2024-02-28, 11:11
Medlem
Försök göra lite bakgrund check på ungarna. Kolla upp om deras föräldrar verkar resonabla om de verkar vettiga så kontakta dom.

Verkar mobbarna komma från en klanfamilj eller gäng då är det tyvärr så att du måste antigen anmäla eller flytta.

Skolan gör inget för ungarna idag. Går du till fritidsgården och pratar med personalen där så kanske de kan ge dig mer information kring ungarna som mobbar.
Citera
2024-02-28, 11:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Killen kan ju lika gärna bli mobbad av en eller flera problem individer för att han just är normal och hade otur att bli huvud offret för att han kanske försvarar sig.

Självklart vart det några individer som "förtjänade" att mobbas för att de var jävliga och dryga, vanligt att de själva också mobbade andra oftare yngre i frustration för att de just låg efter sina jämnåriga.
Då kan ju vem helst som är yngre och mindre bli offret för den individens frustration.

Det spelar ingen roll hur du uppfostrar dina barn alla gånger.
Du kan ha helt normala barn som blir mobbade extra för att de kanske försvarar sig och triggar mobbaren.

Men herregud människa ta in verkligheten. Mobbingen har en mekanism som personen som blir mobbad inte begriper. Du kan inte bli mobbad om du har kontroll över situationen. Visst är det ett fysiskt problem att vara mindre än motståndaren, men det ändrar inte den bakomliggande mekanismen och även om du är mindre kan du tekniskt övervinna en större motståndare.

Problemet är att vi lär ut våra barn att inte slå tillbaka även när du blir misshandlad, vilket manifesterar sig så typiskt i fallet Israel-Palestina. Vi ska frysa ut och bojkotta Israel för att de försöker hämta tillbaka sin gisslan.

Så här fungerar det: HÖJ RÖSTEN. Lär ditt barn att ryta till med hela kroppen, inte något jävla Tucker Carlson-ljud utan från diafragman. "Jag är inte i din omgivning, du är i min, det är jag som bestämmer i min omgivning!" Man föregår, höjer den andra personen handen så slår man först, inte efter. Den här jävla cuckade mentaliteten måste dö ut någon gång, annars går den i arv, fattar du inte det?

Jag menar det på riktigt: du blir skadad av att bli hunsad som man, du får fysiska hjärnskador av det. Män får fysiska hjärnskador av kvinnor som förnedrar dem och är otrogna. Du kan inte fly undan en sån här sak för du kommer inte att kunna leva ett normalt liv efter om du gör det.
Senast redigerad av Melange5738 2024-02-28 kl. 11:24.
Citera
2024-02-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag.

Byt skola, absolut snabbaste sättet att komma till rätta med det och ni behöver komma tillrätta med det.

Den längre vägen är att låta honom börja träna kampsport och förklara att det är fullt rimligt att tvåla till sina plågoandar, att det är självförsvar och att han självklart har rätt att försvara sig.

Mobbare är fega, värdelösa varelser men våld förstår de. Är det orcher det handlar om så hjälper enbart att flytta tyvärr då de besitter mer våldskapital än vad ni är villiga att ta till.
Senast redigerad av MainF 2024-02-28 kl. 11:30.
Citera
2024-02-28, 11:35
Medlem
Hota med uppdrag granskning eller något. Har inte mobbarnas föräldrar vett att säga till sina snorungar att de skall bete sig? Antagligen inte. Idioter brukar få idioter till barn. Känner du någon verkligt myndig person? Någon stor Duke Nukem-looking motherfucker? Be honom ta ett samtal med föräldrarna kanske.
Fuckat om de inte lyssnar på dig.
Citera
2024-02-28, 11:41
Medlem
-Hengpung-s avatar
Du som man ska åka hem till mobbarens familj, knacka på och be om att få tala med deras barn/ungdom. Föräldrarna kommer undra varför du som vuxen karl vill tala med deras barn, men de kan fä vara med vid samtalet säger du.

Sedan berättar du läget och om inte mobbningen upphör så blir det konsekvenser. Se grovallvarlig och lite arg ut i ansiktet. Du ska inte hota på något vis, men helt klart så är du upprörd. Detta kommer skrämma mobbaren och hans föräldrar får skämmas lite, och kanske får dom reda på något de inte visste och ni får chans att samtala mer.
Citera
2024-02-28, 11:45
Medlem
JoeDoughs avatar
Varför mobbar mobbaren?
För att han kan.
Varför mobbas den mobbade?
För att han tillåter det.
Ta bort nån av faktorerna och allt faller.
Citera
2024-02-28, 11:47
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Det är väl ändå inte den mobbade som ska byta skola utan det är ju snarare rötäggen som är på honom som isf ska byta, eller försvinna.

Hade också samma problem med att min son blev någon form av 'hackkyckling' i skolan och fick ta både glåpord och slag från några elever. Diskuterade med rektor, lärare och allehanda drägg om detta utan att något hände. Det slutade med att jag fick ta tag i det själv så jag "hotade" ungarna vilket slutade med att ungarna berättade för sin pappa, pappan ringde till rektorn och rektorn ringde till mig och skällde och sa typ: "Så här kan du inte bete dig eller säga till barnen" och mitt svar var något i stil med: Det händer ju inte ett skit, du reder inte av ditt arbete etc etc.

Jag sa till rektorn att hon skulle boka in ett möte med pappan så att jag kunde snacka med honom men då blev det jobbigt för då var rektorn tvungen att ordna tolk osv. så det rann ju ut i sanden.

Nu är inte dessa ungarna kvar längre för de har flyttat till annan ort och terroriserar nya individer men tiden efter att jag hade "hotat" dem så var dem inte på min son längre.

Ibland så hjälper det med hot och gör det inte det så får man ta till nästa steg. När det kommer till barnen så är jag stenhård - likaså om det hade varit tvärtom att de hade mobbats. Kör hårt och lycka till! Hoppas att det löser sig för er och din son!
Håller egentligen med dig till 100%
men jag ser det ur barnets perspektiv. Ofta reder inte mobbingsituationer upp sig, och så står du plötsligt där en dag och har gått hela låg- och mellanstadiet och varit utsatt, istället för att bara flytta.
Citera
2024-02-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men herregud människa ta in verkligheten. Mobbingen har en mekanism som personen som blir mobbad inte begriper. Du kan inte bli mobbad om du har kontroll över situationen. Visst är det ett fysiskt problem att vara mindre än motståndaren, men det ändrar inte den bakomliggande mekanismen och även om du är mindre kan du tekniskt övervinna en större motståndare.

Problemet är att vi lär ut våra barn att inte slå tillbaka även när du blir misshandlad, vilket manifesterar sig så typiskt i fallet Israel-Palestina. Vi ska frysa ut och bojkotta Israel för att de försöker hämta tillbaka sin gisslan.

Så här fungerar det: HÖJ RÖSTEN. Lär ditt barn att ryta till med hela kroppen, inte något jävla Tucker Carlson-ljud utan från diafragman. "Jag är inte i din omgivning, du är i min, det är jag som bestämmer i min omgivning!" Man föregår, höjer den andra personen handen så slår man först, inte efter. Den här jävla cuckade mentaliteten måste dö ut någon gång, annars går den i arv, fattar du inte det?

Jag menar det på riktigt: du blir skadad av att bli hunsad som man, du får fysiska hjärnskador av det. Män får fysiska hjärnskador av kvinnor som förnedrar dem och är otrogna. Du kan inte fly undan en sån här sak för du kommer inte att kunna leva ett normalt liv efter om du gör det.
Fast nu är det inte som på film där den mobbade blir biten av någon spindel och spöar skiten ur mobbaren.

Verkligheten är inte riktigt som töntar önskar att den var.

Det fungerar väldigt ofta inte att höja rösten, slå tillbaka, slå först osv.
Tvärtom så kan det just vara det som triggar mobbare.
Mobbaren kan som exempelvis vara van vid våld från äldre syskon, föräldrar, kompisar mm.
Om då Kalle 2 år yngre 20 kg lättare försöker höja rösten och slå tillbaka så blir det roligt.
Oj nu får jag en reaktion!
Fan va kul! Nu ska jag förnedra honom!
Eller att kompisgänget är 5 st och Kalle själv.
Det är inte så mycket mobboffret kan göra alla gånger.
Det går inte riktigt att ta kontroll över situationen om säg dina mobbare är av säg utländsk härkomst som mobbar i grupp och kanske drar in sina äldre bröder om du försvarar dig någorlunda framgångsrikt.
Ibland är du helt enkelt körd som enskild individ, speciellt om du faktiskt försöker stå upp för dig själv.

Därav är det så vanligt med folk som blivit mobbade som tar ut det på andra när de väl kan.
Citera
2024-02-28, 12:01
Medlem
Barnet har otur och hamnat i samma klass som svaga individer, mobbning handlar i mångt och mycket om osäkerhet och är livrädda att själva hamna utanför.
"Ledaren" är ofta en oskön typ som slutligen blir ensam i livet.
Så fult att många i tråden verkar lägga ansvaret på er och barnet. Det spelar ingen roll vilka kläder etc han har. Men är troligen ett tacksamt offer då han är snäll.

Kan också tipsa om att barnet ska försöka ignorera mobbarna så dom inte får nån reaktion, få dom att se dumma ut Då blir det inte kul längre. Men lättare sagt än gjort för ett barn💖

Däremot kan man lägga mer vikt på mobbarnas föräldrar. Jag skulle bli otroligt förvånad om mina barn skulle mobbat andra, har alltid pushat barnen att vara inkluderande. Många föräldrar skiter i att uppfostra sina barn i detta, bara dom själva har det bra. Men det är minst lika viktigt att vara en bra kompis.

Förstår verkligen din ilska. Det är inte mobbaren som ska behöva flytta. Flytta på ungjävlarna i stället. Fortsätt din kontakt med rektorn och kanske prata med föräldrarna till mobbarna, om inget händer, snart anmäl skolan! Det brukar sätta press.
Senast redigerad av granskottet80 2024-02-28 kl. 12:13.
Citera
2024-02-28, 12:02
Medlem
Sinraths avatar
Jag önskar att ge igen hade löst mitt problem med mobbare när jag var liten. Det var ofta tillfälligt avskräckande men fick ohyggligt mycket skit från alla lärare, föräldrar och andra vuxna när jag gav igen i försvar (förutom av farsan), fast jag var nog inte 100% oskyldig varje gång så klart, bara så man minns det. Blev tyvärr extremt kuvad och indoktrinerad att minsta våld var av ondo, även i försvar. Mina mobbare var extremt skickliga ögontjänare så när jag sa varför jag knuffade eller gav igen för något dom gjort mot mig så hade jag i princip erkänt "brottet" och därav fick ta alla konsekvenser som den skyldige till situationen. Många samtal mellan föräldrar och lärare pga detta. Till slut slutade jag och blev helt enkelt mobbad utan att göra motstånd. Inte jättemycket mobbad men det är ju sådant man minns.

Kanske TS har bättre lycka med att träna sin son att hävda sig, på något sätt, som avskräcker hans mobbare.
Citera
2024-02-28, 12:05
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Varför ska jag läsa igenom alla dina inlägg när du skriver som en kratta i denna tråd?
Tja, varför inte? Det var du själv som gnällde över hur jag skriver och den här tråden handlar inte ens om språk. Du kanske har svårt med läsförståelse rent allmänt och då kan det vara bra att läsa lite extra.
Citera
2024-02-28, 12:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Fast nu är det inte som på film där den mobbade blir biten av någon spindel och spöar skiten ur mobbaren.

Verkligheten är inte riktigt som töntar önskar att den var.

Det fungerar väldigt ofta inte att höja rösten, slå tillbaka, slå först osv.
Tvärtom så kan det just vara det som triggar mobbare.

Nej, mobbingens primära mekanism är att trigga en reaktion. De vill se någon typ av reaktion från offret. Helst ska reaktionen ge mobbaren någon typ av stimulans.

Citat:
Mobbaren kan som exempelvis vara van vid våld från äldre syskon, föräldrar, kompisar mm.
Om då Kalle 2 år yngre 20 kg lättare försöker höja rösten och slå tillbaka så blir det roligt.

Oj nu får jag en reaktion!
Fan va kul! Nu ska jag förnedra honom!
Eller att kompisgänget är 5 st och Kalle själv.

Kalle två år yngre 20 kg lättare kan fortfarande slå in huvudet på en 20 kg tyngre person eller ta ett strypgrepp på honom. Det handlar om träning och erfarenhet. Ingenting du lär dig på en kväll men du är en dålig far om du inte förberett honom på den eventualiteten. Bästa tidpunkten att börja träna var ett antal år tidigare, den näst bästa tidpunkten att börja är nu.

Citat:
Det är inte så mycket mobboffret kan göra alla gånger.

Du måste försöka oavsett. Du kan inte fly undan för då kommer du vara ett mobboffer hela livet. Någonstans måste det sluta och det börjar mentalt. Man tränar upp psyket först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in