Citat:
Förutom de argument som jag (och andra) har framfört tidigare så finns det fler tveksamheter i ditt förslag. Men jag kan väl nämna jag personligen gärna skulle ha blivit bjuden på ett bordellbesök och det ses i vissa länder som något som normalt kan ingå i "representation" vid besök av affärspartners eller i min bransch av kollegor (Det finns väl rykten om att tjejer även kan ingå i svenska företags "representation").
Med det sagt så skulle jag aldrig låta mig filmas av någon annan vid ett bordellbesök (du ville ju gärna filma). Dessutom så skulle jag inte vilja att de som inte följde med på bordellbesöket kunnat få veta (eller kunnat räkna ut) att jag har varit på bordell. Anledningen är ju att i många kretsar anses det som omoraliskt att gå på bordell och jag skulle inte vilja att det finns något dokumenterat som eventuella fiender eller avundsjuka personer kan använda mot mig.
Däremot om alla (och då menar jag verkligen alla) i ett sällskap skulle gå på bordell tillsammans så skulle jag inte ha något problem med det. Då delar man ju på att ha "syndat" och har skäl att hålla det hemligt. Snarare skulle jag väl kunna tycka det vore spännande att få se vilka andra av mina kollegor och bekanta som har köpt sex. Rent statistiskt så ska det vara flera, men eftersom det ju ses som "omoraliskt" (och olagligt i Sverige) så är jag inte den enda som hemlighåller det hela. Jag misstänker att det kan vara flera av de som man minst skulle tro det om som är sexköpare ...
Nu verkar TS själv inte vilja ha sex med prostituerade, men om jag vore i TS ställe och skulle vilja belöna en medarbetare med ett bordellbesök så skulle jag mer göra det på tu man hand (eller i en mindre krets) där jag haft chans att i förväg sondera medarbetarens inställning ... Först om jag vore säker på att alla är med på noterna så skulle jag bjuda en större grupp på bordell.
Det du väl kan göra på kort sikt är som Neksnor föreslår att bjuda på en aktivitet på lämpligt ställe och sedan via någon mellanhand på företaget och lite "kreativ bokföring" se till att de som vill gå på den (händelsevis) närliggande bordellen har pengar nog att spendera ... Kanske har du någon i personalen som kan ta initiativ (underförstått på ditt uppdrag) och leda en lämplig grupp till "aktiviteter" utanför schemat. Jag menar så att du kan två dina händer om något kommer ut för du har ju inget ansvar för vad personalen gör på fritiden ...