Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Men herregud människa ta in verkligheten. Mobbingen har en mekanism som personen som blir mobbad inte begriper. Du kan inte bli mobbad om du har kontroll över situationen. Visst är det ett fysiskt problem att vara mindre än motståndaren, men det ändrar inte den bakomliggande mekanismen och även om du är mindre kan du tekniskt övervinna en större motståndare.
Problemet är att vi lär ut våra barn att inte slå tillbaka även när du blir misshandlad, vilket manifesterar sig så typiskt i fallet Israel-Palestina. Vi ska frysa ut och bojkotta Israel för att de försöker hämta tillbaka sin gisslan.
Så här fungerar det: HÖJ RÖSTEN. Lär ditt barn att ryta till med hela kroppen, inte något jävla Tucker Carlson-ljud utan från diafragman. "Jag är inte i din omgivning, du är i min, det är jag som bestämmer i min omgivning!" Man föregår, höjer den andra personen handen så slår man först, inte efter. Den här jävla cuckade mentaliteten måste dö ut någon gång, annars går den i arv, fattar du inte det?
Jag menar det på riktigt: du blir skadad av att bli hunsad som man, du får fysiska hjärnskador av det. Män får fysiska hjärnskador av kvinnor som förnedrar dem och är otrogna. Du kan inte fly undan en sån här sak för du kommer inte att kunna leva ett normalt liv efter om du gör det.
Fast nu är det inte som på film där den mobbade blir biten av någon spindel och spöar skiten ur mobbaren.
Verkligheten är inte riktigt som töntar önskar att den var.
Det fungerar väldigt ofta inte att höja rösten, slå tillbaka, slå först osv.
Tvärtom så kan det just vara det som triggar mobbare.
Mobbaren kan som exempelvis vara van vid våld från äldre syskon, föräldrar, kompisar mm.
Om då Kalle 2 år yngre 20 kg lättare försöker höja rösten och slå tillbaka så blir det roligt.
Oj nu får jag en reaktion!
Fan va kul! Nu ska jag förnedra honom!
Eller att kompisgänget är 5 st och Kalle själv.
Det är inte så mycket mobboffret kan göra alla gånger.
Det går inte riktigt att ta kontroll över situationen om säg dina mobbare är av säg utländsk härkomst som mobbar i grupp och kanske drar in sina äldre bröder om du försvarar dig någorlunda framgångsrikt.
Ibland är du helt enkelt körd som enskild individ, speciellt om du faktiskt försöker stå upp för dig själv.
Därav är det så vanligt med folk som blivit mobbade som tar ut det på andra när de väl kan.