2024-02-26, 20:47
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Undrar om han dog när han föll ihop, eller om han fortfarande var vid liv när poliserna kom med brandsläckarna?

Han var vid liv då polisen kom om man får tro länken i detta inlägg (FB) Amerikansk militär tände eld på sig själv för att stoppa folkmordet i Palestina dog han dagen efter att han satte eld på sig själv...
Citera
2024-02-26, 21:12
Medlem
Han var död i samma ögonblick som elden fick fyr om ingen had en brandfilt eller släckare i handen på plats. Du kan inte överleva det där.

Tragiskt men helt bortkastat.
Citera
2024-02-26, 21:16
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Amerikansk polis är ett stort skämt. Vilken nytta tillförde han? Tänkte han skjuta bort elden?
Jag polisen tyckte att situationen var hotfull och följde protokoll för hur han skulle agera. Det är lätt att sitta hemma och säga att det var korkat gjort att dra pistol mot en eldsvåda, men de här vakterna och USSS-konstaplerna bevakar ett objekt med relativt hög hotbild, och de visste ännu inte vad som försiggick, eller om det fanns andra inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Han var vid liv då polisen kom om man får tro länken i detta inlägg (FB) Amerikansk militär tände eld på sig själv för att stoppa folkmordet i Palestina dog han dagen efter att han satte eld på sig själv...
Enligt media genomförde han aktionen straxs före 13.00 på söndagen och dödförklarades klockan 20.06.
Senast redigerad av maktspel 2024-02-26 kl. 21:21.
Citera
2024-02-26, 22:04
Medlem
Storstark68s avatar
Ville han bli islamistisk martyr? Då hade han kunnat ansluta sig till Hizbollah, Hamas eller Huthi. Världen är galnare än på jävligt länge.
Citera
2024-02-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
"Loved ones of Aaron Bushnell, 25, reached out to me and gave me consent to post a blurred version of Bushnell’s protest today against genocide in Palestine.

“Aaron is the kindest, gentlest, silliest little kid in the Air Force,” said Errico, who met Bushnell in 2022."

https://twitter.com/taliaotg/status/1761944166693568609

Är detta verkligen rätt väg att gå? Kommer judarna bry sig om en goy tar sitt eget liv?

Heter man Aaron är nog sannolikheten ganska stor att man är omskuren.
Citera
2024-02-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja det var sjukt, helt iskall också hällde på och satte på sig kepsen sen brinna till döds på det mest plågsamma sätt som finns tror jag. men han förändrade inget med detta.....

Säg inte det. Dessa aktioner gav faktiskt resultat i Indien en gång i tiden.
Citera
2024-02-26, 22:44
Medlem
Ganonitos avatar
Vilket stolpskott. Vad hoppades han kunna åstadkomma? Att Israel och Palestina genast sätter sig ner i fredsförhandlingar för att förhindra att fler amerikanska soldater tänder eld på sig själva? Nej, kriget kommer att fortsätta och om en månad minns ingen den här snubben, förutom hans anhöriga som får sörja resten av livet.
Senast redigerad av Ganonito 2024-02-26 kl. 22:51.
Citera
2024-02-26, 22:45
Medlem
Rubriken är missvisande då det inte stoppade kriget. ”För att försöka” eller ”i ett försök”.
Citera
2024-02-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Heter man Aaron är nog sannolikheten ganska stor att man är omskuren.

Nästan alla jänkare är omskurna. De var fascinerade av min svenska lem när man sportade där.
Citera
2024-02-26, 22:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag polisen tyckte att situationen var hotfull och följde protokoll för hur han skulle agera. Det är lätt att sitta hemma och säga att det var korkat gjort att dra pistol mot en eldsvåda, men de här vakterna och USSS-konstaplerna bevakar ett objekt med relativt hög hotbild, och de visste ännu inte vad som försiggick, eller om det fanns andra inblandade.
Gissar också att så var fallet, han blev nog lika chockad som alla andra få han (antar att det var han) före branden lugnt frågar "can I help you sir" och liknande för att sedan mötas av det där. Lär ju inte vara ett av de scenarion som han övat inför att möta antar jag. Och oavsett kunde han ju inget göra än att bara se honom förkolnas. Lär ju inte vara lätt att sova efter att ha sett detta med egna ögon på två meters avstånd direkt.
Citera
2024-02-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Nästan alla jänkare är omskurna. De var fascinerade av min svenska lem när man sportade där.

Hade de även judiska förnamn?

I vilket fall hoppas jag du bad dem hålla tassarna borta.
Citera
2024-02-26, 22:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Säg inte det. Dessa aktioner gav faktiskt resultat i Indien en gång i tiden.
Jo men då var det en indier som på hemmaplan eldade upp sig precis som att en tunisier som på hemmaplan eldade upp sig startade arabiska våren 2011. I det här fallet är det en amerikan som har noll koppling till konflikten annat än att han gör det utanför ambassaden. Vad skulle detta förändra i praktiken? Netanyahu sitter nog bara och tar sig för pannan ungefär och fortsätter sin offensiv i oförminskad takt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in