så snart någon ung numera avlider av okänd anledning eller blir konstigt sjuk så spekuleras det på Flashback kring om det var vaccinet varvid andra blir irriterade. Ibland spekuleras även i Covid som möjlig orsak. En sådan tråd ligger nu högst här om Kristoffer Olsson: (FB) Fotbollspelaren Kristoffer Olsson medvetslös i respirator

Ett tidigare exempel är skriverier när danske fotbollspelaren Eriksen i juni 2021 föll ihop på planen med hjärtstopp.

Eriksen ska då inte ha varit vaccinerad och inte ha haft Covid, men han befann sig faktiskt där det var ett utbrott av Covid vilket går att söka rätt på själv: https://www.reuters.com/lifestyle/sports/eriksens-former-cardiologist-says-he-had-no-history-heart-concerns-2021-06-13/

Samtidigt vet ju alla att elitidrottare drabbas av hjärtstopp, det handlar väl om ca 3 per 100.00 eller nåt?

Men det jag konstaterar nu är bara att folk verkar oroliga och att det kan verka som om det kommer ett nytt dödsfall i veckan. Idag var det 39-årig stavhoppare död och samtidigt nämns en annan idrottsstjärnas död i cancer: https://www.expressen.se/sport/friidrott/tysk-stavhoppsstjarna-dod-fabian-schulze-blev-39-ar/
Tyska Bild skriver att Schulze gick bort bara några dagar innan sin 40-årsdag i Sonthofen efter att ha blivit akut sjuk för en vecka sedan. Det är inte känt vilken typ av sjukdom Schulze drabbades av.
Det skulle ju samtidigt framstå som osmakligt att börja nämna namn på unga och spekulera kring deras död så jag gör inte det. Ibland är dödsorsaken kanske indirekt såsom med det sorgliga fallet med vår 21-åriga friidrottare som tog sitt liv efter att ha drabbats av POTS efter Covid att döma av hennes Insta.

Det jag fiskar efter är att det uppenbarligen funderas åtminstone på Fb kring om ifall dödsfallen hänger samman med vaccin eller Covid. Om det skulle vara fler i Sverige som undrar detta så vore det naturligt om någon journalist tog tag i det, som man gjorde tidigare och före pandemin när idrottare drabbades av dödsfall, till exempel 2005: "50 dödsfall har fått idrotten att agera": https://www.svd.se/a/7ba67326-73e9-3f07-be31-b61a38731a98/50-dodsfall-har-fatt-idrotten-att-agera

Så man får hoppas att en och annan svensk journalist har tänkt till kring detta och kommit fram till att dödsfallen nu är helt naturliga och att det är därför de inte skriver om det. Det kan ju som jag skrivit tidigare vara så att dels så har vi fler "kändisar" nu och då dör det alltid någon sådan, och dels så skriver kanske tidningarna mer om deras död just nu eftersom det har blivit en "grej att skriva om det. Och i så fall är det inget onaturligt alls som sker. Samtidigt har vi ju sett att särskilt Covid men också vaccinet kan ge hjärtskador och annat.
Citera
2024-02-28, 16:54
Medlem
donald12s avatar
Spikproteiner misstänks ju orsaka hjärtproblemen o ivermectin binder till Spikproteiner. Så kan ju vara bra ta ivermectin vid vaccination.

Jag tog iallafall ordentligt med ivermectin när jag tvingades ta injektionen pga att jag behövde kunna resa överallt i jobbet.

Circulating spike protein may contribute to myocarditis after COVID-19 vaccination

The most compelling difference in adolescents who developed post-vaccine myocarditis compared with the asymptomatic cohort was the presence of a surprisingly high level of full-length unbound spike protein

administration of antibodies to spike protein could potentially prevent or reverse the pathology

https://www.nature.com/articles/s44161-023-00222-0

Based on previous in silico studies, the drug ivermectin was selected as it has been shown to interact with the S of SARS-CoV-2 through molecular docking [32]. These in silico studies showed that ivermectin could bind to both the S1 and S2 subunits of S.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10671224/
Citera
2024-02-28, 18:50
Medlem
Överdödligheten under pandemin har nu studerats i USA. Här är ett par citat om denna nya studie från Boston Universitys hemsida:
CISS Affiliate’s Analysis Reveals Many Excess Deaths Attributed to Natural Causes Are Actually Uncounted COVID-19 Deaths

(...) Nearly 1,170,000 people have died from COVID-19 in the United States according to official federal counts, but multiple excess mortality studies suggest that these totals are vastly undercounted. (...)

Now, a new study led by the School of Public Health and the University of Pennsylvania (UPenn) provides the first concrete data showing that many of these excess deaths were indeed uncounted COVID-19 deaths.

Published in the journal PNAS, the study compared reported COVID-19 deaths to excess deaths due to non-COVID, natural causes, such as diseases and chronic illnesses, and found that increases in non-COVID excess deaths occurred at the same time or in the month prior to increases in reported COVID-19 deaths in most US counties.

Focusing on excess deaths by natural causes rather than all-cause excess death estimates provides a more accurate understanding of the true number of deaths attributable to COVID-19, as it eliminates external causes for mortality, such as intentional or unintentional injuries, for which COVID-19 would not be a contributing factor.

“Our findings show that many COVID-19 deaths went uncounted during the pandemic, says study corresponding author Andrew Stokes, associate professor of global health, who has led numerous studies analyzing excess mortality patterns and drivers during the pandemic. https://www.bu.edu/ciss/2024/02/27/ciss-affiliates-analysis-reveals-many-excess-deaths-attributed-to-natural-causes-are-actually-uncoun ted-covid-19-deaths/
Viktigt nu att Socialstyrelsen och FHM och andra tar till sig den nya studien så att vi kan se om även Sveriges dödsfall i Covid var kraftigt underrepresenterade. Vem vet, istället för Socialstyrelsens ca 20500 dödsfall i Covid i Sverige eller FHM:s ca 25000 dödsfall eller WHO:s och Johns Hopkins över 27000 dödsfall i Sverige kanske vi istället ligger på över 30.000 dödsfall? Viktigt nu att inte nöja sig utan istället göra klart dödssiffrorna under pandemin och koppla dessa till Covid-vågor och vaccineringar och annat så att vi lär oss av pandemin!

Annars finns kanske också risken att det kan uppfattas som att verkliga dödsfall i Covid göms i syfte att utmåla pandemin som över och strategin som lyckad. Men i själva verket hade ju Sverige rekordantal dödsfall hösten 2023, som de 4 forskarna påpekade i Expressen. Nog faktiskt högre än vad antalet dödsfall var ett par år tidigare. Ska vi ha det i höst igen eller hur ser planen ut? Finns det någon plan?

Här är studien: https://www.pnas.org/doi/full/10.1073/pnas.2313661121
Senast redigerad av Lamento 2024-02-28 kl. 18:56.
Citera
2024-02-28, 21:31
Medlem
Citat:
Överdödligheten under pandemin har nu studerats i USA. Här är ett par citat om denna nya studie från Boston Universitys hemsida:
CISS Affiliate’s Analysis Reveals Many Excess Deaths Attributed to Natural Causes Are Actually Uncounted COVID-19 Deaths

(...) Nearly 1,170,000 people have died from COVID-19 in the United States according to official federal counts, but multiple excess mortality studies suggest that these totals are vastly undercounted. (...)

Now, a new study led by the School of Public Health and the University of Pennsylvania (UPenn) provides the first concrete data showing that many of these excess deaths were indeed uncounted COVID-19 deaths.

Published in the journal PNAS, the study compared reported COVID-19 deaths to excess deaths due to non-COVID, natural causes, such as diseases and chronic illnesses, and found that increases in non-COVID excess deaths occurred at the same time or in the month prior to increases in reported COVID-19 deaths in most US counties.

Focusing on excess deaths by natural causes rather than all-cause excess death estimates provides a more accurate understanding of the true number of deaths attributable to COVID-19, as it eliminates external causes for mortality, such as intentional or unintentional injuries, for which COVID-19 would not be a contributing factor.

“Our findings show that many COVID-19 deaths went uncounted during the pandemic, says study corresponding author Andrew Stokes, associate professor of global health, who has led numerous studies analyzing excess mortality patterns and drivers during the pandemic. https://www.bu.edu/ciss/2024/02/27/ciss-affiliates-analysis-reveals-many-excess-deaths-attributed-to-natural-causes-are-actually-uncoun ted-covid-19-deaths/
Viktigt nu att Socialstyrelsen och FHM och andra tar till sig den nya studien så att vi kan se om även Sveriges dödsfall i Covid var kraftigt underrepresenterade. Vem vet, istället för Socialstyrelsens ca 20500 dödsfall i Covid i Sverige eller FHM:s ca 25000 dödsfall eller WHO:s och Johns Hopkins över 27000 dödsfall i Sverige kanske vi istället ligger på över 30.000 dödsfall? Viktigt nu att inte nöja sig utan istället göra klart dödssiffrorna under pandemin och koppla dessa till Covid-vågor och vaccineringar och annat så att vi lär oss av pandemin!

Annars finns kanske också risken att det kan uppfattas som att verkliga dödsfall i Covid göms i syfte att utmåla pandemin som över och strategin som lyckad. Men i själva verket hade ju Sverige rekordantal dödsfall hösten 2023, som de 4 forskarna påpekade i Expressen. Nog faktiskt högre än vad antalet dödsfall var ett par år tidigare. Ska vi ha det i höst igen eller hur ser planen ut? Finns det någon plan?

Men hur avgör man att någon dött av "covid 19"? Hur avgör man att någon har eller har haft "covid 19"? Dessa frågetecken är lika stora nu som någonsin tidigare.

Så länge ingen kan ge något bra svar på dessa frågor så måste all, och menar all, alltihopa, statistik gällande "covid 19" räknas som värdelös.
Citera
2024-02-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men hur avgör man att någon dött av "covid 19"? Hur avgör man att någon har eller har haft "covid 19"? Dessa frågetecken är lika stora nu som någonsin tidigare.

Så länge ingen kan ge något bra svar på dessa frågor så måste all, och menar all, alltihopa, statistik gällande "covid 19" räknas som värdelös.

:-) Kul att se dig. det var ett tag sen. Som jag förstår det studerar man virus en aning indirekt, men om jag lämnar virus och istället jämför med något annat:

Ingen har visat upp någon gravitation. Tror du då på gravitation? Tror du att någon kan dö av gravitation? :-)
Citera
2024-02-29, 11:24
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Vi har redan konstaterat för ett antal år sedan att man kunde skriva av upp till 80% av statistiken speciellt i USA där dom ekonomiska incitamenten var oerhört starka att associera alla inläggningar med Covid-19.

Att dödsfallen skulle vara underrapporterade är en absurd tolkning även om det naturligtvis förekommer anekdotiskt.
Citera
2024-02-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vi har redan konstaterat för ett antal år sedan att man kunde skriva av upp till 80% av statistiken speciellt i USA där dom ekonomiska incitamenten var oerhört starka att associera alla inläggningar med Covid-19.

Att dödsfallen skulle vara underrapporterade är en absurd tolkning även om det naturligtvis förekommer anekdotiskt.

Intressant det du skriver om USA. Ja, kanske är en absurd tolkning att det skulle vara underrapportering. Många gamla som fick Covid i Sverige 2020 dog av att de av ekonomiska skäl fick lugnande istället för syrgas (enligt de undersökningar som gjorts verkar det ha varit en hel del). Jag antar att de räknas som Covid-döda. Kanske ska dessa räknas in i statistiken för patienter som avlidit av felaktig sjukvård. Brukar ju vara ett par tusen som avlider varje år i felaktig sjukvård. Hur många var det 2020?
Citera
2024-02-29, 18:07
Medlem
Citat:
:-) Kul att se dig. det var ett tag sen. Som jag förstår det studerar man virus en aning indirekt, men om jag lämnar virus och istället jämför med något annat:

Ingen har visat upp någon gravitation. Tror du då på gravitation? Tror du att någon kan dö av gravitation? :-)

Har man ingen metod för att hålla reda på äpplen och päron kan man inte föra statistik över äpplen och päron. Bara över frukt i största allmänhet möjligen.

Och har man ingen trovärdig metod för att påvisa covid 19 kan man inte föra statistik över covid 19. Så enkelt är det.
Citera
2024-03-01, 14:03
Bannlyst
Citat:
Intressant det du skriver om USA. Ja, kanske är en absurd tolkning att det skulle vara underrapportering. Många gamla som fick Covid i Sverige 2020 dog av att de av ekonomiska skäl fick lugnande istället för syrgas (enligt de undersökningar som gjorts verkar det ha varit en hel del). Jag antar att de räknas som Covid-döda. Kanske ska dessa räknas in i statistiken för patienter som avlidit av felaktig sjukvård. Brukar ju vara ett par tusen som avlider varje år i felaktig sjukvård. Hur många var det 2020?
Nästa gång kanske Bill Gates kollektivet släpper en tutorial på YouTube så vi alla kan lära oss konsten att vara en seriemördare.
Citera
2024-03-01, 14:13
Bannlyst
Citat:
Vi lever i en komplicerad värld, förstås.
Det är verkligen enkelt när man bryter ner det. Uppe i den lilla exklusiva satanistiska psykopatklubben sitter de och tycker att det finns för många människor på jorden, trots att hela jordens befolkning skulle få plats på en yta i storlek med delstaten Texas i USA.

Genom vaccin kan man minska befolkningen enkelt med 10-15%. Det var ungefär det Bill Gates sa 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in