Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Ok så du skriver "vi kan inte flytta honom för olika anledningar" men ang det där med att "du inte kan ge mobbaren en läxa han inte glömmer" nämner du ingenting om några anledningar eller om det äht finns några. Tillhör mobbaren en klan eller ett gäng och du är rädd för hämnd? Ja då är det tyvärr kanske bara att flytta. Annars ta lagen i egna händer.
P.S jag är arab och muslim så ha detta i åtanke innan du använder mina råd.
Tack för råden. Nej mobbaren tillhör inte någon klan, det är mer att jag inte pallar bli anmäld för misshandel eller whatever om jag skulle ge horungen en läxa den aldrig skulle glömma. Det skulle tyvärr göra hela situationen värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmegmaFri
Har han svenska föräldrar, eller är det en invandraravkomma du har att göra med?
Det är svenska föräldrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sierra.Leone
Gå ut i skogen ge han en gren och låt han träna mot något träd.
Sen nästa gång de håller på med honom plockar han upp en gren och sätter stopp för det.
Barn straffas inte. Han lär sig något värdefullt också i samma veva.
Våld löser våld.
Tack, jag vet att det är så man egentligen måste göra. Jag gjorde så när jag gick i grundskolan på 90-talet, då var det bara det som funkade tyvärr. Kruxet är väl mer det att min son inte har det i sig, han har aldrig varit "sådan".
Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Låter kanske inte rättvist men försök ta reda på VARFÖR barnet mobbas, ibland spelar det ingen roll men ibland är det något tydligt.
Minns själv som barn, var sällan så att säga "en i mängden ungarna" som blev mobbade utan snarare någon som stack ut, om de hade extremt fula kläder eller frisyr eller om de luktade illa eller så.
Om det är något som du kan fixa på barnet, så gör det. Och jag VET att man inte ska behöva mobbas oavsett hur man är, detta är ingen lösning på problemet men kanske i alla fall kan hjälpa din unge. Om ditt barn sticker ut, hjälm honom/henne fixa det så kanske mobbarna i alla fall väljer ett annat offer som sticker ut mer istället då.
Jag fattar vad du menar, ofta så är det ju så tyvärr. Iallafall så sticker han inte ut på något sätt, mer än att han är lite mer skolmotiverad (pluggar väldigt hårt, målmedvetet och mycket) samtidigt som han tränar en hel del handboll.