2024-02-27, 19:33
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Dej, sej. Fy fan gå om skolan.
Om du läser igenom alla mina inlägg så får du veta att jag definitivt inte behöver gå om skolan (jag utgår från att du menar grundskolan). Jag har betydligt högre utbildning än så, men det är tråkigt att du inte förstår det. Gå om skolan, kanske?
Citera
2024-02-27, 19:37
Medlem
snoppmassages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Din polare verkar vara en riktigt välutbildad pedagog. Not. Han tycker att du ska maskera dej och misshandla ungen. Du själv funderar (på din kammare) att ge föräldrarna en " stenhård jävla lavett " och kallar ungen för "horunge". Med din inställning är det nog inte konstigt att ditt eget barn råkar ut för mobbing. Sådana som du borde kölhalas. Stackars barn som befinner sej i din närhet!
Så du tar mobbarens parti? Jag har aldrig sagt att jag ska misshandla ungen, det var min polare som lite skämtsamt (jävligt skev humor har han) föreslog det på skämt, men jag var väldigt tydlig med att det inte var något alternativ. Inte heller sade jag någon gång att jag funderade på att ge föräldrarna en lavett. Jag sade bara att man intuitivt skulle kunna göra det när de sitter och hånflinar på möten angående deras son som mobbar min son och flera andra i skolan, tillika mobbade mobbarens farsa mig i skolan (ja, vi gick i samma klass). Men jag var noga med att det aldrig kommer att ske. Vad anser herrn att jag kalla mobbaren då?
Citera
2024-02-27, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Att du som vuxen med ansvar för minst ett barn tillämpar det användarnamn som du gör, gör att det lyser en liten varningslampa om att din sons problem kan ha en koppling till ditt sätt att vara och göra. Kan det vara så att du behandlar honom på ett sådant sätt att han blir utåtagerande eller ängslig eller likn. Detta är magnetism för andra barn som mår dåligt, kanake därför man ger sig på just din son.

Hörde om en som sökte upp pappan och förklarade att allt dennes son gjorde på hans son, skulle vederbörande göra på honom. Efter det lämnades sonen ifråga ifred.
Citera
2024-02-27, 19:39
Medlem
Citat:
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?

Fan va drygt. Vad säger bög-ungens föräldrar då? Är det en person eller många? Har din pojk några vänner?

Jag förstår tanken kring misshandelsanmälan men ärligt talat, är det inte värt det? Vad är viktigare för dig än att skydda dina oskyldiga barn? Jag hade flugit på pojkens farsa, inte nödvändigtvis livshotande men tillräckligt, om mobbingen var av grov natur och föräldrarna kände till och skyddade. Eller betala någon. Inga hot behövs, stryket räcker.

Att försöka ge sina barn fler sammanhang än skolan kanske kan hjälpa? Fotboll eller vad som helst där din son kan känna att han är värdefull nog att inte mobba.

Att bög-ungen mobbar många barn ändrar det hela något litet. På ett sätt gör det din pojk mindre utvald. Fan det kokar i mig när jag läser detta. Särskilt delen om hans farsa. Ungar kan vara idioter det är jävligt men lite mer förståeligt till viss del. När vuxna är det vill man bara ta fram hagelbrakaren.

Är mobbarens morsa lika tappad eller?

Realistiskt sett är det skolan du behöver gå på igen och igen. Jag hade snackat med ngn kunnig om det inte gick att stämma rektorn.
Senast redigerad av Kombitator 2024-02-27 kl. 19:46.
Citera
2024-02-27, 19:41
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Så du tar mobbarens parti? Jag har aldrig sagt att jag ska misshandla ungen, det var min polare som lite skämtsamt (jävligt skev humor har han) föreslog det på skämt, men jag var väldigt tydlig med att det inte var något alternativ. Inte heller sade jag någon gång att jag funderade på att ge föräldrarna en lavett. Jag sade bara att man intuitivt skulle kunna göra det när de sitter och hånflinar på möten angående deras son som mobbar min son och flera andra i skolan, tillika mobbade mobbarens farsa mig i skolan (ja, vi gick i samma klass). Men jag var noga med att det aldrig kommer att ske. Vad anser herrn att jag kalla mobbaren då?
Prova med förnamnet. Det kan göra underverk.
Citera
2024-02-27, 19:41
Medlem
snoppmassages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Att du som vuxen med ansvar för minst ett barn tillämpar det användarnamn som du gör, gör att det lyser en liten varningslampa om att din sons problem kan ha en koppling till ditt sätt att vara och göra. Kan det vara så att du behandlar honom på ett sådant sätt att han blir utåtagerande eller ängslig eller likn. Detta är magnetism för andra barn som mår dåligt, kanake därför man ger sig på just din son.

Hörde om en som sökte upp pappan och förklarade att allt dennes son gjorde på hans son, skulle vederbörande göra på honom. Efter det lämnades sonen ifråga ifred.
Detta kontot har jag lånat från en polare. Aldrig använt flashback tidigare och det tog flera dar innan jag kunde skriva på mitt konto eftersom jag precis gjorde det.
Citera
2024-02-27, 19:43
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Tack för råden. Nej mobbaren tillhör inte någon klan, det är mer att jag inte pallar bli anmäld för misshandel eller whatever om jag skulle ge horungen en läxa den aldrig skulle glömma. Det skulle tyvärr göra hela situationen värre.

Det är svenska föräldrar.

Tack, jag vet att det är så man egentligen måste göra. Jag gjorde så när jag gick i grundskolan på 90-talet, då var det bara det som funkade tyvärr. Kruxet är väl mer det att min son inte har det i sig, han har aldrig varit "sådan".

Jag fattar vad du menar, ofta så är det ju så tyvärr. Iallafall så sticker han inte ut på något sätt, mer än att han är lite mer skolmotiverad (pluggar väldigt hårt, målmedvetet och mycket) samtidigt som han tränar en hel del handboll.

Har han svenska föräldrar så kan det vara läge att ta ett allvarssnack med dom.
Citera
2024-02-27, 19:47
Medlem
snoppmassages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombitator
Fan va drygt. Vad säger bög-ungens föräldrar då? Är det en person eller många? Har din pojk några vänner?

Jag förstår tanken kring misshandelsanmälan men ärligt talat, är det inte värt det? Vad är viktigare för dig än att skydda dina oskyldiga barn? Jag hade flugit på pojkens farsa, inte nödvändigtvis livshotande men tillräckligt, om mobbingen var av grov natur och föräldrarna kände till och skyddade. Eller betala någon. Inga hot behövs, stryket räcker.

Att försöka ge sina barn fler sammanhang än skolan kanske kan hjälpa? Fotboll eller vad som helst där din son kan känna att han är värdefull nog att inte mobba.
De säger inte så mycket, de skyller mest ifrån sig en massa och förnekar ungens beteende. Hans farsa är ju gammal mobbare själv till och med, han var på och mobbade mig en hel del i grundskolan ironiskt nog. Det är väl främst en person som mobbar "mest" och har tagit på sig ledarrollen lite, men han har en hel falang andra med sig, men som jag uppfattar som lite "mildare". Min son har väl en del vänner i skolan och utanför skolan, de är i grupp i skolan och är ganska så utsatta där förstår jag det som, men det är min son som får ta emot mest "stryk". Jo men min son är i en del andra sammanhang än i skolan, han spelar både handboll, innebandy och piano, och vad jag förstod hade samma mobbare varit på honom lite på innebandyn också.
Senast redigerad av snoppmassage 2024-02-27 kl. 19:49.
Citera
2024-02-27, 19:49
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Skulle spridit det på sociala medier. Då jävlar brinner det i arslet på föräldrarna och skolan. Tagga skolan och föräldrarna också. Berätta historien, lägg upp citat/bilder. Alla människor räds sociala konsekvenser.

Ta det mycket allvarligt och gör rätt för din son. Komihåg att tydliga samband mellan psykisk ohälsa och psykos förekommer i högre grad bland vuxna som blivit mobbade som barn.
Citera
2024-02-27, 19:52
Medlem
Citat:
De säger inte så mycket, de skyller mest ifrån sig en massa och förnekar ungens beteende. Hans farsa är ju gammal mobbare själv till och med, han var på och mobbade mig en hel del i grundskolan ironiskt nog. Det är väl främst en person som mobbar "mest" och har tagit på sig ledarrollen lite, men han har en hel falang andra med sig, men som jag uppfattar som lite "mildare". Jo men min son är i en del andra sammanhang än i skolan, han spelar både handboll, innebandy och piano, och vad jag förstod hade samma mobbare varit på honom lite på innebandyn också.

Hur många år tills din son kan byta till en skola där han slipper den här idioten?

Jag hade fortsatt skriva ner varenda grejj, jag hade gått till rektorns kontor, till dess hem, varje vecka tills den jäveln gjorde sitt jobb. Om jag märkte att mitt barn verkligen bröts ner av skiten.

Känner många som var mobbade i skolåldern, alla är de framgångsrika lyckliga människor som vuxna. De som mobbade och jag känner något om är samtliga patetiska loosers med feta fruar. Om det hjälper något. Du vet antagligen också detta.
Citera
Medlem
Har du vänt dig till mobbarens föräldrar? Dom kan ju också vara skithögar men det är ju värt att försöka. Funkar inte det är det nog rånarluvan som gäller. Kanske kan du ta hjälp av en vän som gör skitgörat eller anlita någon. Du kanske inte ska slå sönder ungen men du kan ju hota med att göra det om det inte upphör. Vet flera som använt den metoden med framgång. Hur gamla är dom i runda slängar? Det kan ju ha en viss roll hur man ska agera. Såg nu att din son hade lite vänner vilket ju är bra. Skulle sonen kunna tänka sig att börja med kampsport? Det brukar kunna ge en liten statushöjning med tiden, även om det inte räcker mot kriminella gäng så klart.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2024-02-27 kl. 20:02.
Citera
Medlem
Citat:

Be din son spöa skiten ur honom funkade förr i tiden ingen vågade jävlas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in