2024-02-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Tack för goda råd!

Tänkvärt! Jag får nog revidera idén.

Bra förslag! Det blir nog bättre.

Förutom de argument som jag (och andra) har framfört tidigare så finns det fler tveksamheter i ditt förslag. Men jag kan väl nämna jag personligen gärna skulle ha blivit bjuden på ett bordellbesök och det ses i vissa länder som något som normalt kan ingå i "representation" vid besök av affärspartners eller i min bransch av kollegor (Det finns väl rykten om att tjejer även kan ingå i svenska företags "representation").

Med det sagt så skulle jag aldrig låta mig filmas av någon annan vid ett bordellbesök (du ville ju gärna filma). Dessutom så skulle jag inte vilja att de som inte följde med på bordellbesöket kunnat få veta (eller kunnat räkna ut) att jag har varit på bordell. Anledningen är ju att i många kretsar anses det som omoraliskt att gå på bordell och jag skulle inte vilja att det finns något dokumenterat som eventuella fiender eller avundsjuka personer kan använda mot mig.

Däremot om alla (och då menar jag verkligen alla) i ett sällskap skulle gå på bordell tillsammans så skulle jag inte ha något problem med det. Då delar man ju på att ha "syndat" och har skäl att hålla det hemligt. Snarare skulle jag väl kunna tycka det vore spännande att få se vilka andra av mina kollegor och bekanta som har köpt sex. Rent statistiskt så ska det vara flera, men eftersom det ju ses som "omoraliskt" (och olagligt i Sverige) så är jag inte den enda som hemlighåller det hela. Jag misstänker att det kan vara flera av de som man minst skulle tro det om som är sexköpare ...

Nu verkar TS själv inte vilja ha sex med prostituerade, men om jag vore i TS ställe och skulle vilja belöna en medarbetare med ett bordellbesök så skulle jag mer göra det på tu man hand (eller i en mindre krets) där jag haft chans att i förväg sondera medarbetarens inställning ... Först om jag vore säker på att alla är med på noterna så skulle jag bjuda en större grupp på bordell.

Det du väl kan göra på kort sikt är som Neksnor föreslår att bjuda på en aktivitet på lämpligt ställe och sedan via någon mellanhand på företaget och lite "kreativ bokföring" se till att de som vill gå på den (händelsevis) närliggande bordellen har pengar nog att spendera ... Kanske har du någon i personalen som kan ta initiativ (underförstått på ditt uppdrag) och leda en lämplig grupp till "aktiviteter" utanför schemat. Jag menar så att du kan två dina händer om något kommer ut för du har ju inget ansvar för vad personalen gör på fritiden ...
Citera
2024-02-26, 15:04
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
...det ses i vissa länder som något som normalt kan ingå i "representation" vid besök av affärspartners eller i min bransch av kollegor (Det finns väl rykten om att tjejer även kan ingå i svenska företags "representation").
Jag vet att det förekommer också i Sverige. VDn på ett svenskt företag som vi samarbetar med har velat bjuda mig på en helg i Köpenhamn inklusive damer.

Citat:
Med det sagt så skulle jag aldrig låta mig filmas av någon annan vid ett bordellbesök (du ville ju gärna filma).
Jag förstår din invändning. Och jag tror att flera av mina medarbetare skulle ha samma. Det går i och för sig att filma utan att ansikten syns.

Citat:
Däremot om alla (och då menar jag verkligen alla) i ett sällskap skulle gå på bordell tillsammans så skulle jag inte ha något problem med det. Då delar man ju på att ha "syndat" och har skäl att hålla det hemligt.
Detta kan nog stärka lagandan i gruppen. Man har en hemlighet som man delar.
Citera
2024-02-26, 15:15
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Mitt företag kan summera ett fantastiskt 2023. Omsättning och resultat över alla förväntningar. Jag vill belöna mina medarbetare och tänkte mig en helg i Tyskland.

Bra hotell, god mat, gott*öl och bordellbesök (kvinnor i företaget tänkte jag bjuda på en spahelg). Eftersom jag har noll erfarenhet av tyska bordeller har jag några frågor:

1. Har ni tips på några bra städer och bordeller för ett sånt event? Vi blir nog cirka 10 gäster.

2. Går det att abonnera hela bordellen för en helg? Dvs inga andra gäster medan vi är där.

3. Går det att få premiumtjejer*mot extra betalning? Alltså inga gamla skabbiga luder utan unga fräscha tjejer.

4. Jag vill själv helst inte knulla på bordellen, men skulle gärna vilja filma aktiviteterna. Accepteras det mot en avgift?
Jag vet inte vad jag ska tro om detta, men det är förmodligen en troll-tråd.
Om inte så är det så enastående naivt så jag önskar att det genomförs.
Det är så dum-naivt så det kommer att slå alla Björn Gustavssons sammanlagda skämt i kubik!
Det kommer att bli en snackis i åratal, sanna mina ord.
Citera
2024-02-26, 15:29
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Det kommer att bli en snackis i åratal, sanna mina ord.
På gott och på ont, skulle jag vilja påstå. När ryktet går att vi erbjuder så fantastiska personalförmåner, kommer flera som idag jobbar för våra konkurrenter att söka sig till oss. Radikalfeminister kommer att hata oss, men dessa vill vi ändå inte ha i företaget.

Viktigt är att vi lägger upp det så att åklagare inte kommer någon vart med eventuella utredningar. Det kan bli reportage i skandalpressen; detta ser jag som god reklam.
Citera
2024-02-26, 15:45
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
På gott och på ont, skulle jag vilja påstå. När ryktet går att vi erbjuder så fantastiska personalförmåner, kommer flera som idag jobbar för våra konkurrenter att söka sig till oss. Radikalfeminister kommer att hata oss, men dessa vill vi ändå inte ha i företaget.

Viktigt är att vi lägger upp det så att åklagare inte kommer någon vart med eventuella utredningar. Det kan bli reportage i skandalpressen; detta ser jag som god reklam.
Ja kör på det!
Ett gott skratt förlänger livet.
Citera
2024-02-26, 16:00
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Mitt företag kan summera ett fantastiskt 2023. Omsättning och resultat över alla förväntningar. Jag vill belöna mina medarbetare och tänkte mig en helg i Tyskland.

Bra hotell, god mat, gott*öl och bordellbesök (kvinnor i företaget tänkte jag bjuda på en spahelg). Eftersom jag har noll erfarenhet av tyska bordeller har jag några frågor:

1. Har ni tips på några bra städer och bordeller för ett sånt event? Vi blir nog cirka 10 gäster.

2. Går det att abonnera hela bordellen för en helg? Dvs inga andra gäster medan vi är där.

3. Går det att få premiumtjejer*mot extra betalning? Alltså inga gamla skabbiga luder utan unga fräscha tjejer.

4. Jag vill själv helst inte knulla på bordellen, men skulle gärna vilja filma aktiviteterna. Accepteras det mot en avgift?

Jaha, om dom som inte vill beblanda sig med horor och annat slödder och riskera herpes, flatlöss och allehanda sjukdomar, vad ska dom göra, sitta på hotellrummet och ruttna?
Citera
2024-02-26, 16:10
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Jaha, om dom som inte vill beblanda sig med horor och annat slödder och riskera herpes, flatlöss och allehanda sjukdomar, vad ska dom göra, sitta på hotellrummet och ruttna?
Om några har denna tråkiga inställning kan de följa med som eunucker på damernas spahelg i stället.
Citera
2024-02-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombitator
Om ts mot förmodan är så jävla trög att han menar allvar, så är han tyvärr långt bortom att nå med logik likt din.

Detta kan omöjligen vara sant.
TS är antagligen ful som stryk eftersom han måste gå på bordell för att få sex, dessutom behöver han erbjuda rum i lägenhet mot sex utifrån annan tråd.
I ts fantasi är han dessutom advokat ändå behöver han fråga på flashback om råd. Han förstod inte problemet med att byta bostad mot sex. Han inser inte heller att det är omöjligt att hålla detta hemligt när han delar upp sitt fantasiföretag i två delar, en för kvinnorna och en för männen. Måste vara en riktigt sunkig advokatbyrå om alla manliga anställda vill gå på bordell.
Citera
2024-02-26, 17:12
Medlem
Citat:
Om några har denna tråkiga inställning kan de följa med som eunucker på damernas spahelg i stället.

Är du säker på att alla damer vill vara ”eunucker”? 😊 En del FKK tillåter att man har damsällskap med, men då får hon bara ha sex med sitt herrsällskap eller damerna på bordellen, inte med andra herrar. Men det ska finnas bordeller som också erbjuder manlig service till damer. Det kan ju kräva lite ”fingertoppskänsla” för att utröna vad damerna vill, men du kanske har någon ”frisinnad” kvinnlig anställd som kan göra det åt dig?
Citera
2024-02-26, 17:29
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Men det ska finnas bordeller som också erbjuder manlig service till damer.
Om du eller någon annan vet mer om detta, så vore det mycket intressant för mig i reseplaneringen. Någon som vet något om detta? Jag tänker närmast på Berlin, men andra orter kan också vara intressanta.
Citera
2024-02-26, 17:37
Medlem
BorgeHs avatar
Det är ingen bra idé att köpa sex utomlands. Speciellt inte om det finns vittnen med från Sverige.

Javisst, det är inte straffbart i Sverige om det i utlandet är en äldre prostituerad som inte är utsatt för människohandel. https://lawline.se/answers/kan-man-b...xkop-utomlands

Men är det exempelvis en ung flicka (yngre än 18 år) från Rumänien som är utsatt för människohandel blir du ändå straffad.

Många prostituerade i Tyskland skulle nog klassas som utsatta för människohandel, likt den kvinna Paolo Roberto besökte i Sverige.

Är det inte bättre att ta de pengar som denna resa kostar och istället ge dem till alla anställda?
Citera
2024-02-26, 17:44
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är det inte bättre att ta de pengar som denna resa kostar och istället ge dem till alla anställda?
Så skulle jag förstås kunna göra. Men det känns lite tråkigt. Tror dessutom att lagkänslan i företaget kan stärkas om vi tillsammans gör något som är lite "over the top".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in