2024-02-27, 20:17
Medlem
Lillreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FcknFaggot
Jag har inte läst trådens svar men det finns bara en sak du kan göra, träna ditt barn att ge tillbaka med våld, det behövs inte så mycket. Grundläggande boxning och brottning, det lär man ut på en timma.

Våld är det enda sättet att stävja mobbing och något som faktiskt biter på mobbare!

Precis, slå tillbaka! Hårt och brutalt.
Det gjorde jag och då blev det slut på skiten.
Citera
2024-02-27, 20:17
Medlem
RysktNaetTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vet att det här inte är något du vill höra men någon behöver förklara det för dig. Det är antagligen ditt fel. Du har uppfostrat din son fel helt enkelt.

Du ska DEFINITIVT INTE hålla på och kontakta mobbarens föräldrar. Du ska lära din son hur världen fungerar, att sätta gränser osv.

En majoritet av den vuxna befolkningen förstår inte vad syftet med mobbing går ut på och de lär inte sina barn det och om man inte gör det går mobbingen i arv. Det är jättemycket glapp i kunskapssammanhang som går i arv generation till generation och folk undrar varför.

Du är nåt på spåren. Det har blivit nåt slags hysteri runt "mobbing" numera där dampungar och lågintelligenta raser ska tillåtas terrorisera normala barn utan konsekvenser. Helt sjukt. Visst finns det allvarlig mobbing som bör stävjas men i normalfallet handlar det om så kallad kamratfostran som är något i grunden positivt. En ouppfostrad ungjävel som nuförtiden skulle fått nån bokstavsdiagnos, lindats in i bomull och tillåtits utveckla sina felbeteenden ohämmat, skulle på 60-70 talet ha fått stryk ett antal gånger tills han fattade hur man umgås med sina medmänniskor.
Idag är det fritt fram för muppungar att förstöra de andras lekar och leksaker, terrorisera yngre barn och allmänt bära sig åt som skit. Förr fanns oftast äldre barn till hands för att "korrigera" dessa felbeteenden. Nästa dag var en ny dag och bokstavsbarnet fick en ny chans. Till slut brukade det gå in i skallen på dumhuvudet att det inte lönar sig att vara egoist och behandla andra illa. Med lite tur blev resultatet en välanpassad samhällsmedborgare i slutänden.
Citera
2024-02-27, 20:18
Medlem
Folk i tråden som säger slå tillbaka vet inget om att slåss eller viktklasser. En del människor har noll anlag för att slåss samtidigt så är skolan undermålig, skulle aldrig sänt mina barn till förvaringslokaler.

Men svenska skolsystemet är bland det sämsta och minst flexibla i världen. Det är sossarnas mål, alla ska vara lika tröga.

Hoppas det löser sig.
Citera
2024-02-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Tack för råden. Nej mobbaren tillhör inte någon klan, det är mer att jag inte pallar bli anmäld för misshandel eller whatever om jag skulle ge horungen en läxa den aldrig skulle glömma. Det skulle tyvärr göra hela situationen värre.

Det är svenska föräldrar.

Tack, jag vet att det är så man egentligen måste göra. Jag gjorde så när jag gick i grundskolan på 90-talet, då var det bara det som funkade tyvärr. Kruxet är väl mer det att min son inte har det i sig, han har aldrig varit "sådan".

Jag fattar vad du menar, ofta så är det ju så tyvärr. Iallafall så sticker han inte ut på något sätt, mer än att han är lite mer skolmotiverad (pluggar väldigt hårt, målmedvetet och mycket) samtidigt som han tränar en hel del handboll.
vill inte bli polisanmäld buhu, för fan skydda din flock eller lämna den, klart som fan du slå på FARSAN till den andra ungen oavsett konsekvenser annars sviker du din avkomma
Citera
2024-02-27, 20:22
Medlem
Peace2023s avatar
Prata framför allt med din son.
Förklara att det inte är honom det är fel på utan mobbaren. Är det bara en mobbare? De ynkryggarna brukar ju gadda ihop sig.
Hjälp din son att förhålla sig till det.

Och prata med skolan igen och ANMÄL.
Citera
2024-02-27, 20:22
Medlem
Revejs avatar
Inte ska Grabben slåss inte.
Han kan däremot börja på mma och lära sig att slåss i form av självförsvar.

Det kommer ge honom självförtroende och öka hans sociala färdigheter.

Mobbning ska lärare och rektor lösa ihop med mobbarnas föräldrar.

Annars stryk.
Citera
2024-02-27, 20:23
Avslutad
Sätt in barnet att träna boxning i seriös klubb.
1. Du lär dig mycket snabbt hur du ska blocka slag.Samt rörlighet.
2. Du lär dig relativt snabbt hur du ska utnyttja hela din kropp för att få maximal impact i slagen.
Sen kanske det blir lugnt.
Citera
2024-02-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Folk i tråden som säger slå tillbaka vet inget om att slåss eller viktklasser. En del människor har noll anlag för att slåss samtidigt så är skolan undermålig, skulle aldrig sänt mina barn till förvaringslokaler.

Men svenska skolsystemet är bland det sämsta och minst flexibla i världen. Det är sossarnas mål, alla ska vara lika tröga.

Hoppas det löser sig.
vet massor, vissa människor behöver en blåklocka då och då, bara är så.
Går det inte med lite våld får man ibland ta till mer,
CUCK
Citera
2024-02-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
vet massor, vissa människor behöver en blåklocka då och då, bara är så.
Går det inte med lite våld får man ibland ta till mer,
CUCK

Chilla med adhd och läs vad jag skrev istället.

Har barnet intresse för sport så är boxning nog det snabbast form att lära sig självförsvar.

Finns det ingen pedagogisk konsulent ni kan hiva fatt i? Alltså en ni betalar själv?
Senast redigerad av Saftxbulle 2024-02-27 kl. 20:30.
Citera
2024-02-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
Du bör flytta. I det här landet är det de som blir trakasserade, våldtagna och rånade som tvingas flytta. Det är så eftersom övrigt slödder står på mobbarnas sida. Du kommer besparas trauma om du flyttar så fort som möjligt.

Om du vägrar flytta. Se till att bussa socialtjänsten på dem. Om och om igen.

Vilka folkgrupper handlar det om som är involverade?
Senast redigerad av MY-SOUL-IS-ON-FIRE 2024-02-27 kl. 20:38.
Citera
2024-02-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FcknFaggot
Jag har inte läst trådens svar men det finns bara en sak du kan göra, träna ditt barn att ge tillbaka med våld, det behövs inte så mycket. Grundläggande boxning och brottning, det lär man ut på en timma.

Våld är det enda sättet att stävja mobbing och något som faktiskt biter på mobbare!

14-åringar har idag Makarov 9mm i byxlinningen eller i bästa fall kniv, och 5 bruschor som backup när han får spö. Då kvittar det om du är bälteshållare i UFC.
Citera
2024-02-27, 20:32
Medlem
Fan vilka dåliga råd i tråden...

Grabbens lärare är det du ska ha kontakt med i första hand. Funkar inte det? Gå vidare och upprätta en kontakt med rektorn på skolan. Skiter det sig även här så kontaktar du rektorns chef (minns inte på rak arm vilken titel denna har).

Skulle ni fortfarande inte få hjälp? Anmäl familjen till mobbaren till socialtjänsten och var tydlig redan med läraren att det kommer hamna där i slutändan om man inte gör något åt situationen.

Även skolan kommer dras in i skiten och kan inte gömma sig bakom "vi jobbar på det" om er grabb verkligen far illa.

Det kan vara så också att "er lilla prins" ljuger om saker för er också och att saker inte riktigt är som han påstår. Inget att vara orolig eller ens bli arg över.

Jag har själv en grabb i skolan idag som har lite problem i skolan och frågar du han så är han helt oskyldig och alla andra är dumma idioter. Visst är det inte ok att dom andra ungarna "tycker det är roligt att jävlas" samtidigt som dom inte riktigt hänger med han när vi kommer till kränkningar från hans håll när han ger igen.

Vi har åldersgräns på alkoholen t ex inte för att en 14 åring "kan dö om han/hon dricker en öl". Så är det ju inte, men vi alla kan väl vara ganska ense om att du kan vara en väldigt smart 14 åring, men i det stora sammanhanget så är kanske inte 14 åringar dom skarpaste knivarna i lådan. Man får ha lite överseende med detta .

Men inte fan ska ni behöva flytta... Hur fan kan man ens komma på något så jävla dumt förslag? Liksom vaddå flytta och byta skola? Arbete, pengar, kompisar etc...

Det är skolan som ska tillhandahålla en trygg skolgång åt er grabb och det är vad som ska förväntas. Men göra sig omöjlig som förälder kommer inte att funka överhuvudtaget.

Lycka till!
Senast redigerad av System76 2024-02-27 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in