2024-02-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almika
Amerikansk soldat från luftförsvaret protesterar kriget genom att tända eld på sig själv utanför Israels ambassad i USA.

https://twitter.com/taliaotg/status/1761944158636331247

Tja, så länge han uppnådde sitt mål och är nöjd så..
Citera
2024-02-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Säkert inte enda anledningen, men om han "bara" ville ta livet av sig så hade det väl gått att göra på ett mindre plågsamt vis? Tror inte att folk brukar behöva ursäkter för att ta livet av sig heller.

Du missuppfatta mig, med ”ursäkter” menade jag att han måla upp sitt självmord som en sorts av protest för just Palestina. Eld brukar inte vara så himla plågsamt eftersom att du bränner bort nerverna.
Citera
2024-02-27, 17:20
Medlem
Att ta livet av sig kommer säkert få Israel att ändra sig

Lika meningslöst som dessa Hamas aktivister som gör sina aktioner lite överallt i Sverige.
Fascinerande ändå att nazistiska araber kommer undan med sitt judehat och jag kommer aldrig glömma hur dom firade massmordet inför alla, där det blev inga reaktioner alls.

Tror den vita amerikanska soldaten att Araberna från Palestina nämner en jävla tanke åt han, det finns inget mer rasistisk folk sen lägg till amerikansk och soldat på köpet.
Citera
2024-02-27, 17:23
Medlem
Han dog för en sak han verkligen brann för.
Citera
2024-02-27, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Du tror att alla de tusentals som fick sina vänner och familjemedlemmar slaktade och våldtagna 7:e oktober är klara med sin sorgeprocess nu? Du har glömt terrordådet i Jerusalem häromdagen?

Jag sympatiserar med dom precis som jag sympatiserade med offren och deras anhöriga när 9/11 skedde också. I grund och botten borde de fråga sig vad deras stater gjorde för att förhindra båda attackerna.

Svaret är ingenting, för de tjänade på attackerna. USA använde det som en ursäkt för att invadera Afghanistan och Irak och fuckade upp mellanöstern till den nivån att vi fick ISIS. Israel använder detta som en ursäkt för att försöka utföra ett folkmord på palestinierna och rensa dom från Gaza och västbanken. Konsekvenserna av USAs krigföring i mellanöstern känner vi ännu av idag, med massinvandringen och ISIS som följd, och precis som ISIS blev sponsrade av CIA så lär Mossad antingen sponsra Hamas eller se mellan fingrarna när de ska utföra terrordåd för att de vet att de i längden tjänar på det.

Stater är smutsiga organisationer, och då framförallt sionistledda stater som USA och Israel. De har absolut inget emot att offra tusentals av sina egna medborgare för att få igenom sina narrativ och använda det som anledning för att utföra sina i omfattning otroligt mycket mer brutala terrordåd.

Liknelsen mellan 9/11 och attacken i Israel och konsekvenserna av det är så slående att det är som att de drar en repeat för att de märkt hur lyckat det var för sina ändamål. Och konsekvenserna av vad som sker idag lär vi känna av de kommande 20-30 åren.

Edit: Och precis som när Bush drog sitt "ni är med oss eller mot oss" och den fredsälskande humanitära stormakten Sverige skakade i sina stövlar och slickade amerikansk röv, för att idag ha blivit en amerikansk lydstat utan några principer (se den aktuella tråden Sverige ska enligt avtal styras militärt av USA), så händer samma sak, när de skakar i sina stövlar, som en sionistisk lydstat och slickar Israels röv när de utför ett folkmord, trots att gemene svensk har blivit utbildad om hemskheterna under andra världskriget och folkmordet utfört på judar, och hur vi aldrig ska låta det ske igen om vi har några principer...

Talk is cheap.

Aaron Bushnell har mer stake än hela den svenska eller den amerikanska befolkningen, som kallar en spade för en spade, och det innefattar speciellt de principlösa kräken i denna tråd.
Senast redigerad av dalavita 2024-02-27 kl. 17:37.
Citera
2024-02-27, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Jag precis som han känner jag stor sorg över folkmordet som pågår i Gaza. Otroligt sorgligt och jag sympatiserar med han. Någon som tog modet att belysa lidandet av en hel folkgrupp. Beklagligt att vi skickar vapen för 7 miljarder till Ukraina men inte 1 kr i mat/värme/vatten till folk som lider.

Jävla piss skit land Sverige blivit. Spyr på landet. Och nej jag är inte en muslim men jag börjar förakta alla dessa länder som skickar vapen o bomber till Ukraina och kallar putin för.värsta folkmördaren men samtidigt låter judarna döda betydligt fler civila på några månader än det putin lyckats med under 2 år.

Får blodet att koka. Finns säkert de som kokar mer än mig som kommer göra något åt dessa jävla skit politiker.
Fanns det även en poäng bifogad i ditt inlägg? Jag letar men hittar inget svar på min fråga.
Citera
2024-02-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag sympatiserar med dom precis som jag sympatiserade med offren och deras anhöriga när 9/11 skedde också. I grund och botten borde de fråga sig vad deras stater gjorde för att förhindra båda attackerna.

Svaret är ingenting, för de tjänade på attackerna. USA använde det som en ursäkt för att invadera Afghanistan och Irak och fuckade upp mellanöstern till den nivån att vi fick ISIS. Israel använder detta som en ursäkt för att försöka utföra ett folkmord på palestinierna och rensa dom från Gaza och västbanken. Konsekvenserna av USAs krigföring i mellanöstern känner vi ännu av idag, med massinvandringen och ISIS som följd, och precis som ISIS blev sponsrade av CIA så lär Mossad antingen sponsra Hamas eller se mellan fingrarna när de ska utföra terrordåd för att de vet att de i längden tjänar på det.

Stater är smutsiga organisationer, och då framförallt sionistledda stater som USA och Israel. De har absolut inget emot att offra tusentals av sina egna medborgare för att få igenom sina narrativ och använda det som anledning för att utföra sina i omfattning otroligt mycket mer brutala terrordåd.

Liknelsen mellan 9/11 och attacken i Israel och konsekvenserna av det är så slående att det är som att de drar en repeat för att de märkt hur lyckat det var för sina ändamål. Och konsekvenserna av vad som sker idag lär vi känna av de kommande 20-30 åren.

Edit: Och precis som när Bush drog sitt "ni är med oss eller mot oss" och den fredsälskande humanitära stormakten Sverige skakade i sina stövlar och slickade amerikansk röv, för att idag ha blivit en amerikansk lydstat utan några principer (se den aktuella tråden Sverige ska enligt avtal styras militärt av USA), så händer samma sak, när de skakar i sina stövlar, som en sionistisk lydstat och slickar Israels röv när de utför ett folkmord, trots att gemene svensk har blivit utbildad om hemskheterna under andra världskriget och folkmordet utfört på judar, och hur vi aldrig ska låta det ske igen om vi har några principer...

Talk is cheap.

Aaron Bushnell har mer stake än hela den svenska eller den amerikanska befolkningen, som kallar en spade för en spade, och det innefattar speciellt de principlösa kräken i denna tråd.
Du kanske ska ta din medicin? Det borde Aaron också ha gjort.
Citera
2024-02-27, 18:17
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
USA stöd är vitalt för att Israels folkmord på palestinier ska kunna fortgå. Det bubblar redan ordentligt i breda lager vad gäller USA:s stöd till Israel, och en händelse som denna kan få grupper som tidigare inte engagerat sig i frågan att göra så.

Jag tror inte att svenskar fattar det symboliska i att en amerikansk militär väljer att elda upp sig själv i protest mot USA:s militära inblandning i Palestina. Det visar så tydligt att landets stöd är så mycket mer än bara symboliskt.

Hans protest gällde USA:s inblandning. Om USA hade börjat skeppa stora mängder vapen till exempelvis Putin, al-Assad eller Kim Jong Un, hade du haft lättare att förstå hans protest då?
Jag tror inte att särskilt många tyckte det var något speciellt med att killen var soldat. USAs militär har haft gott om galningar som utfört diverse "protester", i form av masskjutningar och annat.
Ingen av länderna du nämner är allierade med USA, så det hade varit konstigt att skicka vapen. I Gaza stödjer man ett land som under lång tid varit allierat med USA. Dessutom fattar väl de flesta att USAs allierade i regionen (Egypten, Saudiarabien, UAE, etc) också vill ha bort Hamas, och att stödet till Israel är del av en större regional policy.
Citera
2024-02-27, 18:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Du kanske ska ta din medicin? Det borde Aaron också ha gjort.

Det är såhär det ser ut när en Intellektuell dvärg försöker mäta sig med en Intellektuell jätte.
Citera
2024-02-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är såhär det ser ut när en Intellektuell dvärg försöker mäta sig med en Intellektuell jätte.
Du svamlar mest och hyllar en suicidal antifafjant men absolut..
Citera
2024-02-27, 18:53
Medlem
Gräslig video. Kan han vara påtänd eller ha tryckt i sig enorma mängder morfin precis innan? Med tanke på att han lyckas stå kvar och skrika trots att han brinner menar jag. Fy fan vilket öde
Citera
2024-02-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Precis. USA deltar ju inte heller i kriget, ens indirekt som det gör med Ukraina. Känns som någon psykolog missade något rejält innan han blev antagen till armén.

Det är ju USA:s stöd som gör att Netanyahu vågat köra på med folkmordet. Det är USA som är Israels beskyddare och tillika bidragit med massor med vapen som gjort Israel till en av de starkaste militärmakterna i världen. Till och med Biden har en längre tid försökt få Israel gå med på vapenvila för att förhindra ett fortsatt urskillningslöst massmord. Men Netanyahu verkar inte ens höra på vad Biden säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in