2024-02-27, 20:33
Medlem
Jag blev det när jag var liten.. Tills sist så fick pappa nog och ”träna” upp mig lite i boxning och byggde upp ett jävla självförtroende i mig. Han sa låt dom retas under tiden jag tränar dig och sen så ska du ge igen. Så ja efter ca 2mån så va jag ”klar” och pappa sa till mig när dom mobbar dig så slå den första som restas allt vad du kan på hakan med knytnäven. Jag gjorde det, däcka han direkt och han blev chockad och grät som en bebis. Efter detta så slog de delvis slint i skallen på mig och jag slog mycke i skolan men jag slapp iallafall och bli mobbad.

MAN MOBBAR INTE NÅGON MAN FÅR STRYK AV… enkelt
Citera
2024-02-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FcknFaggot
Jag har inte läst trådens svar men det finns bara en sak du kan göra, träna ditt barn att ge tillbaka med våld, det behövs inte så mycket. Grundläggande boxning och brottning, det lär man ut på en timma.

Våld är det enda sättet att stävja mobbing och något som faktiskt biter på mobbare!
Exakt detta gjorde min pappa med mig.. lärde mig ge tbx med våld.. Man mobbar inte någon man får stryk av
Citera
2024-02-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Chilla med adhd och läs vad jag skrev istället.

Har barnet intresse för sport så är boxning nog det snabbast form att lära sig självförsvar.

Finns det ingen pedagogisk konsulent ni kan hiva fatt i? Alltså en ni betalar själv?
viktklasser spelar roll i ringen gatufight utan regler spelar vikt inte lika stor roll om pappan till mobbaren är ett monster får han väl ta med nåt hårt eller snacka med en kompis, kanske va så du mena
Citera
2024-02-27, 20:40
Medlem
FcknFaggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
Precis, slå tillbaka! Hårt och brutalt.
Det gjorde jag och då blev det slut på skiten.

Alla jävlar hatar att få på käften, mobbare är extra känsliga!
Senast redigerad av FcknFaggot 2024-02-27 kl. 20:47.
Citera
2024-02-27, 20:42
Medlem
stpungens avatar
Byt skola så fort som möjligt, helst tidigare, det är inte stor mening med att dra ut på tiden med samtal och andra åtgärder, om det inte är möjligt så flytta till en annan ort, mobbing kan förstöra en människa för all framtid..
Senast redigerad av stpungen 2024-02-27 kl. 20:48.
Citera
2024-02-27, 20:44
Medlem
FcknFaggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Exakt detta gjorde min pappa med mig.. lärde mig ge tbx med våld.. Man mobbar inte någon man får stryk av

Precis så, mina pappa lärde mig tyvärr inte det så blev lite tråkningar innan jag faktiskt insåg att jag var starkare än vad dom var och kunde ge dom på käften.

Men när det blev ett möte för att jag gett på tre stycken grabbar som var tre år äldre ... så fick jag inte skäll hemma.

Högstadiet var fan tufft för dom som inte kunde stå upp för sig själva.
Citera
2024-02-27, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
Varför kan ni inte byta skola?
Citera
2024-02-27, 20:48
Medlem
Gontars avatar
Vänner till mig hade ett barn som var mobbad, speciellt av en kille. Mina vänner kände folk i en MC klubb (ej kriminell). De bad MC killarna att svänga förbi mobbaren och be honom sluta. Det gjorde han.
Inga hot uttalades, behövdes inte.
Citera
2024-02-27, 20:51
Medlem
Om det är psykisk mobbing av en personkan han ha nytta av en vass tunga tillbaka. Utnyttja svagheten hos mobbaren. Det finns säkert någon. Bara osäkra människor mobbas. Troligen för att själv slippa mobbing. Att ge tillbaka och inte visa sig ledsen är inte lika kul för mobbaren som själv kan bli utskrattad om din unge har en en förbannat bra replik.
Citera
2024-02-27, 20:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Kan du beskriva vad de andra gör mot honom?
Citera
Medlem
crusades avatar
Läs detta, här står vad du skall göra.

https://www.skolinspektionen.se/inspektion/missforhallanden-i-skolan/
Citera
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Om du läser igenom alla mina inlägg så får du veta att jag definitivt inte behöver gå om skolan (jag utgår från att du menar grundskolan). Jag har betydligt högre utbildning än så, men det är tråkigt att du inte förstår det. Gå om skolan, kanske?

Varför ska jag läsa igenom alla dina inlägg när du skriver som en kratta i denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in