2024-02-27, 23:37
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Gå till skolan och konfrontera mobbarna. Markera hårt verbalt, men inte fysiskt på något vis
Citera
2024-02-27, 23:43
Medlem
Låter som trolltråd om man tittar på TS användarnamn. Men ändå många bra råd
Citera
2024-02-27, 23:53
Du är singelmorsa eller hur, frånvarande far eller att du förbjuder kontakt etc, snackar skit om farsan.. vänd andra kinden, bry dig inte i vad de säger, de är bara avundsjuka, de mår inte bra.. du är perfekt precis som du är, det är inget fel på dig.

Hade ungen haft en manlig förebild hade detta aldrig hänt, dvs någon som lär ungen att säga ifrån, stå på sig, slå tillbaka och inte vara ett offer.

Är du ensamstående far så har du totalt misslyckats inte bara i att vara en man men att vara en farsa.
Citera
2024-02-27, 23:55
Medlem
Prata med mobbaren bara. Använd rätt ord och blick.
Citera
2024-02-28, 00:04
Medlem
bubblecups avatar
Vet inte hur gammal din son är, men som många har nämnt skriv in honom i en Kickboxing klass eller någon annan hård kampsport och gärna med en kompis. som jag förstod ifrån ditt inlägg så har din son kompisar som han kan träna med och då blir det mycket roligare. Säg sedan till honom VÄLDIGT tydligt (hint hint) att det är ingen av er föräldrar som kommer vara arg på honom om han skulle behöva försvara sig i skolan det är mer än ok att försvara sig mot en mobbare.

Då är det bara en tidsfråga innan han har byggt upp sitt självförtroende och ger tillbaka. Det är bara att luta sig tillbaka och vänta på att han kommer hem hur glad som helst för att han kickat ner sin mobbare eller på ett telefonsamtal ifrån skolan om att din lille grabb har spöat upp sin mobbare då är det bara att dyka upp och nämna alla gånger som han blivit attackerad och att det här var en konsekvens av deras oförmåga av att hantera situationen och bjud sedan grabben på lite fredagsmys och fira hemma eller något det har han förtjänat.
Citera
2024-02-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FcknFaggot
Varför är det alltid folk som aldrig utövat kampsport som föreslår kampsport?

Tränat i 10 år vännen
Citera
2024-02-28, 00:56
Medlem
Kontakta genast föräldrarna. Lycka till, inget barn ska behöva utsättas för mobbning det är allas vårt ansvar.
Citera
2024-02-28, 00:58
Medlem
Klart du kan hota föräldrarna framförallt, även pojken. Samt som någon sa du kan lära ut självförsvar lite snabbt. Vet inte mobbaren kanske är mycket större och så jämfört med alla andra. Men vid en ung ålder tänker man oftast inte våld man är oskyldig. Det är därför vissa dvs mobbare kan utnyttja andra. Så bara säga att ge tillbaka
Citera
2024-02-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vet att det här inte är något du vill höra men någon behöver förklara det för dig. Det är antagligen ditt fel. Du har uppfostrat din son fel helt enkelt.

Du ska DEFINITIVT INTE hålla på och kontakta mobbarens föräldrar. Du ska lära din son hur världen fungerar, att sätta gränser osv.

En majoritet av den vuxna befolkningen förstår inte vad syftet med mobbing går ut på och de lär inte sina barn det och om man inte gör det går mobbingen i arv. Det är jättemycket glapp i kunskapssammanhang som går i arv generation till generation och folk undrar varför.
Killen kan ju lika gärna bli mobbad av en eller flera problem individer för att han just är normal och hade otur att bli huvud offret för att han kanske försvarar sig.

Självklart vart det några individer som "förtjänade" att mobbas för att de var jävliga och dryga, vanligt att de själva också mobbade andra oftare yngre i frustration för att de just låg efter sina jämnåriga.
Då kan ju vem helst som är yngre och mindre bli offret för den individens frustration.

Det spelar ingen roll hur du uppfostrar dina barn alla gånger.
Du kan ha helt normala barn som blir mobbade extra för att de kanske försvarar sig och triggar mobbaren.

Sen finns det självklart individer som är rena måltavlor för en del barn att mobba.

Men i princip så är ju väldigt vanligt att mobbare just är problem individer, många mobbare har ju ofta blivit mobbade själva.

Där det förekommer mycket mobbing på skolor eller arbetsplatser är ju ofta ställen där det saknas tydligt ledarskap och där det finns många individer med diverse problem som gör att de antingen tar sig an rollen som mobbad, mobbare eller både och.
Mobbning är ju inget tecken på att saker fungerar som de ska, snarare ett tecken på dysfunktion.
Citera
2024-02-28, 01:09
Medlem
Amitriptylins avatar
Om inte skolan tar tag i det så får du som förälder göra det.
Du låter din son offras för att du inte vill riskera att få problem.
Jag skulle döda för mina barn och skulle gärna sitta inne om det betydde att min son slapp bli mobbad dagligen.
Mobboffer har hög överdödlighet.
Vill du att din barn ska bli suicid?

Din son bör spöa skiten ut killen, gärna med ett tillhygge om han inte vet hur man slåss, hockeyklubba funkar utmärkt.
Eller så ber du din son och hans vänner att de filmar horungen och hans harang när de håller på.
Sen kan du skicka filmerna till horungens föräldrar.
Senast redigerad av Amitriptylin 2024-02-28 kl. 01:13.
Citera
2024-02-28, 01:16
Medlem
Ett litet sabotage kanske skulle funka.
Finns säkert något finurligt du kan få till.
Ska ställa till stort besvär och oreda i mobbarens hem, så stöddigheten punkteras.
Upprepa några gånger i olika former för bästa effekt.

Annars, viktigt med kompisarna. Stötta din sons intressen och positiva relationer, de är viktiga. Har ni hund/katt? Kan vara en mycket fin vän.
En respektingivande hund kanske skulle vara verksamt.
Senast redigerad av kringkring 2024-02-28 kl. 01:31.
Citera
2024-02-28, 01:19
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Ååh det gör ont i hjärtat. Tror jag det att han är förstörd. Och det är en modig pojke du har som går dit varje dag ändå. Jag hade inte gjort det.

Skolan har väl noll tolerans mot mobbning så du borde anmäla till alla instanser och hoppas på att inte din kommun med dess tjänstemän i dom offentliga förvaltningarna inte är korrupta och håller varandra bakom ryggen, för då kan det bli problem. Men samtidigt väldigt viktigt för din son att få se att du backar upp och inte sviker honom. Se även till att dokumentera exakt allt, speciellt när du sitter på möten med både skola och soc. Det är lagligt att spela in, bara du själv hörs på ljudfilen. Mitt råd är att inte berätta att du spelar in.

Vad kan Sthlm stad/kommun hjälpa till med? Och vad "hjälpte" dom till med då ni sökte hjälp?

Det är så sjukt med denna skolplikt när barn far illa på skolan och ingen agerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in