Citat:
Ursprungligen postat av
PastorBolognese
Jag tycker det låter otroligt märkligt. Jag har under flera år försökt få hantverkare att utföra lite olika jobb genom tjänster som offerta, ringa och maila till lokala byggföretag osv men jag har alltid fått gå genom någon bekants bekant som vill ha betalt svart för ingen vill göra de jobben som kostar 5000-20000kr.
Här finns en otroligt stor mismatch i byggbranchen för alla vill bara ha stora projekt, absolut inget underhåll. Kan inte ens få någon att underhålla min luftvatten-värmepump för där är inga pengar i det så får göra så gott jag kan själv i de flesta områden. Jag hade gärna betalat om någon ville ta betalt.
Detta är exakt min uppfattning också!
Fan omöjligt att få någon hjälp med något mindre jobb. Alla kan väl inte bygga Turning Torso för miljarder?
I verkligheten är det barnens rum som ska målas om och en ny matta som ska in i hallen men det duger fan inte. Du får så stört höga offerter bara för att bli avskräckt.
Nej, har också lite svårt att ömma för hantverkarna som blir hemskickade nu. Kanske något år på a-kassan kan få ödmjukheten att växa? Borde bli enklare att få fatt i folk som vill göra lite svartjobb framöver. Alla arbetlösa hantverkare är väl förhoppningsvis inte latmaskar.